Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Vet ikke om dere har sett denne, men essensem er at på 34 dager skal kvinner og menn date uten å se hverandre for så forloves og dagen etter treffes. Jeg har kommet til det punktet i serien hvor parene treffer svigers, der er da ei dame med afrikansk opprinnelse som er forlova med en hvit mann. Gjennom alle episodene har dette vært noe hun selv har kommentert, at de har et "inerracial relationship" og uttrykker bekymringer for hvordan dette skal bli mottatt hvorpå han ikke nevner dette med rase i det hele og store. Hun forteller også at faren er ganske vokal når det kommer til at hans unger helst skal gifte seg innen sin rase for å opprettholde rasen eller noe i den duren.... Når han da møter svigerfar får han spørsmål som hvordan ville du følt det i et rom med kun "fargede" mennesker osv, hvorpå han sier det er uproblematisk. Svigerfar sier han er ikke 100% med på dette, men godtar under tvil siden datteren vil det. Om vi snur på flisa her og dette var en mørk mann og ei hvit dame og den mørkhudede hadde blitt stilt til veggs på denne måten, så hadde det vært rasisme på flekken og raaamaskrik! Hvorfor i all verden er dette greit når det er en hvit mann? Det ropes og skrikes om rasisme, men de som lager den selv er jo de som er mørkhudet selv spør du meg? Anonymkode: 52409...d77
Pobie Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Det er greit fordi hvite mennesker ikke har en lang historie med opplevd diskriminering, rasisme, slaveri og undertrykkelse. Hvite menn er de mest priviligerte menneskene i verden.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 4 minutter siden, Pobie skrev: Det er greit fordi hvite mennesker ikke har en lang historie med opplevd diskriminering, rasisme, slaveri og undertrykkelse. Hvite menn er de mest priviligerte menneskene i verden. Joda jeg er fullt klar over historien og hva som har skjedd og i høy grad fortsatt skjer. Jeg bare undres hvorfor der rettferdiggjøres å oppføre deg slik som du selv oppfordrer andre til å la være å oppføre seg. Synes du at slike holdninger kommer til å hjelpe i kampen mot rasisme? HI Anonymkode: 52409...d77
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Føler ikke han var så ille som det kan høres ut som. Han er en bestemt person og vant til å være familiens overhode, men også enormt beskyttende ovenfor datteren sin. Spørsmålene tolket jeg som en test for å å forberede forloveden på hva de kunne møte og se om han taklet utfordringer de kunne havne i pga nettopp rasisme. Hvis du ser videre så ser du at han støttet dem i forlovelsen ganske så umiddelbart og begge familiene kommer i tillegg godt overens. Anonymkode: c1864...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå