Gå til innhold

Sommeren 2020, hvor går turen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det vel så godt som stadfestet, utenlandsturen utgår. Hvor går turen i stedet, dersom vi får lov å støtte opp om turistnæringen i Norge?

Jeg er ikke spesielt glad i friluftsliv, så fjellturer med overnatting i telt utgår for min del. En tur til Oslo er alltid kjekt, men mulig vi styrer unna det i år pga smitte. Alt er jo veldig usikkert, men tenker det må være lov å drømme seg litt bort😉

Anonymkode: a5ce6...162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad i fjellet, så tar gjerne noen fjellturer. 
Men mange andre perler i Norge da. Sørlandet er jo flott. Og mange flotte plasser på Østlandet også. Og kanskje blir det ledig i Lofoten i sommer om det ikke kommer utlendinger dit.

Anonymkode: a51f6...ac0

Skrevet

Om alt slippes opp nok til at man kan reise innenlands, ønsker jeg meg en langsom mangedagers biltur ned hele Sørlandskysten og opp til Stavanger og videre over Røldal til Odda og Hardangervidda. Det er masse vakker kystnatur fra sånn ca Stavern og helt rundt på Sørvestlandet som vi knapt har sett annet enn på bilde, særlig fra Kristiansand og videre, så vi skulle nok klare å holde oss unna folk sånn smittemessig - det ville ikke være for folkelivet vi reiste. Det er uansett en plan som skal iverksettes et år.

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Om alt slippes opp nok til at man kan reise innenlands, ønsker jeg meg en langsom mangedagers biltur ned hele Sørlandskysten og opp til Stavanger og videre over Røldal til Odda og Hardangervidda. Det er masse vakker kystnatur fra sånn ca Stavern og helt rundt på Sørvestlandet som vi knapt har sett annet enn på bilde, særlig fra Kristiansand og videre, så vi skulle nok klare å holde oss unna folk sånn smittemessig - det ville ikke være for folkelivet vi reiste. Det er uansett en plan som skal iverksettes et år.

Fra Stavern🤣

Anonymkode: addb9...062

Skrevet

Vi tenker oss en tur langs Lofoten og ut på endel av øyene langs Helgelandskysten. Skulle vært på EM i Spania med eldste jenta samt Norway cup med minste så siden alt dette utgår må vi gjøre noe ekstra kjekt. 

Anonymkode: fc82c...6d4

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra Stavern🤣

Anonymkode: addb9...062

Har du problemer med det? Stavern er en perle og jeg har lyst til å tilbringe litt tid i mitt barndoms sommerparadis - går det mot din religion eller noe? Det er også andre biter av kysten jeg har lyst til å se, sliter du med det også?

Skrevet

Vi håper i det lengste at vi kan reise til Hellas . ( håper .. ikke tror) . Fungerer ikke det og det skulle være noen mulighet for å reise til feks Danmark så gjør vi det. Dersom grensen er helt lukket så kanskje vi tar roadtrip Norge fra sør til nord eller noe. Ett eller annet blir det. Vi skal ha 3 ukers ferie sammen alle 4 og det blir ikke hjemme. ( med mindre man er pålagt dette). Vi flytter i så fall utenlandsturen vår til jul eller vinterferie . Det ville i så fall blitt noe mer eksotisk 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel så godt som stadfestet, utenlandsturen utgår. Hvor går turen i stedet, dersom vi får lov å støtte opp om turistnæringen i Norge?

Jeg er ikke spesielt glad i friluftsliv, så fjellturer med overnatting i telt utgår for min del. En tur til Oslo er alltid kjekt, men mulig vi styrer unna det i år pga smitte. Alt er jo veldig usikkert, men tenker det må være lov å drømme seg litt bort😉

Anonymkode: a5ce6...162

Jeg er en fattig person som ikke kan ta meg råd til å sløse penger på å reise hit og dit uansett, så sommeren blir ikke noe annerledes :) Blir samme, hærlige stunder med familien hjemme med grilling, turer til vannet, båltur og kanskje telte utenfor huset 😊😊 Gleder meg!

Anonymkode: df20e...ceb

Skrevet

VI har sett på alternativ til ulike turer i Norge. Både i andre landsdeler og mer lokalt. Etter å ha regent litt på det så har vi faktisk ikke råd til fjellturer. Sett bort fra på det ene fjellet vi har lokalt her vi bor,- som vi er på flere gang i måneden ellers....Kan vel ikke regnes som fjelltur, men trimtur......Er ikke det vi driver med til vanlig, mannen elsker det dog. Det vil si at tre trenger fjellsko/Gore-Tex sko. Tenke på at man må ha klær som passer 30 grader og knallsol, og alt fra regn, sludd, hagle og snø, samt vind. Alt dette kan komme på kort tid i løpet av en tur i fjellheimen i Norge. Er faktisk såpass erfaren at jeg vet det. I starten av forholdet prøvde jeg jo bli med på tur, så har min andel timer i norsk fjellheim altså......

Sko kommer vel ikke under 1000kr pr.par. Så trenger jeg ny turbukse da min gamle er 15 år og velbrukt og holder hverkan vann eller vind ute,- samt at begge barna vil trenge nytt da de er vokst ut av sitt, er vi heldig skal vi komme under 2000 for tre, men vil tro pris på slikt utstyr SKYTER i været om "alle skal på tur".  Jakker er det skrikende behov for, ull og fleece må kanskje også supplementeres...(barna bruker begge voksenstørrelse i klær og sko). Så kommer pris på bom og drivstoff. Deretter overnatting. VI bor slik til at vi gjerne må kjøre på dag en,- overnatte, ta turen på dag to og kjøre hjem dag tre. To overnattinger. har vært på diverse "fjellhytter" som ligger i og ved fine turterreng i Norge,- og det koster mye. 500-600 hundre kroner natt,- på skummadrass, med delt do og bad med "alle andre"; frokost må kjøpes og niste til tur må kjøpes. Da er man fort oppe i noen tusenlapper for oss fire voksne som vi vil regnes som.

Campingvogn har vi ikke,- og telt er uaktuelt. Dessuten må vi evt kjøpe telt også,- og soveposer og liggeunderlag..... Da sstoppet vi å regne på det....Og leie campinghytter er også dyrt. Ender gjerne opp ikke mye under hotell, gitt at man der har frokost inkludert,- det har man ikke i campinghytter. Og mat på slike "tursteder" er veldig ofte overpriset,- selv om man kjøper i en "dagligvare"...

Lofoten og hytter på Sørlandet,- der kan vi bare drømme om å få råd til å dra...... Hvis prisene blir de samme som vanlige år. Dessverre.

Vi liker og være aktive og er mye ut på tur,- så er ikke det .Men i nærmiljø og noen få timer bare. Ellers er vi avhengige av litt komfort. Turer i nærmiljøet vil derfor ikke blir "ferie" for barna,- det gjør vi jo ofte uansett!  Så nei. I år skal jeg jobbe hele sommeren,- og prøve skaffe barna sommerjobb. Deretter overfører jeg så mange feriedager som mulig, samt opptjent overtidstimer som ikke kan utbetales i kroner over til neste år,- og utbetaling av overtidstimer tar jeg også med meg neste år i stedet for  i år. De kommer på senhøsten uansett.... 

Så drar vi et sted vi alle liker da,- hvis vi har lov. Gitt at jeg kommer meg gjennom et år uten stabil sol og varme flere dager i strekk.... Men resten av familien får evt nyte godt av mine oppsparte midler ihvertfall....

Anonymkode: 0045f...35c

Skrevet

Vi har nytt telt så vi hadde planlagt (før korona) telttur på Sørlandet. Og står ved det. 

Anonymkode: dbd83...efe

Skrevet

Vi har snakka om ein "storbytur" til Trondheim, der mannen og ungane ikkje har vore før. Men ellers er eg glad om vi kan vere litt på hytta vår.  Eg er og usikker på kor mykje ferie eg eigentleg vil få i sommar.

Skrevet
15 minutter siden, soleia skrev:

Vi har snakka om ein "storbytur" til Trondheim, der mannen og ungane ikkje har vore før. Men ellers er eg glad om vi kan vere litt på hytta vår.  Eg er og usikker på kor mykje ferie eg eigentleg vil få i sommar.

Egentlig veldig enig med deg i at hytta holder lenge, egentlig er det sånn at aller øverst nå står hytta. Lang, lang tid på hytta er det jeg virkelig ønsker meg aller mest i øyeblikket.

Skrevet

Dersom besteforeldrene på Vestlandet har vært smittet eller situasjonen er veldig bedret til sommeren, skal vi dit. 

Hvis ikke, tror jeg vi kan få lånt et sommerhus i Oslofjorden en ukes tid, da får det bli ferien. 

Anonymkode: 2d2d6...3cf

Skrevet

Har hytte på andre siden av landet, i et område med mye familie, så blir nok en lang tur dit, og diverse andre kortere turer rundt her. Satser på at de fleste tilbud åpner opp, slik at vi kan legge litt lokale penger igjen i butikker, kafeer, badeland, kino, bowling etc... 

Anonymkode: dc7d2...4c0

Skrevet

Vi skulle i hovedsak på teltur til Sverige på sensommeren. Så vi får se hvordan det går seg til.

Ellers har svigers hytte, kanskje en tur på teltur på en av Norges campingplasser :) Kanskje dra nordover å hilse på slekt(hvis det blir lov).

Anonymkode: ff8bf...088

Skrevet

Jeg vil på hytta i Kragerø:)

kjøpte den for to år siden og dette blir første sommeren med skikkelig ryddig og fin tomt.

den skal også males hvit, så får jeg dra dit er jeg super fornøyd jeg altså! 

Skrevet

Jeg håper at det blir mulig å dra til Sverige, da vi har hytte der. Er det helt umulig så ser vi for oss en tur til Lofoten. Vi har familie der som vi aldri har besøkt, men som har spurt mange ganger om vi har lyst til å komme. Så det er godt mulig at det er i år vi velger å besøke de... 😂

Anonymkode: 4794b...506

Skrevet

Hytta. Først vår og så pappa sin. 

Skrevet

Til mormor og morfar i Nord Norge. 

Anonymkode: 83340...e63

Skrevet

Umulig å si ettersom vi enda ikke vet om hoteller eller campingplasser er åpent i sommer.

Anonymkode: 51fa3...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...