Gå til innhold

Hvordan bli kvitt angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er såå lei av å slite med dette. Hver kveld går til å kjenne på angsten. Jeg har et flott liv med flotte barn og fantastisk mann, men er så lei. Må alltid kjenne at jeg puster, føles ut som halsen snørrer seg opp hver kveld. Jeg vil ikke ha det sånn her noe mer. Jeg er lei. Vil bare være normal. Vil bare stole på kroppen min. Uff føler meg pinglete. Jeg trener og spiser greit. Kuttet sukker helt, brus er kuttet for flere år siden. Men er det noe jeg spiser som gir det? Spiser mye brød etc. Dette kan ikke fortsette. Jeg gjør alt for å slippe å ha det sånn. 

Anonymkode: 95019...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må jeg ha det sånn resten av livet?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må jeg ha det sånn resten av livet?

Nei, du velger selv. Ta imot hjelp eller la være.

Anonymkode: 5aba5...567

Skrevet

1.Hold deg vekke fra alkohol

2. Vurder samtaleterapi. Kanskje kommunen dun har gratis tilbud om samtale med psyk.sykepleier? Jeg hadde stort utbytte av det.

3. Hold deg i aktivitet, få mye frisk luft og dagslys

4. Spis sunt. Koffein og sukker kan føles godt umiddelbart, men trigger lettere fram angstfølelse etterhvert. Mye koffein kan gi kraftigere angstsymptomer som skjelvinger, hjertebank og hyperventilering.

5. Bli venn med angsten. Om ingenting fungerer og angsten vedvarer, så lær det å lev med den. Lær deg at den er en del av deg. Etterhvert vil den mye sannsynlig slippe mer og mer tak. Til slutt vil du kanskje bare oppleve noen få tilbakefall.

Dette er min erfaring. Jeg slet med angst i 8 år.

Lykke til❤️

Anonymkode: 6537c...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...