Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Glemmer seg hjemme når han er sint hjemme. Normalt? Overhørte de i dag og det vsr ikke sjarmerende greier!! Anonymkode: e17f7...242
Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Ja, helt normalt. Anonymkode: 20813...994
Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 Det er nok vanlig. Her kom 11 åringen og lurte på hvor gammel han måtte være før han kunne banne, for alle vennene gjør det. Holdt på å bryte ut i latter, men måtte svare seriøst, så sa at jeg liker ikke banning og håper han ikke ville begynne med det. Heller prøve å uttrykke seg med andre ord. Så får vi se da😉 Anonymkode: ecf69...a80
Gjest Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Glemmer seg hjemme når han er sint hjemme. Normalt? Overhørte de i dag og det vsr ikke sjarmerende greier!! Anonymkode: e17f7...242 Har det noe å si, egentlig? Skjeller de ut andre, sier de sårende ting, er det homofobe utsagn, rasistiske uttrykk eller annen drittslenging? I så fall: man snakker med dem om holdninger. Er det bare såkalt "stygge ord", så lar man det ligge. Dannelse kan han godt øve på, men sammen med kompiser må det være lov å kjekke seg litt. Endret 10. april 2020 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Helt vanlig. Jeg har sagt til mine barn at de får banne som de synes er nødvendig selv, men vær klar over at mange voksne misliker det. Men de får ikke si stygge ord om andre eller grupper mennesker ala «homo», «hore», «mongo» etc. Men noen «faen «og «jævlig» tåler jeg. Anonymkode: 4ac6a...dd2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Mine barn bruker også andre ord sammen med venner enn sammen med oss. Det er helt greit. En naturlig del av ungdomskulturen, og for gruppedynamikken. Det være seg banning, slang, «kebabnorsk» mm. (Vi er etnisk norske sørlendinger, så «wallah» og «brur» er heller ikke en naturlig del av vokabularet mitt, 14-åringen med venner derimot😂🙈) Jeg sier ikke at banning er «synd», eller ulovlig, jeg sier bare at det høres mindre intelligent ut, er en dårlig vane, og at det er bedre å si det man mener med vanlige ord. Å banne er ikke det samme som å bruke ord som degraderer, kjønn, rase, legning eller annet. Det har vi nulltoleranse for uansett hvem barna er sammen med. Det er de heldigvis enige i selv også. Anonymkode: 0f7d9...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå