Gå til innhold

Er «hestejenter» litt spesielle?😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på voksne » hestejenter», som i damer. De jeg lljenner virket så utrolig sære. Greit man elsker hesten sin, men disse ofrer nesten hus og hjem for stallplass og nye hestesko. Greit at det er en dyr sport/hobby/livsstil men noen eier ikke sunn fornuft.

-Min søsters venninne har brukket de fleste bein i kroppen. Sliter med vondter overalt, kan nesten ikke jobbe pga dette men konkurranseridning/sprangridning og koseturer i skog og mark er greit. Hun slenges stadig av nesteryggen. Klager over dårlig råd, flyttet inn på jenterommet hos foreldrene som 37 åring. 15000kr/mnd går derimot til stallplass, fôr, trening av hest, varmtvannstrening, utstyr, konkurranser, hestesko og gudene vet hva. 

-ei på jobben snakker om hesten sin som ett barn. «Rudolf er så flink, i dag klarte han å hoppe..... eller Rudolf gikk 2mil i går, lille guttebassen». Vi snakker julefotografering hos fotograf med nisselue og full pakke, sommerfotografering av «nydelige Rudolf som bader i solnedgang « eller «Rudolf fyller år». Profesjonell fotograf på alt sammen. 10 000 hestevenner kommenterer bildene om hvor vakker han er, søtnos, flotte muskler osv.

De fleste virker single og barneløse, ikke noe galt i det men virker som om jentene bruker hestene som barna di aldri fikk. Greit jeg er nå glad i både ungene, hunden og katta men det får da være måte på hvor skrulle man skal være..

Anonymkode: 0fb61...141

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud. Hvis du trenger en hobby kan jeg anbefale strikking, maling, makramé, lange turer i skog og mark eller en tur i stallen. 

Anonymkode: db9ee...261

Skrevet

De jeg kjenner som fremdeles driver med hest, eller har begynt på igjen med det, er trygge, gode, ansvarlige damer med god nok økonomi til å holde på med hest. De er uten unntak i fulle jobber, er gift, i gode, stabile, gode og langvarige forhold, har trygge og aktive barn. Ei er singel og barnløs, men behandler ikke hesten annerledes enn de som er gift og har mann og barn, men hun jobber aktivt for å ende sin singeltilværelse.

Det er vel som med så mye annet, de kommer i alle varianter.

Virker imidlertidsom om du har en del fordommer, Hi - vurdert å skifte miljø siden du har så mange "skruller" rundt deg? ;)

Anonymkode: 8c147...32e

Skrevet

Hei. Noen er nok som du beskriver ja, men da er det gått litt langt. De fleste jeg kjenner innen hestesporten  har familier, men gjerne menn som tjener godt ...hest koster MYE. Har bitt meg merke i en instruktør bla som faktisk har ofret barn for å drive med hest. Tenker det må være veldig tomt og trist i lengden. Det er mye gjeld også, for her er det viktig å ha det rette utstyret osv. Men så er de mange positive sider med å drive med hest også da 🙂

Hilsen hestejente 😉

Anonymkode: 56911...ba7

Skrevet

Helt enig, kvinner som ikke får seg mann og barn blir litt... unike, ja.

Anonymkode: e9737...a9d

Skrevet

Jeg var forresten på noe treningsgreier hos en familie som dreiv et stutteri. De hadde bygd ny stall og det var kjempelekkert! Så måtte jeg inn i huset for å låne do da ble jeg litt paff for det var alt annet enn lekkert. Jeg stussa da på at de prioriterte stall framfor huset. Det hadde gått ut på dato for 50 år siden lissom..

Anonymkode: 56911...ba7

Skrevet

Har ei datter som driver med hest og det slår meg at livet som hesteeier er preget av ensomhet, hardt arbeid og dårlig råd. 

Anonymkode: cb046...c52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...