Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 ....i minst 4 uker til ... Jeg har vært hjemme i 3 uker pga hjemmekontor. Jeg må tilbake på jobb etter påske og fra da skal min vimsete 12 åring selv stå ansvarlig for skolearbeid hver dag...i flere uker. Han går i 7 kl, er født sent på året. Greier seg bra faglig i de fleste fag, men er vimsete, lett å avlede og trenger en del hjelp i matte. Vært en del tårer og frustrasjon i disse ukene for sønnen min. Alene hjemme med arbeidsprogrammet de har fått til nå går greit i noen dager. Men uker ?? Siden han går i 7 klasse har jeg ikke rett på å være hjemme. Dette blir tøft. Sitte på jobb og vite at han sliter hjemme Anonymkode: ce3f0...b54
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Jeg er selv lærer og mor til en 7. klassing. Snakk med lærer. Bli enige om hva som kan være hensiktsmessig å gjøre på dagtid, og hva som du kan ta med han i ei LITA økt på ettermiddagen. Lærere kan følge opp masse via Teams ol.. Han kan få hjelp til oppgaver og struktur. Men, du MÅ snakke med læreren. Lykke til! Anonymkode: 95d81...886
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Herregud. Du får jobbe med å oppdra mer kompetente barn, da. Tolvåringer som ikke kan være hjemme med skolearbeid? Virkelig? Anonymkode: 2d361...d57