Gå til innhold

Dere med grønne fingre... Geranium


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en skråning som er ganske stygg og som jeg ønsker å gjøre fin med bunndekkere. Det er sur/leirete jord. Skråninga er stor, så jeg tok for meg et lite område først og plantet bunndekkere som jeg håper vil spre seg.

Nå ser jeg at den som heter Geranium Cambridge / Kantabstorkenebb trives som bare av det - de har vokst seg store og sprer seg med utløpere som har dannet nye planter - akkurat slik jeg håpet! Men - jeg ønsker å spre dem mer! Kan jeg ta avleggere av dem nå som jeg planter i potter  når de har vokst litt? Eller kan/bør jeg sette dem kun i vann slik man gjør med avleggere av inneplanter og først plante dem i jord når det har dannet seg røtter?

Anonymkode: c32c6...ae4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en skråning som er ganske stygg og som jeg ønsker å gjøre fin med bunndekkere. Det er sur/leirete jord. Skråninga er stor, så jeg tok for meg et lite område først og plantet bunndekkere som jeg håper vil spre seg.

Nå ser jeg at den som heter Geranium Cambridge / Kantabstorkenebb trives som bare av det - de har vokst seg store og sprer seg med utløpere som har dannet nye planter - akkurat slik jeg håpet! Men - jeg ønsker å spre dem mer! Kan jeg ta avleggere av dem nå som jeg planter i potter  når de har vokst litt? Eller kan/bør jeg sette dem kun i vann slik man gjør med avleggere av inneplanter og først plante dem i jord når det har dannet seg røtter?

Anonymkode: c32c6...ae4

Kan du ikke bare prøve deg frem, la tre stå i vann og tre rett i jorda i skråningen?

Anonymkode: 64cd1...10e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare prøve deg frem, la tre stå i vann og tre rett i jorda i skråningen?

Anonymkode: 64cd1...10e

Jo, det kan jeg gjøre. Se hva som funker best 😊

Anonymkode: c32c6...ae4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det kan jeg gjøre. Se hva som funker best 😊

Anonymkode: c32c6...ae4

Er vokst opp med grønne foreldre, der gikk det i prøving og feiling..og etterhvert gikk det bra ;) 

Anonymkode: 64cd1...10e

Skrevet

Tipper at det er heeeelt unødvendig å sette i vann. De er villige som bare det.

Anonymkode: b4164...c17

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tipper at det er heeeelt unødvendig å sette i vann. De er villige som bare det.

Anonymkode: b4164...c17

Jeg hadde aldri trodd at noe ville overleve i den leirjorda som blir hard som betong. Men disse sprer seg som bare av det!

Anonymkode: c32c6...ae4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...