Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 ....i minst 4 uker til ... Jeg har vært hjemme i 3 uker pga hjemmekontor. Jeg må tilbake på jobb etter påske og fra da skal min vimsete 12 åring selv stå ansvarlig for skolearbeid hver dag...i flere uker. Han går i 7 kl, er født sent på året. Greier seg bra faglig i de fleste fag, men er vimsete, lett å avlede og trenger en del hjelp i matte. Vært en del tårer og frustrasjon i disse ukene for sønnen min. Alene hjemme med arbeidsprogrammet de har fått til nå går greit i noen dager. Men uker ?? Siden han går i 7 klasse har jeg ikke rett på å være hjemme. Dette blir tøft. Sitte på jobb og vite at han sliter hjemme Anonymkode: ce3f0...b54
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Jeg er selv lærer og mor til en 7. klassing. Snakk med lærer. Bli enige om hva som kan være hensiktsmessig å gjøre på dagtid, og hva som du kan ta med han i ei LITA økt på ettermiddagen. Lærere kan følge opp masse via Teams ol.. Han kan få hjelp til oppgaver og struktur. Men, du MÅ snakke med læreren. Lykke til! Anonymkode: 95d81...886
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Herregud. Du får jobbe med å oppdra mer kompetente barn, da. Tolvåringer som ikke kan være hjemme med skolearbeid? Virkelig? Anonymkode: 2d361...d57
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Du får jobbe med å oppdra mer kompetente barn, da. Tolvåringer som ikke kan være hjemme med skolearbeid? Virkelig? Anonymkode: 2d361...d57 Hva gir det deg å svare andre mennesker på denne måten? Virkelig? HI, jeg skjønner deg veldig godt. En 12 åring kan være veldig strukturert og selvstendig, men også vimsete og "avhengig" av et lite dytt i siden av en voksen under skolearbeid. Jeg anbefaler deg å snakke med kontaktlærer. Informer om at han skal ha hjemmeskole alene etter påske. Du kan sammen med han sette opp en dagsplan (arbeidsplan blir kanskje som hos oss lagt ut dagen før?). F.eks. frokost, norsk, krle, friminutt 15 minutter, matte, langfri 30 minutter og lunsj, naturfag og engelsk. Og læreren kan holde et ekstra øye med han under skoledagene. 12 åringer liker også struktur og en plan, selv om de er straks tenåringer og selvstendige. Du har kanskje mulighet til å ringe han eller to ganger også? Håper det vil gå greit 🙂 Gi han gode tilbakemeldinger underveis, og en tro på at dette fikser han veldig bra. Lykke til 🙂 Anonymkode: 17765...bee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Du får jobbe med å oppdra mer kompetente barn, da. Tolvåringer som ikke kan være hjemme med skolearbeid? Virkelig? Anonymkode: 2d361...d57 Herregud. Tror du det finnes noe fasit på hva en 12 åring klarer eller ikke klarer ? Og tror du alt har med oppdragelse å gjøre? Til hi; jeg er helt sikker på at god dialog med lærer løser mye her❤️. Lærer har helt sikkert forståelse for at denne måten å ha skole på er utfordrende for veldig mange elever og din er på ingen måte den eneste 😊
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Du får jobbe med å oppdra mer kompetente barn, da. Tolvåringer som ikke kan være hjemme med skolearbeid? Virkelig? Anonymkode: 2d361...d57 Tror du virkelig det har med oppdragelse å gjøre? Alle er forskjellige, og det gjelder ikke bare barn. Noen voksne er f.eks i stand til å se verden med alle nyanser, ikke bare svart/hvitt, mens andre uheldigvis stiller litt svakere der.. Anonymkode: b04a2...e5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå