Gå til innhold

De ringte meg fra barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en ped.leder i avdelingen hans. Er dette vanlig praksis nå under corona tiden eller kan det være de er bekymret for barnet mitt? Jeg har vært igjennom et vanskelig samlivsbrudd og jeg har hovedomsorgen for barnet. Jeg er en god mor med god jobb. Barnet har alt det trenger og har en fantastisk personlighet. Bare snill og grei og får bare masse skryt på foreldremøter. Men etter samlivsbruddet har jeg slitt masse med søvn og har nok sett ut som en preget zombie enkelte morgninger. Så nå begynner jeg å overtenke her. Tenk om det bare var meg hun ringte.

Anonymkode: f5df1...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var en ped.leder i avdelingen hans. Er dette vanlig praksis nå under corona tiden eller kan det være de er bekymret for barnet mitt? Jeg har vært igjennom et vanskelig samlivsbrudd og jeg har hovedomsorgen for barnet. Jeg er en god mor med god jobb. Barnet har alt det trenger og har en fantastisk personlighet. Bare snill og grei og får bare masse skryt på foreldremøter. Men etter samlivsbruddet har jeg slitt masse med søvn og har nok sett ut som en preget zombie enkelte morgninger. Så nå begynner jeg å overtenke her. Tenk om det bare var meg hun ringte.

De ringte fra bhg til mitt barn også. Læreren til eldste barnet har ringt ca 1 gang i uka under hjemmeskole.

Så tror ikke du skal overtenke. De ringer nok alle, for å høre om det går bra. 

Anonymkode: 52c6d...650

Skrevet

Hei 😊 jeg jobber i bhg. Vi ringer absolutt alle. Vi har fått  streng beskjed fra øvrige hold.

Anonymkode: 9d7eb...1ff

Skrevet

Var det noe spesielt hun lurte på? Jeg vet akkurat hvordan du har det, er der selv mye og det er ikke mye kjekt å ha det slikt. Jeg lever med kronisk sykdom. 

Anonymkode: 983de...22c

Skrevet

De har ringt oss to ganger. De ringer alle. (Hva ellers skal de gjøre for lønna?)

Anonymkode: 51d41...d39

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har ringt oss to ganger. De ringer alle. (Hva ellers skal de gjøre for lønna?)

Anonymkode: 51d41...d39

Men overlate ungene dine til folk du ikke har noe tro på, gjør du uten å blunke

Anonymkode: 14cd7...786

Skrevet

Takk for så raske og betryggende svar i natten❤️

Da skal jeg prøve å legge disse plagsomme tankene vekk og sove godt☺️

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei 😊 jeg jobber i bhg. Vi ringer absolutt alle. Vi har fått  streng beskjed fra øvrige hold.

Puh!😅 Takk for svar❤️

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det noe spesielt hun lurte på? Jeg vet akkurat hvordan du har det, er der selv mye og det er ikke mye kjekt å ha det slikt. Jeg lever med kronisk sykdom. 

Anonymkode: 983de...22c

Jeg følte hun spurte på en litt ubehagelig måte som trigget til overtenking ja. Feks om han hadde det greit, savnet barnehagen. Om vi opprettholdt gode rutiner hjemme med faste måltider og gjøremål. Om vi kom oss ut i frisk luft og på turer/utflukter hver dag osv osv. Skal innrømme vi ikke alltid har dratt ut på noe om været har vært surt...for å si det slik.

Barnehagen er forøvrig kjent med det vanskelige samlivsbruddet og at det har preget meg.

Skrevet

Her i kommunen ringer alle barnehager til alle barn en gang i uka. Kanskje flere ganger dersom det er bekymring?

Anonymkode: b5a95...3d6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følte hun spurte på en litt ubehagelig måte som trigget til overtenking ja. Feks om han hadde det greit, savnet barnehagen. Om vi opprettholdt gode rutiner hjemme med faste måltider og gjøremål. Om vi kom oss ut i frisk luft og på turer/utflukter hver dag osv osv. Skal innrømme vi ikke alltid har dratt ut på noe om været har vært surt...for å si det slik.

Barnehagen er forøvrig kjent med det vanskelige samlivsbruddet og at det har preget meg.

De har helt sikkert en slags mal for hva de skal spør om, og så skal det flettes inn i en samtale. Dette er kanskje ikke alle like gode på. 

Vær heller glad for at barnehagen følger opp og tenk hvor viktig det er for de barna som ikke har det greit. 

Senk skuldrene og vær glad for at bhg følger opp alle barna. 

Anonymkode: ef012...646

Skrevet

Hvis du er så grunnleggende utrygg, hvorfor har du skaffa deg barn?

Anonymkode: 04ba4...e5b

Skrevet

Jeg har lenge følt at barnehagen vår tror vi tar litt lett på det.

Og at de mistror oss som foreldre, men når de ringte følte jeg de hadde det travelt. 

Føltes mest som skal ringe alle barna. Nå har x sagt hei så nå kan vi krysse av og ringe neste. Uten tid til å ta en prat.

Anonymkode: b4655...6cc

Skrevet

Vi har ringt alle familiene to ganger i løpet av denne perioden. Det er for å høre hvordan det går og eventuelt kunne hjelpe de som sliter. Vi har satt i tiltak for å avlaste flere av familiene på bakgrunn av disse samtalene. 

Anonymkode: 2f8ab...4df

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Øverste hold.

Helt utrolig at de må gi beskjed om dette! 

Anonymkode: 1cd89...3f4

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke du skal bekymre deg, tenker at en mulig litt klønete tilnærming fra pedleder sin side, sammen med din usikkerhet gir deg de tankene du sitter med nå. Ikke alle er like gode på sånne litt kleine smalltalk samtaler hvor man mer eller mindre er pålagt å spørre om visse ting. Jeg har jobbet som pedleder tidligere, og akkurat nå er jeg glad jeg ikke gjør det lenger, for sånne pliktsamtaler hadde jeg nok slitt med å få til.

Anonymkode: 14cd7...786

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Brnehagen vår har ikke ringt eller tatt kontakt en eneste gang. Vet du om dette gjelder for hele landet? Er litt skuffet over at vi ikke hører noe fra de. 

Anonymkode: 82b01...836

Skrevet

Vi har fått sms fra mine barns bhg. Den jeg jobber på ringte barna. 

Anonymkode: c31de...de4

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig å høre om at enkelte foreldre ikke blir ringt opp av barnehagen.

Jeg har ringt, hatt videomøter eller meldt med alle de jeg har å gjøre med i min jobb, og dette er voksne som jeg ikke har noe ansvar for på noen måte. 

Her er det snakk om barn, som de ansatte ser, og er sammen med, hver eneste dag, og så følger de ikke dette opp når barnehagen stenger?!

Det er jo helt hårreisende!

Hadde ALDRI villet ha mitt barn i en barnehage hvor de ansatte ikke bryr seg om hvordan det går med barnet. 

Skrevet

Her har alle barnehagene i kommunen fått en helt fast liste over sprørsmål, og vi har vært pålagt å ringe hver uke. De fleste foreldrene syns det er veldig hyggelig, noen er stresset fordi de sitter og har hjemmekontor, og andre blir nok litt usikre av at vi ringer, men dette har jo kun vært for å fange opp om noen har det tøft (foreldre eller barn). Ofte har vi jo tett dialog med foreldrene i barnehagen gjennom hverdagen vår...

Anonymkode: d3e70...8d8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er helt utrolig å høre om at enkelte foreldre ikke blir ringt opp av barnehagen.

Jeg har ringt, hatt videomøter eller meldt med alle de jeg har å gjøre med i min jobb, og dette er voksne som jeg ikke har noe ansvar for på noen måte. 

Her er det snakk om barn, som de ansatte ser, og er sammen med, hver eneste dag, og så følger de ikke dette opp når barnehagen stenger?!

Det er jo helt hårreisende!

Hadde ALDRI villet ha mitt barn i en barnehage hvor de ansatte ikke bryr seg om hvordan det går med barnet. 

Var jeg som skrev lengre opp at jeg ikke hadde hørt noe. Vi synes også det er litt trist at de ikke tar noe kontakt. Spesielt når vi hører om hvor flinke de er til å følge opp barn i andre barnehager. Den første uken spurte gutten min mye etter de ansatte og de andre barna, men nå virker det som han har glemt de helt. Ser for meg at oppstarten blir vanskelig igjen. Vi har vurdert  å sende en mail til styrer, men har vært litt usikre på hva og hvor mye vi kan kreve av barnehagen. 

Skrevet

Her har vi fått både telefon og besøk på døren. Veldig koselig!

Anonymkode: eb643...d2c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var jeg som skrev lengre opp at jeg ikke hadde hørt noe. Vi synes også det er litt trist at de ikke tar noe kontakt. Spesielt når vi hører om hvor flinke de er til å følge opp barn i andre barnehager. Den første uken spurte gutten min mye etter de ansatte og de andre barna, men nå virker det som han har glemt de helt. Ser for meg at oppstarten blir vanskelig igjen. Vi har vurdert  å sende en mail til styrer, men har vært litt usikre på hva og hvor mye vi kan kreve av barnehagen. 

Synes absolutt dere skal gjøre det!

Det skulle virkelig bare mangle at de følger opp barna som de ellers er omgitt av hver eneste dag. Mulig de tror at det er uprofesjonelt å spørre etter, at det er derfor de ikke gjør det. La oss håpe det, heller enn at de ikke bryr seg! :) 

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt vanlig. Vi ble spurt det samme :)

Anonymkode: bd4bb...56e

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er vanlig. Læreren til yngste har ringt 2 ganger, for å spørre om hvordan det går. Hun ringer rundt til alle sa hun 

Anonymkode: e0ec6...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...