Gå til innhold

Hva gjør vi med svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens skjønneste svigermor.

Hun er i risikogruppen på grunn av alder, kols og hjerteproblemer.
Det er også en del demens i familien, og hun begynte å surre for noen år siden, hun har nå innsett at hun har begynt å surre litt.

Hun har sagt rett ut at hun ikke bryr seg om disse tiltakene siden blir hun syke så er det vel men slik, noe må man jo dø av, og da bli hun ingen belastning for oss senere.
Greit nok, trist, men det er hennes valg.

Nå før i dag ringte hun og spurte nå det var hun skulle komme på den påskemiddagen vi alltid holder på påskesøndag.
Vi sa som sant var at den har vi avlyst i år på grunn av denne koronasituasjonen.
Hun svarte at vi ikke skulle være bekymret for henne, det får gå som det går, hun er her kl 14.

Greit at hun tenker slik, men vi har ikke lyst på smitten inn i vårt hus heller.
Samboer ble helt satt ut og klarte ikke svare, ringer igjen senere i dag når han er ferdig med hjemmekontor.

Er redd hun bare kommer til å møte opp på døren kl 14 på søndag.

Anonymkode: b57b0...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis svigermor er i risikogruppen, men synes "det får gå som det går" og dere ikke er i risikogrupper, ville jeg latt henne komme. Ta forhåndsregler som hyppig håndvask, nysing i albuen, sitte 2 meter fra hverandre osv.

Jeg har invitert min enslige søster, som er litt ensom nå, men vi sitter i hver vår ende av bordet og unngår klemming og vasker hender hyppig.

Anonymkode: c1277...c04

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis svigermor er i risikogruppen, men synes "det får gå som det går" og dere ikke er i risikogrupper, ville jeg latt henne komme. Ta forhåndsregler som hyppig håndvask, nysing i albuen, sitte 2 meter fra hverandre osv.

Jeg har invitert min enslige søster, som er litt ensom nå, men vi sitter i hver vår ende av bordet og unngår klemming og vasker hender hyppig.

Jo, men dersom hun kommer må hun overnatte, og det er ikke like lett å fortelle 2 barn på 1,5 og 3 år at de ikke får lov til å kose og sitte på fanget til farmor som de virkelig elsker.

HI

Anonymkode: b57b0...1c3

Skrevet

De åpner snart opp bhg uansett, så hvis farmor tør å ta sjansen og dere andre er normalt friske uten underliggende sykdom, så hadde jeg tatt sjansen. Hadde dog ikke invitert hele storfamilien til festmiddag, men bare farmor.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De åpner snart opp bhg uansett, så hvis farmor tør å ta sjansen og dere andre er normalt friske uten underliggende sykdom, så hadde jeg tatt sjansen. Hadde dog ikke invitert hele storfamilien til festmiddag, men bare farmor.

Det tenker jeg og. Farmor er kanskje litt ensom og, hvis hun ikke har truffet noe særlig folk de siste ukene.

Anonymkode: ea12a...585

Skrevet

Det er vel bare å si, i døra, at det ikke er middag og at dere får ta besøk osv. når det roer seg igjen. At hun kan være bærer av sykdommen uten å vite det også! 

Snakker om egoistisk svigermor. Henne liksom? Hva med alle andre?

Anonymkode: b3c99...f6e

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

..og den innstillinga kan gjøre at alt har vært forgjeves,

Anonymkode: cac20...1f3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

..og den innstillinga kan gjøre at alt har vært forgjeves,

Anonymkode: cac20...1f3

Alt er jo uansett forgjeves om de åpner barnetrinnet uten å sikre at alle barn har 2 meters avstand, 100% av tiden, vasker hendene ofte, hoster i albuekroken og ikke er mer enn 5 stykker sammen til enhver tid.

Anonymkode: b3c99...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...