Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Jeg sliter litt nå, kjenner jeg. Ungene er hos faren sin i påsken, og nå følte jeg meg veldig alene her - savner familie og venner og blir helt deprimert av å se alle påskebildene på sosiale medier; turer med familien, påskefrokoster i hagen med humoristiske meldinger om to meters avstand og få gjester, kjærester som går tur under blomstrende kirsebærtrær i parkene... alle klisjeene, med andre ord... På en måte er jeg nesten glad for koronakrisen akkurat nå, så føles det litt mindre mislykket å være alene hele påsken. Og nei, det mener jeg selvfølgelig egentlig ikke. Men det er tungt å føle seg så ensom. Jeg er egentlig god til å være alene, glad i bøker og filmer, går turer i byen, lager god frokost, har pyntet til påske, prøver å kose meg med god tid til å lese avisa og sitte på balkongen i sola - men sliter allikevel med å holde humøret oppe. Er det andre som ikke har noen å være sammen med disse dagene? Jeg har knapt snakket med et voksent menneske ansikt til ansikt siden krisen startet, familien er i et annet land og jeg aner ikke når jeg kan se dem igjen, vennene er opptatt med egne familier og vil naturlig nok holde avstand for å begrense smittefaren. Hva gjør dere andre som er alene for å holde motet oppe? Tips, anyone? Anonymkode: 25dc9...3d5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Tja, så fikk jeg visst bekreftet at det bare er jeg som er alene 😁 Anonymkode: 25dc9...3d5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Tja, så fikk jeg visst bekreftet at det bare er jeg som er alene 😁 Anonymkode: 25dc9.. Jeg hadde akkurat flyttet for meg selv og da ingen har kunne komme på besøk, så ble det utrolig ensomt. Jeg holdt på å gå på veggen, men jeg jogger 5 km nesten hver dag nå og det hjelper. Anonymkode: dc822...d3b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Nei, det er ikke bare deg. Men jeg har valgt å jobbe i påsken, så det kjennes ikke så ensomt. Jeg vet, det er ikke alle som kan jobbe i påsken, så jeg er veldig heldig. Bruk tlf flittig, FaceTime venner og familie, gå tur i frisk luft, rydd i boden, bak noe godt du kan ha i fryseren. Viktig å gjøre NOE, hver dag. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 1bd78...b07
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 Sønnen min er hos faren sin men jeg har hekdigvis vært mye med foreldrene mine. Vi har vært ute å spist middag sammen,gått på fjelltur,å på søndag skal vi feire bursdagen min Anonymkode: 55808...c61
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Elsker å være alene på slike tider. Kan bare gå å dasse naken uten at noen ser meg... Herlig. Anonymkode: b614b...660
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke bare deg. Men jeg har valgt å jobbe i påsken, så det kjennes ikke så ensomt. Jeg vet, det er ikke alle som kan jobbe i påsken, så jeg er veldig heldig. Bruk tlf flittig, FaceTime venner og familie, gå tur i frisk luft, rydd i boden, bak noe godt du kan ha i fryseren. Viktig å gjøre NOE, hver dag. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 1bd78...b07 Tusen takk! Går en lang tur før frokost hver dag og koser meg med hjemmebakte rundstykker, kaffe og avis. Prøver å tenke at jeg er heldig som får et pusterom, men synes det er litt stusselig... Krysser fingrene for åpne grenser til sommeren Anonymkode: 25dc9...3d5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk! Går en lang tur før frokost hver dag og koser meg med hjemmebakte rundstykker, kaffe og avis. Prøver å tenke at jeg er heldig som får et pusterom, men synes det er litt stusselig... Krysser fingrene for åpne grenser til sommeren Anonymkode: 25dc9...3d5 Vi er flere, er også alene i påsken, for første gang på veldig mange år. Pleier å ha noen lange turer hver dag, ihvertfall de dagene det er fint vær og det ikke bøtter ned med regn eller hagl. Tar med mat og kakao eller kaffi og sitter i skauen å spiser niste. Bruker gjerne 2-4 timer hver dag utendørs. Går lette fjell- eller skogsturer i områder hvor jeg pleier å gå til vanlig. Møter en og annen person som også har forvillet seg til disse løypene i disse koronatider. Er ikke de som pleier å gå der til vanlig, men nye folk som jeg aldri har sett før, så er nok mange som er ensom og finner litt ro i å oppholde fin natur noen timer for dagen. Ellers går dagene i å tusle rundt i huset i stilongs og bake kaker som jeg kan ha i frysen til den dagen alt går tilbake til det normale. Litt håndarbeid, lese bøker og har fått abonnement på Netflix og sumo, så har NRK gamle og nye serier en kan se gratis. Er litt mer på sosiale medier enn jeg pleier og ser også at det flommer over av folk som har det hyggelig med familien, men en dag blir det min tur, tenker jeg, så prøver å gjøre det beste ut av denne situasjonen man er havnet i og enn så lenge så går det bra. Anonymkode: 78004...6b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå