Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Hvorfor skal man åpne for bedrifter der smittevern ikke er mulig? Frisøren som jobber bokstavelig talt oppe på hodet ditt - skal frisørene nå liksom prioriteres til smittevernutstyr? Når det er underskudd av munnbind til folk som gjør en faktisk nødvendig jobb? Anonymkode: 6b234...697
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal man åpne for bedrifter der smittevern ikke er mulig? Frisøren som jobber bokstavelig talt oppe på hodet ditt - skal frisørene nå liksom prioriteres til smittevernutstyr? Når det er underskudd av munnbind til folk som gjør en faktisk nødvendig jobb? Anonymkode: 6b234...697 Nei, de skal ikke det. Hvor har du det i fra? Anonymkode: 381fe...256
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, de skal ikke det. Hvor har du det i fra? Anonymkode: 381fe...256 Ideen om at man kan åpne men likevel hindre smitte. Jeg lurer bare på hvordan de har tenkt seg å overholde smittevern, og ikke bli bygdas smittesentral nummer en. De kan heller ikke sprite ned salongen mellom kunder. Det hadde vært langt bedre med stengte frisører og konkurser, det overlever folk. Corona dreper. Anonymkode: 6b234...697
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ideen om at man kan åpne men likevel hindre smitte. Jeg lurer bare på hvordan de har tenkt seg å overholde smittevern, og ikke bli bygdas smittesentral nummer en. De kan heller ikke sprite ned salongen mellom kunder. Det hadde vært langt bedre med stengte frisører og konkurser, det overlever folk. Corona dreper. Anonymkode: 6b234...697 Du får vente å se da. Anonymkode: 381fe...256
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får vente å se da. Anonymkode: 381fe...256 Vente OG se OG håpe det går på ræva for dem. Anonymkode: 6b234...697
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vente OG se OG håpe det går på ræva for dem. Anonymkode: 6b234...697 Du håper det går på ræva for frisørene, virkelig? Anonymkode: 381fe...256
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Ho har vel som meg dårlig råd og håper at flere enn oss skal gå rundt og se ut som mrs Weasley. Anonymkode: 74a16...301
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vente OG se OG håpe det går på ræva for dem. Anonymkode: 6b234...697 Hva er det for gæli med deg?! Onde menneske. Anonymkode: bb4dc...9d6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 Jeg gleder meg skikkelig til frisøren åpner, og vil sponse henne med å kjøpe både Shampo og annet etterpå Anonymkode: 6ea37...b9b
Holly Golightly Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vente OG se OG håpe det går på ræva for dem. Anonymkode: 6b234...697 Jøje meg. Du vet det er myndighetene som har bestemt dette? Ikke frisørene som har hylt seg til det. Jeg regner med frisørene er opptatt av å beskytte seg selv, sin familie og sine kunder.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 De får bare åpne hvis de klarer å lage en bransjestandard som er god nok og blir stengt om de ikke følger den. Anonymkode: 2cc02...261
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vente OG se OG håpe det går på ræva for dem. Anonymkode: 6b234...697 Hva fan er problemet ditt egentlig? Ta en chill pill! Anonymkode: 866a7...a63
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 Nå må dere snart slutte å bable om at folk som skal tilbake i jobb skal bruke smittevernutstyr. Kun helsepersonell bruker smittevernutstyr, og de gjør det pga pasientene, ikke pga seg selv. Det går jo ikke an å ha folk i jobb hvis de skal være 24/7 hypokonder. Anonymkode: 4fd96...80a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå må dere snart slutte å bable om at folk som skal tilbake i jobb skal bruke smittevernutstyr. Kun helsepersonell bruker smittevernutstyr, og de gjør det pga pasientene, ikke pga seg selv. Det går jo ikke an å ha folk i jobb hvis de skal være 24/7 hypokonder. Anonymkode: 4fd96...80a Ja, Covid-19-smitte handler mest om hypokondri. Anonymkode: 6b234...697
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ideen om at man kan åpne men likevel hindre smitte. Jeg lurer bare på hvordan de har tenkt seg å overholde smittevern, og ikke bli bygdas smittesentral nummer en. De kan heller ikke sprite ned salongen mellom kunder. Det hadde vært langt bedre med stengte frisører og konkurser, det overlever folk. Corona dreper. Anonymkode: 6b234...697 Ja, covid-19 dreper. Men det kommer det uansett til å gjøre. Dette er kun snakk om å spre det ut over slik at ikke alle skal behøve hjelp på samme tid. Men mens du og andre ellers friske sitter der og er redd for deres svært lave sjanse for å dø, så fratar dere faktisk plassen til kreftpasienter og andre pasienter som har MYE HØYERE risiko for å dø i mangel på helsehjelp. Vi er nødt til å tilbake til samfunnet. Om du ikke vil, neivel, men vi andre skal. Og det UTEN å bruke opp dyrebart smittevernutstyr og snike foran kreftpasientene. Anonymkode: 4fd96...80a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, Covid-19-smitte handler mest om hypokondri. Anonymkode: 6b234...697 Ja, hvis du som frisk voksen utenfor risikogruppene er redd for å dø, og sammenligner deg selv med en kreftpasient som er redd for å dø, så gjør det faktisk det. Anonymkode: 4fd96...80a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #17 Skrevet 8. april 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis du som frisk voksen utenfor risikogruppene er redd for å dø, og sammenligner deg selv med en kreftpasient som er redd for å dø, så gjør det faktisk det. Anonymkode: 4fd96...80a Jeg er ikke utenfor risikogruppene. Jeg er heller ikke redd for å dø. Men frisørdrift er nokså langt unna kreftavdelingen, gitt, det er så nær toppen av Maslows pyramide at om de skal trasse gjennom å åpne, og de har altså knapt rukket å stenge. De er helt uvesentlige i sammenhengen, men velger å åpne og dermed være med på å spre smitte bare fordi noen blir litt lange ved ørene, så da er det noe de bør være klar over - da vil de være med på å drepe folk jeg faktisk er redd for og det er utilgivelig. Anonymkode: 6b234...697
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke utenfor risikogruppene. Jeg er heller ikke redd for å dø. Men frisørdrift er nokså langt unna kreftavdelingen, gitt, det er så nær toppen av Maslows pyramide at om de skal trasse gjennom å åpne, og de har altså knapt rukket å stenge. De er helt uvesentlige i sammenhengen, men velger å åpne og dermed være med på å spre smitte bare fordi noen blir litt lange ved ørene, så da er det noe de bør være klar over - da vil de være med på å drepe folk jeg faktisk er redd for og det er utilgivelig. Anonymkode: 6b234...697 Det handler ikke primært om frisører. Det handler om å åpne samfunnet gradvis og regulert. Anonymkode: a95c1...b75
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 Frisør trenger jo folk,men at de åpne spa DET reagerer jeg på! Det er det ingen som mååå ha i disse tider! Anonymkode: 581d3...5b7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #20 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Frisør trenger jo folk,men at de åpne spa DET reagerer jeg på! Det er det ingen som mååå ha i disse tider! Anonymkode: 581d3...5b7 Både spa og frisører handler vel i bunn og grunn om forfengelighet. Ingen dør av splittede tupper og ettervekst. Det dreier seg om en gradvis og kontrollert åpning av samfunnet igjen. Dersom det går dårlig er nok disse blant de første som må stenge. Anonymkode: a95c1...b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå