Gå til innhold

Merkelig at bare Bhg. Åpner !

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste jeg kjenner har 1 permittert forelder. Skal de sende i Bhg mens de er hjemme da ! Merkelig ! Da kan de bare åpne alt 

Anonymkode: 8a629...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart de skal - foreldrene er skit lei ungene så de sender de i barnehagen mens de er hjemme selv. Blås i smitten liksom. 

Anonymkode: 590e6...c77

Skrevet

Ja, det er helt utrolig merkelig at ikke Erna baserer sine avgjørelser for landet, på hvordan ‘de fleste du kjenner’ har det! ;) 

Anonymkode: 50bd2...097

Skrevet

Ingen jeg kjenner har en permittert, begge har hjemmekontor og har slitt med å få utført jobben sin med bhg-barn hjemme. Gjelder i hvert fall 10 par.

Anonymkode: a4308...51e

Skrevet

De aller fleste er heldigvis ikke permitterte. Så da er det behov for barnehage slik at foreldre kan dra på jobb. Kjenner ingen som er permittert som lar ungene dra i barnehage. Dette tror og håper jeg er ytterst sjelden skjer.

Anonymkode: 6ea93...fc7

Skrevet

Jeg undrer meg ofte her inne over hva slags folk mange omgås. Eller er det slik at dere tillegger folk de verste intensjoner? Hva slags grunnlag har dere for å si at permitterte kommer til å sende barna sine? Alle jeg kjenner (som ikke står i spagat mellom alle tilnærmet umulige oppgaver de har å løse) elsker denne ekstra tiden med barna. Min, som egentlig er et skikkelig barnehagebarn, sier hun ikke vil tilbake i bhg. Jeg er heldig og kan jobbe kvelder, netter og helger. Hun blir hjemme så lenge hun vil (frem til jeg må tilbake på arbeidsplassen).

Anonymkode: 5818b...e46

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste jeg kjenner har 1 permittert forelder. Skal de sende i Bhg mens de er hjemme da ! Merkelig ! Da kan de bare åpne alt 

Anonymkode: 8a629...b0b

Nå er det vel ingen lov som sier at man MÅ sende barna i barnehagen da. Om jeg ikke husker feil, ble det vel også sagt at man regnet med / ønsket (husker ikke helt ordlyden) at de som ikke trenger barnehage, ikke bruker den. Det burde være sunn fornuft også. Og heldigvis er det noen som fremdeles har det i behold.

Anonymkode: 42e76...d83

Skrevet

Jeg kjenner litt frustrasjon. Jobber i bhg og skal da begynne på jobb 20.april. Er alenemor til førsteklassing som starter 27.april. 

Hvordan skal jeg gjøre det den uka skolen er stengt, mens jeg må på jobb? Går sønnen da under "barn av foreldre med samfunnskritiske jobber"? 

Anonymkode: 0974c...163

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner litt frustrasjon. Jobber i bhg og skal da begynne på jobb 20.april. Er alenemor til førsteklassing som starter 27.april. 

Hvordan skal jeg gjøre det den uka skolen er stengt, mens jeg må på jobb? Går sønnen da under "barn av foreldre med samfunnskritiske jobber"? 

Da får du vel omsorgspermisjon. Barnet kan jo ikke være alene. 

Anonymkode: 92ff7...f93

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da får du vel omsorgspermisjon. Barnet kan jo ikke være alene. 

Anonymkode: 92ff7...f93

Nettopp. Men jeg jobber med barn på tiltak, så blir usikker på om jeg da MÅ på jobb. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nettopp. Men jeg jobber med barn på tiltak, så blir usikker på om jeg da MÅ på jobb. 

Og at han da får tilbud om skoleplass fra 20.

Skrevet

Syns det er lurt med gradvis åpning å se hvor alt bærer:) 

Anonymkode: cc995...c50

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel ingen lov som sier at man MÅ sende barna i barnehagen da. Om jeg ikke husker feil, ble det vel også sagt at man regnet med / ønsket (husker ikke helt ordlyden) at de som ikke trenger barnehage, ikke bruker den. Det burde være sunn fornuft også. Og heldigvis er det noen som fremdeles har det i behold.

Anonymkode: 42e76...d83

De barna  som er i risikosonen, eller har søsken /foreldre må selvfølgelig holde barna sine hjemme og de vil nok få tilbud om fjernundervisning . Men tar du ut ungen 100% fra bhg over lengre tid (uten spesiell grunn)så mister man vel plassen ? Valgfritt med bhg, men ikke å beholde plassen?

sånn jeg forsto Erna når hun ble spurt om dette etter infoen ...

Anonymkode: cc995...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...