Gå til innhold

Hvordan bli kvitt pigmentflekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på kinnet. Er det bare laser som duger?

Anonymkode: f8e2f...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saft av fersk ananas tar pigmentflekker :)

Anonymkode: d5088...bf7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saft av fersk ananas tar pigmentflekker :)

C-vitamin er tingen for pigmentflekker :) Enten ananas, eller c-vitamin serum. Ole Henriksen har et bra et - men finnes mange å velge i. 

Anonymkode: 4ecad...84c

Skrevet

Oi, takk for svar. Det var jeg ikke klar over

Skrevet

Sitron kansje. Tviler på at du får det helt vekk. Husk solkrem faktor 50 på flekken.

Anonymkode: 87937...251

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

C-vitamin er tingen for pigmentflekker :) Enten ananas, eller c-vitamin serum. Ole Henriksen har et bra et - men finnes mange å velge i. 

Anonymkode: 4ecad...84c

Ole Henriksen sitt er veldig lav på c-vitamin,  det ligger vel på 1,6 % c-vitamin så det har ikke nok til å være effektivt. Har prøvd det men sluttet med en gang jeg fant ut at det var veldig lavt på vitamin c. 

Jeg bruker nå Proaora sitt som er på 20%, veldig bra. Har også brukt SKINCEUTICALS C E ferulic men det er alt for dyrt og ikke verdt prisen på 1600kr. Proaora gir veldig mye for pengene og merket raskt forskjell.  

Anonymkode: e7226...b73

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sitron kansje. Tviler på at du får det helt vekk. Husk solkrem faktor 50 på flekken.

Anonymkode: 87937...251

Jeg har sammenlignet sitron og ananas (som jeg nevnte først i tråden), og sitron er ikke i nærheten så effektiv som ananas.

Hi - dropp all verdens dyre ting du kan kjøpe, saft fra fersk ananas blir langt billigere og er mer effektivt også :) Smør bare på flekken hver dag. Du kan også bruke det på hele ansiktet en gang i uken som peeling. Prøv deg frem hvor mye huden din tåler. Når du behandler bare en flekk, begynn med 10 minutter. Tåler du det fint kan du la det sitte på en-to-tre timer.

Bare husk solkrem mens du behandler.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ole Henriksen sitt er veldig lav på c-vitamin,  det ligger vel på 1,6 % c-vitamin så det har ikke nok til å være effektivt. Har prøvd det men sluttet med en gang jeg fant ut at det var veldig lavt på vitamin c. 

Jeg bruker nå Proaora sitt som er på 20%, veldig bra. Har også brukt SKINCEUTICALS C E ferulic men det er alt for dyrt og ikke verdt prisen på 1600kr. Proaora gir veldig mye for pengene og merket raskt forskjell.  

Anonymkode: e7226...b73

By Wishtrend sitt c-vitamin har 21,5% c vitamin tror jeg det var og har i tillegg lav pris😄 Så forskjell på bare noen dager med det serumet, beste jeg har prøvd.

Anonymkode: 3bfd7...4ad

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sammenlignet sitron og ananas (som jeg nevnte først i tråden), og sitron er ikke i nærheten så effektiv som ananas.

Hi - dropp all verdens dyre ting du kan kjøpe, saft fra fersk ananas blir langt billigere og er mer effektivt også :) Smør bare på flekken hver dag. Du kan også bruke det på hele ansiktet en gang i uken som peeling. Prøv deg frem hvor mye huden din tåler. Når du behandler bare en flekk, begynn med 10 minutter. Tåler du det fint kan du la det sitte på en-to-tre timer.

Bare husk solkrem mens du behandler.

Takk. Høres jo helt klart ut som det billigste alternativet. Hvor ofte skal jeg smøre på? Gnir du bare en ananasbit på eller moser du den? Og den må være fersk? Ikke hermetisk?

Skrevet

Og med det samme. Burde vel kanskje kjøpe en dagkrem som kan forebygge. Har sett på en fra Cliniderm. Noen som kan anbefale noen?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og med det samme. Burde vel kanskje kjøpe en dagkrem som kan forebygge. Har sett på en fra Cliniderm. Noen som kan anbefale noen?

Rettelse. Mente Clinique superdefense 25, oransje krukke😊

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Høres jo helt klart ut som det billigste alternativet. Hvor ofte skal jeg smøre på? Gnir du bare en ananasbit på eller moser du den? Og den må være fersk? Ikke hermetisk?

Ja, den må være fersk. Fersk ananas inneholder noen enzymer som blir ødelagt eller svekket, mener jeg, når den hermetiseres.

Hvis du bare har en flekk så ville jeg bare skåret av en liten bit og skvist ut et par dråper av den og ha på flekken.

Test ut med fem-ti minutter første dag. Hvis huden din tåler det godt kan du gjøre det hver dag, hvis du bare smører på flekken, og så kan du heller ha en og annen "fridag" innimellom. Bruk god fuktighetskrem etterpå og daglig.

Har brukt det flere ganger selv, også på en stor pigmentflekk i pannen. Forsvant og aldri kommet tilbake. Har anbefalt det til mange andre også. Ei hadde forsøkt "alt" av dyre produkter og gått til hudpleier, men var fremdeles så synlig at den vanskelig lot seg skjule, så hun var fortvilt mtp. bryllupet sitt under tre uker senere. Ba henne smøre på flekken hver dag frem til bryllupet - og da var den så godt som borte :)

Om du oppbevarer ananasen i kjøleskapet så holder den seg i flere uker også, så det er en billig behandling :)

Ellers er også kosthold viktig for å forebygge, så spis sunt, få i deg nok omega3 og mye grønnsaker.

Jeg bruker ikke noen forebyggende kremer, bare en god fuktighetskrem som passer huden min ellers. Og solkrem når det trengs. Bare husk å bruke solkrem på dager hvor det er sol når du behandler flekken, for huden kan da bli litt mer sårbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...