Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Dere som ikke må? Her blir 3-åringen hjemme, selv med 3 som skal ha hjemmeskole. Anonymkode: fcd84...529
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Tror nok det blir til at 4 åringen blir hjemme første uka til skolen åpner for eldste som går i 2. klasse. Når skolen er i gang igjen blir det barnehage også. Bor i et område med veldig lite smitte, så er ikke så bekymret slik tilstanden er nå. Anonymkode: 66c49...527
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Her blir det barnehage. Jeg har stor tro på håndteringen myndighetene har gjort og fortsatt gjør. Det er etter nøye vurderinger nå kommet frem til at det er trygt å åpne barnehager. Ser vi en større oppblomstring før 20 april, er jeg sikker på at myndighetene strammer inn og utsetter åpningen. Anonymkode: 9b7ef...2f0
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Nei. Holder minstemann hjemme med de to eldste som går i 5. og 7.klasse. Anonymkode: c715b...1dd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her blir det barnehage. Jeg har stor tro på håndteringen myndighetene har gjort og fortsatt gjør. Det er etter nøye vurderinger nå kommet frem til at det er trygt å åpne barnehager. Ser vi en større oppblomstring før 20 april, er jeg sikker på at myndighetene strammer inn og utsetter åpningen. Anonymkode: 9b7ef...2f0 Problemet er nok at nå begynner folk å være altfor avslappet,møtes mange tett på hverandre osv, å vipps så er det ikke lenger trygt for da blir det er voldsom oppblomstring Anonymkode: dfb90...76e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Jeg lurer veldig på hvilke smittevernstiltak barnehagene kommer fram til om de starter. Det må da være nesten umulig å overholde fundamentale smittevern regler på en forsvarlig måte i en barnehage?! Jeg skriver muligens en mail til styrer på forhånd for å få avklart dette. Aller mest håpet jeg de sender ut en mail i forkant selv med betryggende tiltak. Så holder jeg nok 3 åringen hjemme første uken, for å se an om det funker. Holder dialog med andre foreldre i barnehagen. Anonymkode: d4344...c85
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 3 smittede her i kommunen og 5 og 7 i nabokommunene. Så vi sender barna i barnehagen, korte dager Anonymkode: 108c9...348
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Absolutt ikke. Mine barn er ikke del av noe smitte-eksperiment. Anonymkode: d854b...fdb
Twintipp Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 Vi stoler på helsemyndighetene. Vi har likevel bestemt at vi holder hjemme første uken for å se at smittetallene holder seg stabile, så innfører vi gradvis barnehage igjen dersom det viser seg å gå bra, noe jeg antar. Fra før så skifter vi klær etter barnehagen, og kommer til å fortsette med det.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemet er nok at nå begynner folk å være altfor avslappet,møtes mange tett på hverandre osv, å vipps så er det ikke lenger trygt for da blir det er voldsom oppblomstring Anonymkode: dfb90...76e Kan jo like gjerne det når bhg åpner. Går ikke med 2m avstand i bhg når man henter/leverer, og ser vanskelig for meg ansatte stå og sprite håndtak mellom hver forelder. Så da kan man jo like gjerne invitere til bursdag osv., med alle i bhg. De møtes jo i bhg lissom. Vipps så er vi Sverige nr2. Anonymkode: 9b5e7...bc6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 Holder han hjemme Anonymkode: b48ad...a69
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 Jeg er sykemeldt, og derfor hjemme på dagtid. Tenker derfor å la han ha litt korte dager. Og fri noen dager innemellom når vi har lyst. ☺️ Anonymkode: 96d4d...759
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer veldig på hvilke smittevernstiltak barnehagene kommer fram til om de starter. Det må da være nesten umulig å overholde fundamentale smittevern regler på en forsvarlig måte i en barnehage?! Jeg skriver muligens en mail til styrer på forhånd for å få avklart dette. Aller mest håpet jeg de sender ut en mail i forkant selv med betryggende tiltak. Så holder jeg nok 3 åringen hjemme første uken, for å se an om det funker. Holder dialog med andre foreldre i barnehagen. Anonymkode: d4344...c85 Jeg jobber i bhg og vi har allerede som ansatte fått 4 planer på hvordan ting blir når vi åpner. Dette vil også gå ut til foreldre etterhvert. Anonymkode: a1db9...6ed
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 Dersom jeg hadde hatt barnehagebarn, så ja. Ingen i vår familie er i risikogruppen og kan egentlig godt bare bli syk og ferdig med det, så kan vi bygge opp flokkimmuniteten. Studier fra Kina viser jo også at svært mange ikke en gang får symptomer, så man er virkelig maks uheldig dersom man er under 40 år og blir så syk at man havner på sykehuset eller dør. Barn ser ut for å tåle sykdommen godt. Anonymkode: c57e6...700
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom jeg hadde hatt barnehagebarn, så ja. Ingen i vår familie er i risikogruppen og kan egentlig godt bare bli syk og ferdig med det, så kan vi bygge opp flokkimmuniteten. Studier fra Kina viser jo også at svært mange ikke en gang får symptomer, så man er virkelig maks uheldig dersom man er under 40 år og blir så syk at man havner på sykehuset eller dør. Barn ser ut for å tåle sykdommen godt. Anonymkode: c57e6...700 Du belager hele livet ditt på at du liksom får en livslang immunitet mot et coronavirus... Interessant... Anonymkode: 9b5e7...bc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå