Gå til innhold

Lite taktisk av myndighetene synes jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å informere om åpning av skoler av barnehager før påske. Virker som at mange nå tror at det er ensbetydende med at man da kan slappe mer av. Er redd vi ser en enorm økning av smittede og døde i tiden etter påske.

Anonymkode: aa39b...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å informere om åpning av skoler av barnehager før påske. Virker som at mange nå tror at det er ensbetydende med at man da kan slappe mer av. Er redd vi ser en enorm økning av smittede og døde i tiden etter påske.

Helt enig! Aldri opplevd maken til kø på kjøpesenteret her på onsdag, kø på alle veier.... skulle tro forbudet opphørte på tirsdag. 

Anonymkode: b0a15...7d3

Skrevet

Jeg er litt enig med deg. Jeg er litt redd for at vi får en oppblomstring i antall syke etter påsken, rett og slett fordi, som du sier, folk slapper av, allerede nå. Hvis folk hadde gjort som anbefalt, holdt på restriksjonene til 20. april, så ville kanskje gått bra. Men altfor mange har forlengst sluppet opp på tiltakene. 

Anonymkode: b6622...7e5

Skrevet

Helt enig, tenkte det da jeg hørte pressekonferansen.

Men det følger bare opp måten de har kommunisert informasjon til befolkningen under dette, det er upresist og lite gjennomtenkt.

Så allerede før dette at flere hadde begynt å ignorere tiltakene, men det er blitt markant verre etter den pressekonferansen.

Det er svakt og uforsvarlig av Solberg, Høie og FHI og H.dir. å ikke formidle LANGT sterker at hvis det skal bli åpning så MÅTTE folk fortsette de strenge tiltakene helt frem til 20. april.

Jeg tror dessverre at vi vil få en høyere smittespredning igjen som gjør at vi må stenge ned igjen, og da risikerer vi å måtte få strengere tiltak.

Dårlig gjennomført og gjennomtenkt av regjeringen og helsemyndighetene måten de gikk ut med dette på. I tillegg er det for svakt at de tydeligvis har tatt påskeferie selv og ikke får satt igang strengere reaksjoner for de som disse ukene bryter reglene. Bøtene er tydeligvis for lave til at folk bryr seg.

Anonymkode: b6c1d...4d1

Skrevet

SÅ enig!!!

Vi får garantert mange smittede om 2-3 uker.

Anonymkode: 7309c...33c

Skrevet

Ja tenker nå er alt greit jeg å. Neste mandag skal jeg ta imot 30 1-3 åringer og være med de hele dagen . Så da er det jo bare å slippe seg løs. Nå blir jeg og familien min uansett syk 

Anonymkode: 45f8f...899

Skrevet

Enig. Vi fikk forbudene uten forvarsel 12.mars og vi hadde helt fint taklet en like kort forvarsel på at ting kan åpne igjen.

Når det er sagt,er det jo i det hele tatt svært lite taktisk å åpne opp så tidlig når smittetoppen er ventet i slutten av april/mai..

Men alt handler utelukkende rom økonomi her. De klarer ikke å se på alle millionene som triller daglig....og de klarer ikke å innse at disse millionene ville trille like fullt og om ikke ikke bli enda verre om de slakker på tiltaka for tidlig😣

Anonymkode: 1b0c3...dea

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i det. Har lest utallige ganger; nå åpner jo bhg igjen så da kan...

Anonymkode: c3292...83d

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja tenker nå er alt greit jeg å. Neste mandag skal jeg ta imot 30 1-3 åringer og være med de hele dagen . Så da er det jo bare å slippe seg løs. Nå blir jeg og familien min uansett syk 

Hvis du ikke tuller så håper jeg du finner deg en annen jobb

Anonymkode: 68944...022

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal jo ikke ta imot 30 unger. Barnehagen må dele de inn i små grupper og ta forhåndsregler, hvordan får dere vite den 16.

håper virkelig ikke du jobber i vår barnehage, stopp å syt, du har en jobb og må bidra i samfunnet. Så må du læres opp til å gjøre det på best mulig måte. Håper også at du faktisk er hyggelig med foreldre og barn som kommer i barnehagen. 

Anonymkode: 3b555...24a

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Vi fikk forbudene uten forvarsel 12.mars og vi hadde helt fint taklet en like kort forvarsel på at ting kan åpne igjen.

Når det er sagt,er det jo i det hele tatt svært lite taktisk å åpne opp så tidlig når smittetoppen er ventet i slutten av april/mai..

Men alt handler utelukkende rom økonomi her. De klarer ikke å se på alle millionene som triller daglig....og de klarer ikke å innse at disse millionene ville trille like fullt og om ikke ikke bli enda verre om de slakker på tiltaka for tidlig😣

Anonymkode: 1b0c3...dea

Man takler ikke en like kjapt åpning. Nå i påsken jobbes det med smittevern i de ulike gruppene, feks hvordan skoler/barnehager/fysio skal forholde seg og ulike regler for ulike aldersgrupper. De som jobber i barnehage skal ha tid til å setteseg inn i, informere og gjøre tiltak. Foreldre skal gi beskjed til arbeidsgiver ang feks spesielle åpningstider i barnehage osv.

smittetoppen kommer selvsagt ikke før samfunnet åpnes igjen. Selvsagt handler det om økonomi, det gjør det for din familie også. Dere MÅ ha penger til mat og bolig. Hvordan tenker du dere skal ha råd til det? 

Anonymkode: 3b555...24a

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Admin

Skrevet

Helt uenig, det handler om forutsigbarhet. Bent H var helt klokkeklar på at dette ikke var ensbetydende med at vi skulle slakke ned på tiltak ellers. Så de kan ikke få skylden for enkeltpersoners dårskap. De fleste fikk med seg, og følger fremdeles, smittevernstiltakene. Avisene var allerede i gang å lekke nyheter, så de hadde ingen valg når det kom til å offentliggjøre. 

Anonymkode: d9ba5...af9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...