Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Flott å samle alle de minste barna i landet, mens foreldrene fortsatt skal ha hjemmekontor. De anbefalingene forandres ikke, og min jobb blir altså rett og slett å være «barneoppbevaring» helt til mange nok blir smittet. Alle barna blir sendt i barnehagen, mens halve personalgruppa vår er enten i risikogruppe (alder/sykdom) og skal ikke komme på jobb. Det kommer til å bli så hektisk. Og jeg ser virkelig ikke for meg hvordan vi på et 35m2 rom skal holde 9 snart toåringer borte fra hverandre. Vi må jo ta bort alle leker så de ikke puttes i munn. (Hjelper liksom ikke å desinfisere et par ganger til dagen, i løpet av 10 minutt har alle hatt tingene i munnen). Vi har ikke mange ekstra rom (vi har lager og toalett som ikke er i bruk av de andre avdelingene). Håper alle dere som ikke MÅ sende ungene i barnehagen 20. April venter, slik at oppstart kan gå gradvis 😱 Anonymkode: c9190...f46
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Jeg har ikke barn i den aldersgruppen, men see hvor uhygieniske de er på 3-6 års avd. også. Holder mitt barn HJEMME (4 år) Anonymkode: 4a1b6...1fb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Ja dette blir en utfordring for barnehagene og for lærere i småskolen. Anonymkode: 9dfa9...b59
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Men jeg kan love deg at viss jeg må ha hjemmekontor så holder jeg barnet hjemme selv om det er utfordrende. Og jeg tror mange tenker som meg Anonymkode: 9dfa9...b59
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Mitt håp er at de som kan har barna mest mulig hjemme og bare sender dem i barnehagen i den tiden de har utelek. Nå er det vår og varmere i været de fleste plasser, så barnehagene satser forhåpentligvis på mer utelek enn vanlig. Om folk bruker vett og sunn fornuft går nok dette bra og jeg tror det er riktig å starte med de yngste når man nå skal åpne. Man kunne liksom ikke startet med å kutte ut hjemmekontor mens de minste ikke hadde barnehageplassen å ty til. Anonymkode: 2cd02...dbc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt håp er at de som kan har barna mest mulig hjemme og bare sender dem i barnehagen i den tiden de har utelek. Nå er det vår og varmere i været de fleste plasser, så barnehagene satser forhåpentligvis på mer utelek enn vanlig. Om folk bruker vett og sunn fornuft går nok dette bra og jeg tror det er riktig å starte med de yngste når man nå skal åpne. Man kunne liksom ikke startet med å kutte ut hjemmekontor mens de minste ikke hadde barnehageplassen å ty til. Anonymkode: 2cd02...dbc Dette er min plan. Jeg (og arbeidsplassen min) er avhengig av å kunne jobbe uforstyrret noen timer hver dag. Heldigvis går barnet i friluftsbarnehage, så de har gode rutiner på å være ute. Anonymkode: c7dfb...c1d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Finnes det folk som er mindre konstruktive og mindre løsningsorienterte enn barnehagelærere og lærere? Dere ser jo BARE problemer! Og du: det er ingen, INGEN, som har sagt at et av smitteverntiltakene vil være å holde to meters avstand mellom barna. Alle skjønner at det ikke går, så slutt å dra det opp som et argument! Anonymkode: 8f01c...718
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes det folk som er mindre konstruktive og mindre løsningsorienterte enn barnehagelærere og lærere? Dere ser jo BARE problemer! Og du: det er ingen, INGEN, som har sagt at et av smitteverntiltakene vil være å holde to meters avstand mellom barna. Alle skjønner at det ikke går, så slutt å dra det opp som et argument! Anonymkode: 8f01c...718 Men da kan jeg like gjerne gni meg oppi andre i butikken, slikke på hendene mine før jeg tar på varene osv. Da har jo ikke avstandsregelen noe for seg, om tusenvis av unger og voksne allikevel er tett sammen. Da må de lempe på regelen over alt, og si at fra 20 er alt som vanlig, bare at de som ikke må gå ut for å kobbe skal ha hjemmekontor? Hvorfor skal de da ha hjemmekontor, om det ikke er noe poeng å holde avstand? Jeg skal på jobbi barnehage, og sende ett av mine barn på skole. Far og eldste barnet er hjemme. Det er jo ingen vits at ikke de også skal ut da... Anonymkode: c9190...f46
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Flott å samle alle de minste barna i landet, mens foreldrene fortsatt skal ha hjemmekontor. De anbefalingene forandres ikke, og min jobb blir altså rett og slett å være «barneoppbevaring» helt til mange nok blir smittet. Alle barna blir sendt i barnehagen, mens halve personalgruppa vår er enten i risikogruppe (alder/sykdom) og skal ikke komme på jobb. Det kommer til å bli så hektisk. Og jeg ser virkelig ikke for meg hvordan vi på et 35m2 rom skal holde 9 snart toåringer borte fra hverandre. Vi må jo ta bort alle leker så de ikke puttes i munn. (Hjelper liksom ikke å desinfisere et par ganger til dagen, i løpet av 10 minutt har alle hatt tingene i munnen). Vi har ikke mange ekstra rom (vi har lager og toalett som ikke er i bruk av de andre avdelingene). Håper alle dere som ikke MÅ sende ungene i barnehagen 20. April venter, slik at oppstart kan gå gradvis 😱 Anonymkode: c9190...f46 Stakkar ungene,dere kan jo ikke ta vekk alle lekene! Hva skal de leke med da? Stolene?? Anonymkode: 7db0e...ef5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da kan jeg like gjerne gni meg oppi andre i butikken, slikke på hendene mine før jeg tar på varene osv. Da har jo ikke avstandsregelen noe for seg, om tusenvis av unger og voksne allikevel er tett sammen. Da må de lempe på regelen over alt, og si at fra 20 er alt som vanlig, bare at de som ikke må gå ut for å kobbe skal ha hjemmekontor? Hvorfor skal de da ha hjemmekontor, om det ikke er noe poeng å holde avstand? Jeg skal på jobbi barnehage, og sende ett av mine barn på skole. Far og eldste barnet er hjemme. Det er jo ingen vits at ikke de også skal ut da... Anonymkode: c9190...f46 Ja, for hvis ikke det er mulig å hindre at man får kreft, er det ingen vits i å beskytte seg mot HIV heller. Anonymkode: 8323c...98e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da kan jeg like gjerne gni meg oppi andre i butikken, slikke på hendene mine før jeg tar på varene osv. Da har jo ikke avstandsregelen noe for seg, om tusenvis av unger og voksne allikevel er tett sammen. Da må de lempe på regelen over alt, og si at fra 20 er alt som vanlig, bare at de som ikke må gå ut for å kobbe skal ha hjemmekontor? Hvorfor skal de da ha hjemmekontor, om det ikke er noe poeng å holde avstand? Jeg skal på jobbi barnehage, og sende ett av mine barn på skole. Far og eldste barnet er hjemme. Det er jo ingen vits at ikke de også skal ut da... Anonymkode: c9190...f46 En viss risiko vil det være og en viss smittespredning kan vi tåle uten at det blir så mange smittede at helsevesene kolapser. Hvor mye smitte vi kan tollerere må balanseres mot kostnadene ved tiltakene. Matbutikker er et godt eksempel. Det er smittefare i en matbutikk. Den er kanskje ganske lik som smittefaren i en interiørbutikk, både for kunder og ansatte. Sån sett er det like farlig å holde begge deler oppe, men konsekvensene av å stenge matbutikkene er mye større. Derfor velger de fleste heller å redusere smittefaren ved å stenge interiørbutikken enn matbutikken. På samme måte er det sansynlig vis større smittefare ved å holde legekontorene åpne enn frisørene. Konsekvensen av stenging av legekontor er derimot mye større. Det har vært bedre å stenge firisørene enn å la alt være åpent. Poemget er å redusere smitten nok, men tilrak som er minst mulig skadlige, ikke nødvendig vis å stenge det som har størst smitterisiko. Anonymkode: 0d141...2ed
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da kan jeg like gjerne gni meg oppi andre i butikken, slikke på hendene mine før jeg tar på varene osv. Da har jo ikke avstandsregelen noe for seg, om tusenvis av unger og voksne allikevel er tett sammen. Da må de lempe på regelen over alt, og si at fra 20 er alt som vanlig, bare at de som ikke må gå ut for å kobbe skal ha hjemmekontor? Hvorfor skal de da ha hjemmekontor, om det ikke er noe poeng å holde avstand? Jeg skal på jobbi barnehage, og sende ett av mine barn på skole. Far og eldste barnet er hjemme. Det er jo ingen vits at ikke de også skal ut da... Anonymkode: c9190...f46 Så dum er du ikke. Kom igjen. Anonymkode: 8f01c...718
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dum er du ikke. Kom igjen. Anonymkode: 8f01c...718 Jo, folk er faktisk så irrasjonelle og kunnskapsløse. De tror at det er «alt eller ingenting», det må en ta på alvor. Håper virkelig myndighetene har gode (og obligatoriske) digitale kurs klar til alle ansatte før åpning. Anonymkode: f62d4...4d9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Men da kan jeg like gjerne gni meg oppi andre i butikken, slikke på hendene mine før jeg tar på varene osv. Da har jo ikke avstandsregelen noe for seg, om tusenvis av unger og voksne allikevel er tett sammen. Da må de lempe på regelen over alt, og si at fra 20 er alt som vanlig, bare at de som ikke må gå ut for å kobbe skal ha hjemmekontor? Hvorfor skal de da ha hjemmekontor, om det ikke er noe poeng å holde avstand? Jeg skal på jobbi barnehage, og sende ett av mine barn på skole. Far og eldste barnet er hjemme. Det er jo ingen vits at ikke de også skal ut da... Anonymkode: c9190...f46 For du ser ingen skilnad i at 150.000 gjør det kontra at 5 millioner gjør det...? Anonymkode: e0eb1...40b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Finnes det folk som er mindre konstruktive og mindre løsningsorienterte enn barnehagelærere og lærere? Dere ser jo BARE problemer! Og du: det er ingen, INGEN, som har sagt at et av smitteverntiltakene vil være å holde to meters avstand mellom barna. Alle skjønner at det ikke går, så slutt å dra det opp som et argument! Anonymkode: 8f01c...718 Og du har jobbet hvor mye i barnehage? Anonymkode: fd7a0...a80
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Flott å samle alle de minste barna i landet, mens foreldrene fortsatt skal ha hjemmekontor. De anbefalingene forandres ikke, og min jobb blir altså rett og slett å være «barneoppbevaring» helt til mange nok blir smittet. Alle barna blir sendt i barnehagen, mens halve personalgruppa vår er enten i risikogruppe (alder/sykdom) og skal ikke komme på jobb. Det kommer til å bli så hektisk. Og jeg ser virkelig ikke for meg hvordan vi på et 35m2 rom skal holde 9 snart toåringer borte fra hverandre. Vi må jo ta bort alle leker så de ikke puttes i munn. (Hjelper liksom ikke å desinfisere et par ganger til dagen, i løpet av 10 minutt har alle hatt tingene i munnen). Vi har ikke mange ekstra rom (vi har lager og toalett som ikke er i bruk av de andre avdelingene). Håper alle dere som ikke MÅ sende ungene i barnehagen 20. April venter, slik at oppstart kan gå gradvis 😱 Anonymkode: c9190...f46 De tror ikke barn blir smittet eller smitter videre på samme måte som voksne. Ingen skoler/barnehager i Sverige, Kina osv har hatt smitteutbrudd. Derfor skal barnehagebarn ha andre kriterier i forhold til smitte enn voksne. Akkurat som vi som er i risikogruppe får andre kriterier enn friske. regner med det er du som alltid sytet her inne at barn kommer i barnehagen. Hva med å finne deg et annet yrke? Nå er det jo sånn at samfunnet MÅ igang igjen. Du har vært heldig som har somlet rundt på jobb nå i ukesvis med full lønn. Andre yrker har blitt permittert. ingen kan jobbe dersom alle småbarnsforeldre må passe barna hjemme og de over 60 er i risikogrupper. forskning så langt viser at små barn og voksne under 50 tåler dette viruset best. Noen blir veldig syke, som av vanlig influensa. Hva med å brette opp ermene og prøve å gjøre en innsats slik helsevesenet og butikkansatte gjør? og nei, alle i helsevesenet har ikke smitteutsatte, det er kun de som møter påvist coronapasienter. Anonymkode: c7683...819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå