Gå til innhold

Vente med graviditet pga. korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som planlegge graviditet.. vil dere vente litt nå for å se hvordan koronaviruset utvikler seg? 
Jeg føler litt på det, at ingen vet hvordan et foster tidlig i svangerskapet vil bli påvirket av korona. Hva tenker dere? Noen som har hørt leger uttale seg om dette? 

Anonymkode: 5dac6...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet om jeg hadde jeg vært deg, hvis du har muligheten til det.

Det er for kort tid siden koronaen kom til at noen har rukket å bli gravide og føde barn etter at de ev. ble smittet tidlig i svangerskapet. Ergo er det foreløpig minimalt med kunnskap på ev. tidlig påvirkning av foster, så det er jo ingen som vet. Så jeg ville satt det på vent foreløpig hvis jeg hadde muligheten.

Denne sier litt: https://www.nytimes.com/article/pregnancy-coronavirus.html

Anonymkode: 9b651...ead

Skrevet

Takk for svar, og link! 
jeg tenker det samme, og kommer ikke til å begynne nå, som vi først hadde tenkt (før korona). Har et barn fra før, så har et ønske mtp. aldersforskjell.. men helse er jo viktigst. Å vente til høsten skal uansett gå fint. Hvis vi vet mer da. 
har ikke hørt andre snakke om dette aspektet, så var nysgjerrig på om andre har tenkt det samme. 

TS

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som planlegge graviditet.. vil dere vente litt nå for å se hvordan koronaviruset utvikler seg? 
Jeg føler litt på det, at ingen vet hvordan et foster tidlig i svangerskapet vil bli påvirket av korona. Hva tenker dere? Noen som har hørt leger uttale seg om dette? 

Jeg er gravid nå og vi har prøvd aktivt før coronaviruset brøt ut. Hadde det vært noen muligheter for å forutse at denne pandemien skulle komme hadde jeg valgt å ikke bli gravid før situasjonen hadde begynt  å gå tilbake til normalen. Å være gravid i disse tider er deprimerende og tungt. 

Anonymkode: 0d9e5...d79

Skrevet

Jeg tenker på det samme om dagen. Har veldig lyst til å begynne fordi jeg allerede har utsatt det lenge pga andre ting som har kommet i veien. For meg virker det som dette kommer til å vare leeenge og at myndighetene kommer til å fortsette å holde smittenivået lavt. Men som nevnt over vet vi jo lite om påvirkning på foster tidlig i svangerskapet. Dette er vanskelig. Vi har også tidligere brukt 6 måneder på å bli gravid så vil jo helst komme i gang... vil gjerne høre hva flere tenker om dette! 

Anonymkode: 6dc0e...b2f

Skrevet

Vi kommer ikke til å vente. Vi har også utsatt lenge pga jobbsituasjon, bryllup, økonomi ol, og da jeg er 34år ønsker vi ikke å vente lenger. Vi har nettopp begynt å prøve :) 

Anonymkode: b6607...dea

Skrevet

Jeg ville startet prøvingen med en gang. Kan jo ta en liten evighet å bli gravid også.

Anonymkode: 80afd...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...