Gå til innhold

Naboene her er leger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hva er det vi har blitt? Hva er dette for slags ønske om å kontrollere Og angi andre? Anmelde?? Fy fader, jeg er glad jeg ikke omgås sånne som deg.

Anonymkode: 46db3...66c

Jeg svarte rett over deg, ville ringt politi og kommunelegen.

Jeg har selv et yrke som jeg ikke har lov å nevne tittel på her. Helsepersonell har i disse dager spesielt ansvar for å hindre smitte. Disse går på tvers med dette, og det må de korrigeres for. Ikke fordi jeg bryr meg så mye om familien til disse, men fordi jeg bryr meg om pasientene til disse legene. Covid-19 er smittsom selv før man får symptomer, så disse to legene kan potensielt smitte flere titalls pasienter og kolleger, som så smitter andre, og da ender mange i isolasjon eller karantene. Bare fordi to som har mer utdanning enn vett driter i å følge myndighetenes tiltak og yrkesgruppens forsiktighetsregler nå.

Bør absolutt meldes!

Anonymkode: 7eafa...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på om det er mulig. Det er helt tydelig at de ikke følger rådene om sosial isolasjon. Jeg syns det er ekstra ille når de har jobber med pasientkontakt.

Anonymkode: 6a5a4...73c

Ja, er vel bare til å kjøre på, så får du et fantastisk naboforhold til de i fremtiden når koronaen er på retur.  

Anonymkode: 20b34...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kan jeg anmelde dem?

Anonymkode: 6a5a4...73c

På butikken kanskje ? Eller hvor tror du man går når man skal anmelde noen ? 

Anonymkode: 20b34...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på middagsbesøk i morgen, blir blir 11 stykker, 4 av de er leger, jeg prøver å snike meg unna men det ble veldig mye familiedrama, de syntes jeg overdriver og er tåpelig. Jeg vil ikke at hele familien inkludert mannen min blir sure på meg. Så jeg blir med å har klump i halsen. 

Anonymkode: 18b49...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal på middagsbesøk i morgen, blir blir 11 stykker, 4 av de er leger, jeg prøver å snike meg unna men det ble veldig mye familiedrama, de syntes jeg overdriver og er tåpelig. Jeg vil ikke at hele familien inkludert mannen min blir sure på meg. Så jeg blir med å har klump i halsen. 

Anonymkode: 18b49...e8d

Da må du få deg en ryggrad. Klart du ikke skal sitte der og føle deg utrygg. Bare si fra om at du ikke er komfortabel med sosiale sammenkomster nå, og velger å følge myndighetenes råd. 

Anonymkode: b0148...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal på middagsbesøk i morgen, blir blir 11 stykker, 4 av de er leger, jeg prøver å snike meg unna men det ble veldig mye familiedrama, de syntes jeg overdriver og er tåpelig. Jeg vil ikke at hele familien inkludert mannen min blir sure på meg. Så jeg blir med å har klump i halsen. 

Anonymkode: 18b49...e8d

Ikke klag hvis noen av dine blir smittet og alvorlig syke senere. Denne første runden med koronaviruset er trolig bedre enn neste. Og den neste kommer fortere enn vi ønsker - pga. at slike som deg og de du omgås ikke har ryggrad eller integritet.

Meld fra til kommunelegen og la være å dra!

Slike leger MÅ stoppes i sin smittespredende adferd! Meld fra anonymt om du ikke tør stå for det selv!

Anonymkode: 7eafa...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men ikke for alle pasientene deres...

Anonymkode: 6a5a4...73c

De har jo ikke pasienter. Alle timer er jo avlyst. Så det går så fint så. 

Anonymkode: a0ce8...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet på forum

Person 1: Jeg har tenkt å rapportere en større ansamling av mennesker som jeg vet om!

Alle: Hva? Hvorfor skal du det? Er du dum? Mangler du empati? Vær nå litt kul da!

Person 2: Jeg har tenkt å ikke rapportere en større ansamling av mennesker som jeg vet om!

Alle: Hva? Hvorfor skal du ikke det? Er du dum? Mangler du empati? Vær nå litt kul da!

Anonymkode: fdd63...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har jo ikke pasienter. Alle timer er jo avlyst. Så det går så fint så. 

Anonymkode: a0ce8...ad5

Både naboene og Besteforeldrene jobber på sykehus. Ingen av dem er på intensiven, men jeg har ikke inntrykk av at kontroller og operasjoner er avlyst.

Anonymkode: 6a5a4...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne første runden med koronaviruset er trolig bedre enn neste. Og den neste kommer fortere enn vi ønsker -

Anonymkode: 7eafa...93b

Interessant! Har du kilder på dette så jeg kan lese mer om det? 

Anonymkode: 3e394...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Interessant! Har du kilder på dette så jeg kan lese mer om det? 

Anonymkode: 3e394...b89

Søk etter smittetopp på nyheter. Der sier den ene at det skjer i april, den andre at det skjer i mai, den tredje at det skjer langt uti sommerferien.

Dette er naturligvis veldig avhengig av hvor i Norge man bor. 

 

Anonymkode: fdd63...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er vel bare til å kjøre på, så får du et fantastisk naboforhold til de i fremtiden når koronaen er på retur.  

Anonymkode: 20b34...c61

Mener du at det er bedre å være så inderlig feig at man tenker på naboforholdet i en slik situasjon? Herre mennesk altså, det er jo disse legene som burde være bekymret for naboforholdet, og respekten fra allmennheten må jo være temmelig ødelagt hvis de blir avslørt. Men nå kan det jo hende at de er testet , eller at denne historien ikke er sann.

Anonymkode: 861f4...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Anonym bruker said:

Og det renner inn med besøk til dem. Nå kom dagens middagsgjester: ett sett besteforeldre (også leger) og søsteren til mannen i huset med to barn og mann. Naboen har selv to barn så de er 10 mennesker der nå. Jeg har besøkt dem mange ganger (før Korona) og de har Ikke så stor stue at de kan holde avstand.

 

Kan jeg anmelde dem?

Anonymkode: 6a5a4...73c

herregud, slutt og bland deg

Anonymkode: d9d75...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...