Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Kjøpte slike små «drivhus bokser» på Europris. Har sådd agurk, chilli, persille, tomater o.s.v. Nå holder de på å vokse ut av drivhusene. Er det bare å plante de om i større potter? Anonymkode: 8d8c7...903
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 De trenger sikkert først og fremst mer lys, særlig hvis de står varmt! Men de må også pottes om etterhvert ja, gjerne i større potter og kraftigere jord. Les litt på nettet om det å dyrke frø er de veldig ranglete og lange er det sannsynligvis lys de vil ha. Anonymkode: 2f22c...33e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Har du sådd ett og ett frø i hver potte ville jeg latt de stå i potta litt til, men tatt av toppen av drivhuset. Jeg pleier å potte de om når de er ca 15cm høye, da har stilken blitt litt tykkere slik at den ikke knekker så fort. Veldig kjedelig å knekke planten når den pottes om, fort gjort om ungene skal hjelpe til. Har du sådd flere frø i hver potte, ville jeg potta de om nå før røttene går i hverandre i potten. agurk: knip av de to nederste bladene når det har kommet flere blader på den. Du ser de ser anderledes ut enn de andre. Tomat: knip av skuddene som kommer inni grefestene. Da blir planta mer bobust og mer tomater på den. Anonymkode: 3b103...11a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Takk for svar! Tok av lokket nå, så får vi se fremover. Anonymkode: 8d8c7...903
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Og husk at når du skal potte de om så bør du bytte til urte- og grønnsaksjord. Såjord er ikke så næringsrik. Anonymkode: e4683...015
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Gi god næring, lav temperatur og masse (kunstig eller naturlig) lys. Ta av lokket og sjekk pottene. Hvis du ser synlige røtter under eller i sidene er det på tide med større potte. Anonymkode: bfdd4...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå