Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Jeg har en skråning som er ganske stygg og som jeg ønsker å gjøre fin med bunndekkere. Det er sur/leirete jord. Skråninga er stor, så jeg tok for meg et lite område først og plantet bunndekkere som jeg håper vil spre seg. Nå ser jeg at den som heter Geranium Cambridge / Kantabstorkenebb trives som bare av det - de har vokst seg store og sprer seg med utløpere som har dannet nye planter - akkurat slik jeg håpet! Men - jeg ønsker å spre dem mer! Kan jeg ta avleggere av dem nå som jeg planter i potter når de har vokst litt? Eller kan/bør jeg sette dem kun i vann slik man gjør med avleggere av inneplanter og først plante dem i jord når det har dannet seg røtter? Anonymkode: c32c6...ae4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en skråning som er ganske stygg og som jeg ønsker å gjøre fin med bunndekkere. Det er sur/leirete jord. Skråninga er stor, så jeg tok for meg et lite område først og plantet bunndekkere som jeg håper vil spre seg. Nå ser jeg at den som heter Geranium Cambridge / Kantabstorkenebb trives som bare av det - de har vokst seg store og sprer seg med utløpere som har dannet nye planter - akkurat slik jeg håpet! Men - jeg ønsker å spre dem mer! Kan jeg ta avleggere av dem nå som jeg planter i potter når de har vokst litt? Eller kan/bør jeg sette dem kun i vann slik man gjør med avleggere av inneplanter og først plante dem i jord når det har dannet seg røtter? Anonymkode: c32c6...ae4 Kan du ikke bare prøve deg frem, la tre stå i vann og tre rett i jorda i skråningen? Anonymkode: 64cd1...10e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du ikke bare prøve deg frem, la tre stå i vann og tre rett i jorda i skråningen? Anonymkode: 64cd1...10e Jo, det kan jeg gjøre. Se hva som funker best 😊 Anonymkode: c32c6...ae4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det kan jeg gjøre. Se hva som funker best 😊 Anonymkode: c32c6...ae4 Er vokst opp med grønne foreldre, der gikk det i prøving og feiling..og etterhvert gikk det bra Anonymkode: 64cd1...10e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Tipper at det er heeeelt unødvendig å sette i vann. De er villige som bare det. Anonymkode: b4164...c17
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tipper at det er heeeelt unødvendig å sette i vann. De er villige som bare det. Anonymkode: b4164...c17 Jeg hadde aldri trodd at noe ville overleve i den leirjorda som blir hard som betong. Men disse sprer seg som bare av det! Anonymkode: c32c6...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå