Gå til innhold

Skoler med plassmangel ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår skole er fullstendig sprengt. Ingen grupperom tilgjengelig og de har allerede tatt i bruk både skolekjøkkenet og kunst og håndtverksrommet til ordinær undervisning . Ikke noe sted er det plass til å dele seg i grupper og det er dårlig med plass for brakker ... kjenner jeg er veldig spent på hvordan skoler med plassmangel skal løse det fremover..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke klassetrinn går der?

Hos oss er det 1-7. Siden det kun er 1-5 som skal tilbake er det for vår del 6 fulle klasser som ikke kommer. Masse ledige rom. 

Anonymkode: fd799...346

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilke klassetrinn går der?

Hos oss er det 1-7. Siden det kun er 1-5 som skal tilbake er det for vår del 6 fulle klasser som ikke kommer. Masse ledige rom. 

Anonymkode: fd799...346

1-7 klasse. Kun en klasse på hvert trinn. 

Skrevet

De får vel sitte ute, da.

Anonymkode: af165...20e

Skrevet

Det er jo derfor kun noen klasser skal komme tilbake. Så har de og sagt at kanskje ikke alle kommer tilbake 100% før sommeren, mulig de går kun noen dager, ulike timer/dager osv.

kanskje noen klasser må ha utedag med undervisning ute? 

Anonymkode: 69f9a...6a8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo derfor kun noen klasser skal komme tilbake. Så har de og sagt at kanskje ikke alle kommer tilbake 100% før sommeren, mulig de går kun noen dager, ulike timer/dager osv.

kanskje noen klasser må ha utedag med undervisning ute? 

Anonymkode: 69f9a...6a8

Ja. Ser for meg mye utetid. Det kan i grunn fungere veldig bra det. Det blir spennende å se hvordan det legges opp. 1-4 skal vel fordeles på en god måte de og. 

Skrevet

Man kan jo ikke putte så mange unger på et lite grupperom, men ettersom det bare er elever fra 1. til 4. klasse som kommer tilbake, er det jo noen ledige rom på skolene vil jeg tro. I tillegg finnes det vel andre rom på skolen som kan brukes? Bibliotek, SFO-rom, gymsal, andre ekstra rom?  Dessuten kan det jo også hende at ikke alle skal gå samtidig og ikke alle hver dag og noen skal ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 9b5be...a2b

Skrevet

Man kan jo ikke putte så mange unger på et lite grupperom, men ettersom det bare er elever fra 1. til 4. klasse som kommer tilbake, er det jo noen ledige rom på skolene vil jeg tro. I tillegg finnes det vel andre rom på skolen som kan brukes? Bibliotek, SFO-rom, gymsal, andre ekstra rom?  Dessuten kan det jo også hende at ikke alle skal gå samtidig og ikke alle hver dag og noen skal ikke i det hele tatt. 

Her er det ingen ledige rom. Ikke alle skoler har barn fra 1.7-trinn eller fra 1-10-trinn altså! Noen skoler er fra 1-3.kl eller 1-4.kl og er FULLE dersom alle ungene skal dit

Anonymkode: af165...20e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eneste ledige rom er gymsal hos oss ... den kunne jo selvsagt brukes😊

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Eneste ledige rom er gymsal hos oss ... den kunne jo selvsagt brukes😊

Men det er jo bare 1.-4. som skal begynne. Da vil jo alle rom som 5.-7. bruker være ledig.

Anonymkode: 11207...7cd

Skrevet

Men det er jo bare 1.-4. som skal begynne. Da vil jo alle rom som 5.-7. bruker være ledig.

Det er sant. Sånn sett så vil man kunne dele seg noe. 3 og 4 klasse er veldig store klasser så blir spennende å se hvordan det løses. Poenget mitt er i grunn mer det at det kanskje kan løses fra 1-4 men etterhvert så skal jo 5-7 på skolen også. 

Skrevet
2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er sant. Sånn sett så vil man kunne dele seg noe. 3 og 4 klasse er veldig store klasser så blir spennende å se hvordan det løses. Poenget mitt er i grunn mer det at det kanskje kan løses fra 1-4 men etterhvert så skal jo 5-7 på skolen også. 

Men det kan bli en stund til. De greier jo fint jobbe hjemmefra.

Anonymkode: df5b9...ea8

Skrevet

Den tid, den sorg. La skolene løse logistikken med å ta inn 1.-4., så ser vi hvordan det går. 

Skolen her er også sprengt. De underviser i brakker i «hagen» min. Men jeg er ikke bekymret for det. De vil klare å løse det, når det er på tide å ta inn 5.-7. Men nå går det jo vår, så mye undervisning vil nok foregå utendørs. 

Skrevet

Men det kan bli en stund til. De greier jo fint jobbe hjemmefra.

Jeg tenkte mest på at det ble sagt at alle skulle tilbake før sommeren. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den tid, den sorg. La skolene løse logistikken med å ta inn 1.-4., så ser vi hvordan det går. 

Skolen her er også sprengt. De underviser i brakker i «hagen» min. Men jeg er ikke bekymret for det. De vil klare å løse det, når det er på tide å ta inn 5.-7. Men nå går det jo vår, så mye undervisning vil nok foregå utendørs. 

Uteskole er jo topp så det får vi bare håpe på😊

Skrevet

Jeg tenkte mest på at det ble sagt at alle skulle tilbake før sommeren. 

Tviler jeg på. Når de oppdager at det ikke akkurat hjelper å sende de minste på skolen blir det neppe sendt avgårde flere trinn. 

Skrevet

Når de først har spredd de utover,  hvem skal være med alle de mindre gruppene?

De må vel spre elevene utover dagene også?

Anonymkode: 6895e...9c4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når de først har spredd de utover,  hvem skal være med alle de mindre gruppene?

De må vel spre elevene utover dagene også?

Anonymkode: 6895e...9c4

De må jo bruke det de har av personale - dvs. kontaktlærere, miljøarbeidere og faglærere som jobber med opplegget som er laget. Akkurat som vi gjør på hjemmeskolen, bare at nå gjøres det på skolen.

Skrevet

Her har skolen grei kapasitet, så har mange klasserom, sånn vegg de kan ta til siden, så klasserommet blir dobbelt så stort. Så er det ca 20 elever i hver klasse. Så kan en klasse sitte i dobbelt klasserom, så går det jo fint. En klasse kan få gymsalen. Så er det sikkert fint at hver klasse har utedag en dag i uka. 

Er spent på når mitt barn får tilbud om å komme tilbake, han har spesielle behov, og får all sin undervisning på grupperom med en annen elev. Så er ikke like bekymret for å skulle sende han tilbake. Men han går i 7. klasse så kan jo ta tid før han får komme tilbake.

Anonymkode: 87585...a17

Skrevet

I tillegg til at det kun er 1.-4. klasse som kommer tilbake, og at det på de fleste skolene da blir ledige rom, tipper jeg at uteskole vil bli hyppig benyttet.

Da vil undervisningen foregå ute i frisk luft, og det er lettere å forholde seg til avstandsregler. 

Anonymkode: cbf4c...27c

Skrevet

I første omgang er det bare de yngste sol skal  på skolen. Da blir det mange ledige rom. Hvis det ikke går på annen måte må de kanskje gå annenhver dag eller noen må få undervisning på skoler med bedre plass, i idrettshamler eller andre steder.

Anonymkode: afb4f...56d

Skrevet

På vår skole er det kun 1-4 trinn.

På andre siden av veien ligger storskolen, 5-10 trinn.

Regner med at alle eller noen av elevene må flyttes over dit, ellers vil det bli plassmangel....

Anonymkode: 28d99...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...