Gå til innhold

Veldig lite mens denne gangen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på p-piller, gjort det i mange år. Har aldri pleid å ha mensen hver mnd, men utsatt det til ca annenhver stort sett, noen ganger hver tredje. Har alltid hatt ca samme mengde mens og like lang periode. Denne gangen blør jeg nesten ikke. Bare litt gammelt blod.. hva kan årsaken til dette være? Vi har lyst til å bli gravid snart, og blir stresset for at dette kan påvirke muligheten til å bli det 😟erfaringer?

Anonymkode: d6009...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av. 

Anonymkode: 2066b...c58

Skrevet

På p-piller er det helt normalt å miste "mensen". Du har ingen syklus, ingen eggløsning, ingenting som stimulerer slimhinnen til å bygge seg opp. Dette er helt normalt. 

Anonymkode: bb094...368

Skrevet

Slik kunne jeg ha det tidvis når jeg gikk på p piller også, men jeg ble gravid veldig raskt etter jeg sluttet på p piller allikevel. 

Anonymkode: 301ea...b42

Skrevet

Beste du kan gjøre for å kunne bli gravid fortest mulig etter du begynner prøving, er å slutte på pillen nå. Mengde blødning kommer an på livmorens evne til å bygge opp en tykk slimhinne. Det er østrogen som er avgjørende her. Langvarig p-pillebruk hemmer hos noen østrogenproduksjonen etter en tid. Livmorslimhinnen din må altså klare å bygge seg opp for å få en god eggløsning og en mulighet til at et mulig foster kan feste seg. Kjør kondom. Mange er sikkert uenig med meg. 

Anonymkode: d3af6...f26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...