Gå til innhold

Mannen er i risikogruppen. Jeg jobber i barnehage.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Smittefaren er vel lik om du jobber i barnehagen eller er et barn i barnehagen.

 

Anonymkode: b49a8...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av! Vi har begge familie og barn i risikogrupper og jeg er i risikogruppe selv, men siden vi begge jobber innenfor helse har vi måttet leve med fare for å bli smittet eller dra med oss smitte de siste ukene. Normalt sunt folkevett, hygiene og å roe ned hysteriet tyve hakk har holdt. Vi bor i Oslo hvor det er flest smittede. Lærere tar helt av. 

Anonymkode: cb8a6...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du tenkt å skremme livet av ungene??

Anonymkode: c7f08...982

Tannlegen har munnbind, uten at mitt barn reagerer. Skal vel være trygt for de ansatte i bhg å være på jobb? 

Anonymkode: f81ec...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tannlegen har munnbind, uten at mitt barn reagerer. Skal vel være trygt for de ansatte i bhg å være på jobb? 

Anonymkode: f81ec...df5

Da burde alle ungene ha munnbind og da. Det er jo ikke gjennomførbart eller fornuftig bruk av ressurser

Anonymkode: eba3a...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regner som en selvfølge at vi i bhg får godkjent munnbind og hansker. 

Anonymkode: f81ec...df5

Den kommentaren alene sier at du ikke vet nok om smittevern til å kunne bruke munnbind og hansker forsvarlig. 

Anonymkode: a9197...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den kommentaren alene sier at du ikke vet nok om smittevern til å kunne bruke munnbind og hansker forsvarlig. 

Anonymkode: 

 Det er så og si umulig å bruke dette forsvarlig i en bhg. Poenget var å sette det på spissen. Vi ansatte i bhg har ingen mulighet til å beskytte oss. Vi blir daglig hostet på og snørret på. 

Anonymkode: f81ec...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager skal jeg greie å unngå å dra smitten med meg hjem????

Anonymkode: 7fce4...85d

Her skal vi ha egne klær som vi bruker i bhg. Må skifte før vi drar hjem.

Anonymkode: 5b92b...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tannlegen har munnbind, uten at mitt barn reagerer. Skal vel være trygt for de ansatte i bhg å være på jobb? 

Anonymkode: f81ec...df5

Hos tannlegen er barna vant til at tannlegen bruker det. Jobber du på småbarnsavdeling med munnbind og hansker så vil nok de små føle seg utrygg,det er ikke sånn de er vant til å se de voksne. I barnehagene her sto det foresten at barna ikke skal bruke munnbind å at kommer noen barn med det på så vil foreldrene få beskjed om at det ikke er tillatt å at den må av.Da burde jo samme regler gjelde for de voksne.

Anonymkode: c7f08...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 Det er så og si umulig å bruke dette forsvarlig i en bhg. Poenget var å sette det på spissen. Vi ansatte i bhg har ingen mulighet til å beskytte oss. Vi blir daglig hostet på og snørret på. 

Anonymkode: f81ec...df5

Og det blir mange av oss i helse også. Er det noe spesielt med barnehageansatte og lærere jeg ikke har fått med meg?!!?

Anonymkode: 1fe9f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha eget arbeidstøy på jobben eller lag "smittesluse" hjemme. Bruk eget tøy på jobb og gå rett i dusjen før du skifter til eget tøy.

Anonymkode: 66022...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ha eget arbeidstøy på jobben eller lag "smittesluse" hjemme. Bruk eget tøy på jobb og gå rett i dusjen før du skifter til eget tøy.

Anonymkode: 66022...1f2

+ vask hender jevnlig når du er hjemme. Hold avstand til mannen og la dører stå åpne, vask kjøleskapsdør og andre ting dere tar på ofte flereganger om dagen.

Anonymkode: 66022...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hos tannlegen er barna vant til at tannlegen bruker det. Jobber du på småbarnsavdeling med munnbind og hansker så vil nok de små føle seg utrygg,det er ikke sånn de er vant til å se de voksne. I barnehagene her sto det foresten at barna ikke skal bruke munnbind å at kommer noen barn med det på så vil foreldrene få beskjed om at det ikke er tillatt å at den må av.Da burde jo samme regler gjelde for de voksne.

Anonymkode: c7f08...982

Samme regler trenger ikke gjelde voksne. Barn vil sansynlig vis bruke munnbind feil. Det kan voksne lett lære.

Anonymkode: 66022...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Det er jo nærmest direkte sagt at de vil vite mer om smittetall og hvordan epidemien utvikler seg i løpet av de nærmeste uker, og at det derfor er mulighet og rom for å endre på disse lettelsene før de trer i kraft. Noe som igjen gir de GOOOD tid til  å forlenge tiltakene vi allerede har om ting "går skeis". Jeg tror ærlig talt det snakket om at vi "slipper opp"  litt etter litt nå ene og alene er  for å gi håp,- for deretter å komme med like strenge/ENDA strengere tiltak rett over påske.

Kommentarer i diverse media fra "allmenheten" tyder jo på at folk står i fare for å "gi opp",- altså, slutte å følge restriksjonene som er gitt. FOlk er lei, det har ikke blitt så ille som forutsett osv osv.... Jeg tror at regjeringa håper at om vi får vite at vi bare trenger holde ut til over påske,- så blir alt bedre,- vil hjelpe folk til nettopp det. Hode ut gjennom påska. Men etter det.. PANG! DA vil alt stenge ned og vi vil få forbud mot å bevege oss utendørs utenom en gang i uka, en person fra husstanden,- til dagligvare eller apotek. Slik de har det i Spania/Italia nå.... Dette vil komme under påskudd av at eneste mulighet vi har for å komme minst mulig skadelidende ut av dette,- på sikt,-er å utrydde viruset frem til det finnes medisiner....... 

 

Dessverre. Legger til at jeg HÅPER dette ikke skjer,- jeg håper virkelig jeg tar feil. Jeg er en av de som helt uten grunn til det,- ikke takler denne situasjonen særlig bra. Merker allerede at et av barna er tydelig merket av hvordan jeg reagerer selv om jeg prøver så godt jeg kan å ta dette med et smil og fokusere på hvor lite vi som familie egentlig er rammet og hvor heldige nordmenn generelt er som har de mulighetene til å få hjelp ETTER krisen er.... Men "styggen på ryggen" henger med og visker ord i hodet mitt som gjør at jeg lever i mitt eget lille "Helvete" hver dag nå.......

Anonymkode: 12a42...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også en far i risikogruppe, og en mor som jobber i helsevesenet. På pleiehjemmet der hun jobber er det påvist korona smitte, men er jo ikke slik at hun kan bli hjemme fra jobb for det om. Hun har bedt om å bli permittert uten lønn, men det går desverre ikke. Så tror nok bare du må belage deg på å jobbe slik som så mange andre. 

Anonymkode: 6fcfd...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...