Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Har et barn som fikk dansekurs i julegave av bestemoren. Veldig kjekt siden vi ikke selv har råd til det, det koster nærmere 2000 kr for ca 15 treninger og oppvisning. Pga korona var det kun 5 treninger før danseskolen ble stengt. Kan man få penger igjen? Eventuelt nytt kurs til høsten? Eller har man ingen rettigheter? Ser jo at folk hyler om å støtte bedrifter, men barnet vårt er veldig lei seg, og vi hadde ikke flust i penger i utgangspunktet. Nå er mannen permittert også. Anonymkode: 4a1da...9b0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 Her virker det som at de fleste får en form for kompensasjon. Om ikke pengene leveres tilbake, får man gjerne noe annet. Vi har heller ikke mye penger, men jeg vergrer meg for å kreve penger tilbake fra rideskolen. Rideskolen står i fare for å bli lagt ned og da er det mindre viktig å kreve penger tilbake. Anonymkode: 5832b...b0d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 Dere blir nok kontaktet med forslag om løsning når danseskolen vet mer. Dere skal jo ha produktet dere har betalt for, så enten får dere pengene igjen eller så får barnet det timene hun har tilgode når de åpner igjen. Bare ha is i magen, så ordner det seg nok. Anonymkode: 45054...594
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 HI her. Jeg er veldig fornøyd hvis hun får dansetimene igjen til høsten (eller neste vår alt ettersom hvordan det blir med korona selvfølgelig). Det viktigste for meg er at barnet får gått på dansekurs sånn som hn har ønsket seg lenge! Vegrer meg også for å be om noe tilbake hvis de ikke tilbyr, og tenker at jeg ikke vil være med på å slå danseskolen konkurs. Men som en i familien sa så er det ikke vår jobb å redde bedriften, det må staten gjøre. Anonymkode: 4a1da...9b0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Kurset var en gave og derfor ikke noe dere taper på. Men det blir nok kompensert på et vis når de får områdd seg Anonymkode: 381a9...0e4
Tøystykke Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 Mitt barn går på svømming, vi fikk beskjed om at kurset fortsetter til høsten/første mulighet...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kurset var en gave og derfor ikke noe dere taper på. Men det blir nok kompensert på et vis når de får områdd seg Anonymkode: 381a9...0e4 Var en gave ja, så barnet er lei seg for at hun nesten ikke fikk "brukt julegaven" fra bestemor. Anonymkode: 4a1da...9b0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var en gave ja, så barnet er lei seg for at hun nesten ikke fikk "brukt julegaven" fra bestemor. Anonymkode: 4a1da...9b0 Joda. Men det høres ut som du trenger pengene fordi dere har dårlig råd. Om det ikke er tilfelle beklager jeg at jeg misforsto. Det blir nok kompensert enten til høsten eller neste vår. Hvertfall på danseskolene rundt her. Anonymkode: 381a9...0e4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda. Men det høres ut som du trenger pengene fordi dere har dårlig råd. Om det ikke er tilfelle beklager jeg at jeg misforsto. Det blir nok kompensert enten til høsten eller neste vår. Hvertfall på danseskolene rundt her. Anonymkode: 381a9...0e4 Hun skriver vel at de ikke har råd til å betale nytt kurs for datteren, og det er noe helt annet. Kan svare seg å lese og forstå før man kommenterer. Anonymkode: 45054...594
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 Vi har fått «tilgodelapp» på riding, teater, hotell og flybilletter. Ett stort idrettsarrangement er utsatt til høsten, ett er avlyst. Kontingentene på korps og kulturskole blir ikke redusert, men barna får et digitalt tilbud. Jeg er helt sikker på at hun får ta dansetimene igjen! Anonymkode: 4fd7f...2f7
Blop Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda. Men det høres ut som du trenger pengene fordi dere har dårlig råd. Om det ikke er tilfelle beklager jeg at jeg misforsto. Det blir nok kompensert enten til høsten eller neste vår. Hvertfall på danseskolene rundt her. Anonymkode: 381a9...0e4 ? Virkelig? Var det dét du leste? Jeg leste at barnet gjerne vil ha disse dansetimene og det er det hi vil. Om de ikke får dansetimer er det jo greit å få penger tilbake slik at de kan bruke disse på nye timer.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 Vi får de gangene av svømmekurs som gjenstod tilbake når svømmingen starter opp (settes bare på pause). Gjelder også barnas andre «dyrere» idretter som går over kurs med fast antall ganger. Anonymkode: e7a33...c48
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 Her har vi ikke fått noen kompensasjon for manglende timer. Jeg har tre barn som danser og kommer ikke til å be om penger eller slippe å betale til høsten. Alle tre elsker å danse og jeg håper inderlig at denne danseskolen ikke går konkurs i denne tiden. Derfor ber jeg ikke om penger igjen. Dette gjelder for så vidt alle aktiviteter (karate, kor, håndball, teater, allidrett og korps). Anonymkode: 5bdc3...206
Anonym bruker Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 Fikk beskjed av svømmingen av vi får tilbake penger, fikk vel gått kanskje 3 ganger på kurset før det stoppet . Anonymkode: 127cc...3be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå