Gå til innhold

Finnes det en «brå alder»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alderen der vi bråeldes, eller er det innbilning/påfunnet? Med det mener jeg at kroppen når et nytt nivå av aldring og at alle har denne alderen, bare at hos noen går det fort og skjer ofte mens hos andre går det lengre tid men så eldes de virkelig når det skjer. 

Feks, når du nærmer deg 30 er du fremdeles i 20-årene. Jeg er 28 og har venninner ned til 22. Men jeg føler tiden fra 22 til nå bare forsvant. Føler meg ikke noe eldre enn dem. Men jeg er det jo, og når jeg var i den alderen så var jo 30 åringer «godt voksne». Syntes 30-årige damer så så «utslitte» ut.

Jeg må fremdeles vise leg på polet. Jeg har også kjørt på ungdomsbillett hos Vy. Den gjaldt til 28, men de satte den ned til 26. Jeg fortsatte og sjaføren så aldri noe. 
Men siste gang jeg gjorde det så bare så han ekstra på meg men sa ikke noe. 

Jeg bare lurer på når det egentlig skjer. Synes liksom det er så irriterende. Har fått ei linje ved siden av munnen som blir veldig fremtredende. 

hovedspørsmål: har vi en alder der vi bikker over til å tilhøre en annen aldersgruppe enn de litt yngre? Selv om jeg og mine yngre venninner har vært ganske like i hudkonsistens da vi var mye sammen når jeg var 26, så føler jeg nå at jeg plutselig ser mye eldre ut enn dem

Anonymkode: fa342...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 46 år og ser bedre ut enn noen sinne 🙂 Jeg måtte også vise leg på polet i fjor.. Så etter min mening så trenger du ikke å tenke på dette når du er 26 år. Når jeg leste overskriften så tenkte jeg at du mente i 60-70 årene. Jeg føler at vennene mine ser eldre ut enn meg, men det er nok fordi de sitter mye ute i sola og er blitt solskadet.

Anonymkode: 7c043...31c

Skrevet

27 år. Jeg er nå 30 og kommer aldri til å bli så fin som da jeg var 26. Hehe. 

Anonymkode: e7015...8ba

Skrevet

Jeg er 48 og ser bedre ut enn på mange år. 
Men rent medisinsk er det 80-årsdagen som er vippepunktet for de fleste.

Anonymkode: c59e6...30a

Skrevet

Min neste tid var når jeg var 28 år. Topptrent og hadde tid til kosthold og pleie. Så kom barna, 4 stk på kort tid.. Tror ikke det er en viss alder, mer hva som skjer i livet. 

Anonymkode: 667b6...e74

Skrevet

Etterga 26-27 begynner ganske mange å se eldre ut. Man ser veldig godt forskjell på en på 28 og en på 22. 

Anonymkode: 85522...485

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etterga 26-27 begynner ganske mange å se eldre ut. Man ser veldig godt forskjell på en på 28 og en på 22. 

Anonymkode: 85522...485

Hvorfor klarer ikke huden å holde seg fin lenger tro? Jeg tror egentlig jeg vet svaret. 
Det virker som at naturen/kroppen på dø og liv skal gjøre seg uattraktiv. Du kan se veldig bra ut veldig lenge etter 30, man kan trene for å holde formene fine, ha sunn kost og stelle huden. Men så kommer man dit at kroppen rett og slett ikke vil ha formene mer. Rumpa blir flat og henger, puppene likeså. Mer hengende/løs hud på hele kroppen og i ansiktet. 
Hår blir tynnere/pistrete. 

Jeg tror kanskje 28-30 årene er der vi er i ferd med å bli utdatert? Og kroppen må vise dette med å gjøre oss mer rynkete? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 46 år og ser bedre ut enn noen sinne 🙂 Jeg måtte også vise leg på polet i fjor.. Så etter min mening så trenger du ikke å tenke på dette når du er 26 år. Når jeg leste overskriften så tenkte jeg at du mente i 60-70 årene. Jeg føler at vennene mine ser eldre ut enn meg, men det er nok fordi de sitter mye ute i sola og er blitt solskadet.

Hehhhhhh. Aldri sett en 46-åring som ser ut som en 20-åring assa. Sorry, men ekspeditøren har nok litt dårlig syn.

Misforstå meg rett, mange i den alderen ser flotte ut:) Men de ser ikke ut som barn.

Anonymkode: 3cc68...ebe

Skrevet

Fylte nettopp 38. Føler plutselig rynkene ble tydeligere på meg selv i tillegg til at jeg har lagt mer merke til at andre på min alder er blitt mer rynkete. Det har nok gått gradvis for både meg og de andre, men plutselig bare legger jeg så godt merke til det.

Hjelper jo heller ikke på at etterveksten begynner å bli vel lang og at jeg ikke gidder å ta i sminke når jeg bare er hjemme likevel for tiden 😂

Anonymkode: b1e49...7a8

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehhhhhh. Aldri sett en 46-åring som ser ut som en 20-åring assa. Sorry, men ekspeditøren har nok litt dårlig syn.

Misforstå meg rett, mange i den alderen ser flotte ut:) Men de ser ikke ut som barn.

Jeg er helt enig, hun fikk seg en god latter. Jeg vet jeg ser bra ut for alderen og de fleste gjetter 35 år. Jeg har jevnlig vist legitimasjon både på polet og bussen, så det er ikke et engangstilfelle. Ser også over at ei over mener kroppen er utdatert i 28-30 års alderen, jeg vil bare ha frem at det ikke stemmer. Jeg har akkurat gått ned 15 kilo og trener 4 ganger i uka. Jeg har ikke strekkmerker, huden er stram og muskler former seg etter trening. Så for de 28 åringene som tror at løpet er kjørt tar feil.

Skrevet

Det er vel to aldre. Puberteten og overgangsalderen.

Anonymkode: 3a8ad...eca

Skrevet

I 30 åra skjer det en del dessverre. Hos meg forfalt det meste når jeg fikk barn. Fikk barn i 30 åra å kom aldri tilbake der jeg var.

Nå er jeg 44 å synes ikke 30 åringer ser gamle ut, men 20 åringer ser ut som barn 🙂

Anonymkode: 13d01...fc9

Skrevet

Akkurat dette har jeg tenkt mye på denne uka.. Oppdaget plutselig over natten at jeg har blitt gammel😳 Er 34, blir 35 i år. Har alltid sett veldig ung ut, har gode gener. Har derfor aldri bekymret meg for dette, men nå lurer jeg på om jeg ikke har så gode gener likevel.. Føler jeg har fått en del rynker, at ansiktet plutselig er mer slapt, og ser jeg begynner å få grå hår.. 

Har derfor akkurat innsett at jeg ikkje er så ung lenger. Trodde ikke det skulle skje så fort! Har skjedd mye i livet mitt de siste 4 mnd, så mulig det har gjort sitt også.

Anonymkode: b6870...677

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I 30 åra skjer det en del dessverre. Hos meg forfalt det meste når jeg fikk barn. Fikk barn i 30 åra å kom aldri tilbake der jeg var.

Nå er jeg 44 å synes ikke 30 åringer ser gamle ut, men 20 åringer ser ut som barn 🙂

Møkkakroppen vår er så innmari dårlig kvalitet!! Hvorfor skal en så stygg art som oss egentlig få lov å overleve? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat dette har jeg tenkt mye på denne uka.. Oppdaget plutselig over natten at jeg har blitt gammel😳 Er 34, blir 35 i år. Har alltid sett veldig ung ut, har gode gener. Har derfor aldri bekymret meg for dette, men nå lurer jeg på om jeg ikke har så gode gener likevel.. Føler jeg har fått en del rynker, at ansiktet plutselig er mer slapt, og ser jeg begynner å få grå hår.. 

Har derfor akkurat innsett at jeg ikkje er så ung lenger. Trodde ikke det skulle skje så fort! Har skjedd mye i livet mitt de siste 4 mnd, så mulig det har gjort sitt også.

Anonymkode: b6870...677

Bestemor hadde svart hår til hun var i 70-åra. Mamma er 57 og har ikke et eneste grått hår. Men jeg arver sikkert farsiden. 
Mamma har tykt hår og jeg har mye tynnere slik som pappa, men da er det sikkert hans hår

Skrevet
På 8.4.2020 den 15.17, Anonym bruker skrev:

Men så kommer man dit at kroppen rett og slett ikke vil ha formene mer. Rumpa blir flat og henger, puppene likeså. Mer hengende/løs hud på hele kroppen og i ansiktet. 
Hår blir tynnere/pistrete. 

Har verken flat rumpe, løs hud eller pistrete hår... Og ikke trener jeg heller.

Skrevet
På 8.4.2020 den 15.19, Anonym bruker skrev:

Kusina mi ble også spurt om leg lenge etter 40-årsdagen.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kusina mi ble også spurt om leg lenge etter 40-årsdagen.

Hvor er alle disse flotte 40 åringene? Merkelig at man aldri ser dem i virkeligheten 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er alle disse flotte 40 åringene? Merkelig at man aldri ser dem i virkeligheten 

Du ser dem hver dag. Du går bare forbi dem på gata i den tro at du har passert en 30-åring.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ser dem hver dag. Du går bare forbi dem på gata i den tro at du har passert en 30-åring.

En 30- åring trenger egentlig ikke å vise leg da...vis dem ser ut som typisk 30. Å være 40 og se ut som 17 (bli spurt om leg) tviler jeg på skjer

Skrevet

Jeg merket det godt etter jeg fikk barn når jeg var 32, om det var alderen eller at jeg fikk barn som gjorde det vet jeg ikke, kanskje en kombinasjon? Lite søvn, mindre tid til trening og egenpleie satte vel kanskje prosessen i gang kjappere. Men jeg synes generelt sett at rundt midten av 30 årene at det er noe som skjer. Man kan fremdeles være flott, men man ser definitivt ikke ut som noen 20 åring lenger. 

Anonymkode: 61fda...038

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Møkkakroppen vår er så innmari dårlig kvalitet!! Hvorfor skal en så stygg art som oss egentlig få lov å overleve? 

Det er bare å nyte mens du kan... det er viktigere ting her i livet enn å se bra ut 😄

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare å nyte mens du kan... det er viktigere ting her i livet enn å se bra ut 😄

Ja, men jeg synes det er viktig å se bra ut ig. Slik er det med det meste. Huset, bil, mobilen, klærne osv. 
Dette er somregel skrevet at de som ikke ser bra ut. 
uansett..hvorfor skal vi på død og liv bli stygge? Vi blir liksom å ekle. 

Skrevet

Jeg et 35 og blir alltid spurt om leg på polet

Anonymkode: a6479...e04

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flotte og flotte.

Jeg har blitt spurt om jeg skal ha barne- eller voksenbillett på bussen etter fylte 40.

Vet jammen ikke om jeg tar det som et kompliment!

Og på polet så spør de jo typisk damer i 40-årsalderen om å vise leg, nettopp fordi de vet at det blir damene så veldig glade for...at de kommer og kjøper mer vin.

Så ta de tingene med en klype salt.

Sånn ellers...jeg føler nok ikke at jeg har stupt enda. Mer at det har gått opp og ned. Alderen kommer på, men jeg vet ikke om jeg synes det er så dumt heller. Jeg liker det, jeg :) 

Anonymkode: 6d137...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...