Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Det ikke kan oppnås immunitet mot Covid-19? Heller ikke ved vaksine. Hva da? Jeg tror ikke det er sånn, bare et tankeeksperiment. Vil vi da ha en evig runddans av sykdom til det er igjen bare de som er asymptomatiske? Vil man måtte leve med restriksjoner for all framtid? Hva tenker dere om et slik forhåpentligvis usannsynlig scenario? Anonymkode: 4e441...417
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Sikkert mange som gidder det... 😂 Anonymkode: 7ee4f...059
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Da har jeg stor tiltro til at vitenskapen klarer å komme opp med en medisin eller et behandlingsregime som virker og som er mindre ressurskrevende enn sykehusinnleggelse og respirator, men at vi heller stikker en tur til fastlegen og får en resept på noe, pakker oss under pleddet på sofaen i ei uke og drikker te og sjekker Netflix. Akkurat som vi nå gjør med lungebetennelse av bakterier. Det var jo også en stordreper før antibiotika kom til, men nå er det de færreste tilfellene som krever sykehusinnleggelse. Anonymkode: 245ad...258
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det ikke kan oppnås immunitet mot Covid-19? Heller ikke ved vaksine. Hva da? Jeg tror ikke det er sånn, bare et tankeeksperiment. Vil vi da ha en evig runddans av sykdom til det er igjen bare de som er asymptomatiske? Vil man måtte leve med restriksjoner for all framtid? Hva tenker dere om et slik forhåpentligvis usannsynlig scenario? Anonymkode: 4e441...417 Virus endrer karakter i løpet av sin omløpstid. Selv dramatiske og livsfarlige virus, som f eks kopper, muterer ustanselig. Så de kjennetegnene og egenskapene som nettopp dette viruset har akkurat nå, de vil endre seg. Vanligvis endrer virus seg til noe mindre dødelig underveis, fordi det ikke er evolusjonsmessig gunstig å drepe verten. Anonymkode: 6512f...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå