Gå til innhold

Dere med tvillinger. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det flyttet et par med tvillinger hit i fjor. Like gamle som vår yngste. De har lekt endel sammen. Problemstillingen er at disse to jentene er så veldig utspekulerte og slemme. De vekselvis fryser ut og leker med mitt barn. De har ALDRI lekt uten at det blir bråk. Det virker som om de blir sjalu hvis den ene tvillingen har en gøyal lek med en annen og da starter de å splitte. Nå har datteren min vært oppløst i tårer så mange ganger at jeg har begynt å unngå de. Jentene har også kommet hit når min datter har en annen venn på besøk og så har de forsøkt å splitte min datter fra vennen. Takket være korona har jeg den siste tiden kunnet sagt de ikke kan leke i hagen vår. Men er dette vanlig problemstilling med tvillinger? Sjalusi om den ene leker med andre enn dem? De er seks år forresten. 
Har tenkt på å ta dette opp med foreldrene men aner ikke hvordan for dette er jo ikke lett å ta opp. 
De går ikke i samme klasse så takk og lov er dette et minimalt problem på skolen. Vet ikke noe om hvordan de fungerer på skolen annet enn at jeg ser at de stort sett bare leker sammen alene når jeg henter og leverer min datter. 

Anonymkode: 9d679...d80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er din datter alenebarn? Du beskriver slik det er når søskenbarnet kommer for å leke med mine barn. Hun tror alt dreier seg om henne og hennes egne regler, og leken ender som regel dårlig. De er samme alder som din. Jeg har ikke tvillinger altså, men tre tette. Mine barn har to sett med tvillinger som de leker med, det ene settet er bestevenner med min eldste. Aldri har skole problemer med tvillingene, alenebarnet derimot.. Hvis det er et problem på skolen, så pleier skolen å splitte dem i ulike klasser. 

Anonymkode: 31c7d...203

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er din datter alenebarn? Du beskriver slik det er når søskenbarnet kommer for å leke med mine barn. Hun tror alt dreier seg om henne og hennes egne regler, og leken ender som regel dårlig. De er samme alder som din. Jeg har ikke tvillinger altså, men tre tette. Mine barn har to sett med tvillinger som de leker med, det ene settet er bestevenner med min eldste. Aldri har skole problemer med tvillingene, alenebarnet derimot.. Hvis det er et problem på skolen, så pleier skolen å splitte dem i ulike klasser. 

Vi har tre barn, dette er minste. De er 6 - 9 og 11. 

Skrevet

Jeg har eneggede tvillinger, har motsatt problem. Når en jente fra klassen er her tåler hun ikke at mine jenter har det greit sammen, hun skaper veldig splid. Skal ha en av dem for seg selv, hun er så utspekulert og herskende at det alltid ender med at en av mine er oppløst i tårer. Det er aldri noe problem med andre som er på besøk.

Ville sagt ifra til foreldrene, at du ikke orker å ha dem på besøk pga måten de oppfører seg på.

Anonymkode: 34c0d...99e

Skrevet

Vi har tre barn, dette er minste. De er 6 - 9 og 11. 

Godt mulig at tvillingene ikke har så god kompetanse, kajakken ikke vant til å leke med andre. Eller kanskje kjemien med de og ditt barn ikke er bra. Barn er jo ulike. Midt mellomste barn, er mindre sosial enn min eldste. Eldste elsker å leke med andre, men hun andre kan nok oppfattes som litt sær. Men egentlig er hun veldig sjenert og forsiktig. Hun kom sent i gang med språket pga hørselen var dårlig, og selvtilliten fikk nok en liten knekk da. Hun er dren operert nå, så det går mye bedre. Det jeg vil frem til, er at det kan være flere grunner, også på ditt barn. 

Skrevet

Jeg har eneggede tvillinger, har motsatt problem. Når en jente fra klassen er her tåler hun ikke at mine jenter har det greit sammen, hun skaper veldig splid. Skal ha en av dem for seg selv, hun er så utspekulert og herskende at det alltid ender med at en av mine er oppløst i tårer. Det er aldri noe problem med andre som er på besøk.

Ville sagt ifra til foreldrene, at du ikke orker å ha dem på besøk pga måten de oppfører seg på.

Anonymkode: 34c0d...99e

Jeg synes det er så ugreit da. Det er egentlig hun ene som skaper de fleste problemene. Hun strever litt mer med å få til leken, vil gjøre andre ting. Selvsagt observerer jeg min datter i dette men hun er sjelden i konflikter med andre barn og skolen synes hun har tilpasset seg fint. 
Er det bare å si at jeg synes det er hyggelig å få Anne og Kari på besøk, men jeg opplever ofte at Kari ikke får til leken og da heller starter å sabotere. 

Skrevet

Tipper at tvillingene konkurrerer veldig mot hverandre. Jeg ville satt pris på å få vite om dette hvis det var mine barn det gjaldt, men du må si det på en pen måte for å nå gjennom. 

hilsen tvillingmamma - som har gutt og jente, som har hver sine venner

Anonymkode: 0790c...2b4

Skrevet

Har to tvillinggutter. Det hender de blir så oppslukt av leken de har seg i mellom (de lager egne regler og egne leker siden de alltid er sammen), så det er vanskelig for andre barn å komme inn i det sammen med dem. Men jeg opplever aldri at det er av vond vilje eller at de fryser ut noen fordi de ikke vil ha dem med. 

Anonymkode: d4901...f9e

Skrevet

Eneste jeg opplever som tvillingforelder er at andre foreldre vil at dems barn skal besøke oss. Ingen inviterer tvillinger til seg, de inviterer bare eget barn til oss. Vi har nå bestemt oss for at vi fremover kommer til å si nei. Dere andre foreldre som ikke har tvillinger må slutte å sende barnet til oss som har tvillinger. Kun da kan vi skjønne fenomenet. 

Anonymkode: ec0c3...648

Skrevet

Nei , mine er ikke slike, de er 9 år.

Men de har forskjellige venner og skal også begynne i forskjellige klasser på skolen,men de er gode venner både med sine venner og brorens venner og snille med hverandre , og søstrene på 13mnd og 3 uker

Anonymkode: c2c12...24f

Skrevet

og begynte også i forskjellige klasser på skolen skulle det stå

Anonymkode: c2c12...24f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...