Gå til innhold

I dag tar vi et minutts stillhet dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....for alle de stakkars stakkars hyttefolk som ikke får reist på hytten sin. 

Anonymkode: c604f...916

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så hånlig? Vi pleier å dra på hytta (Sandefjord) i påsken. Jeg har ikke skrevet et klageinnlegg om det, og jeg har ikke prøvd å melde flytting dit eller blitt med i FB-grupper om temaet engang. 

Anonymkode: 5c088...22f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, så dum du er.

Anonymkode: 59c2f...415

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så hånlig? Vi pleier å dra på hytta (Sandefjord) i påsken. Jeg har ikke skrevet et klageinnlegg om det, og jeg har ikke prøvd å melde flytting dit eller blitt med i FB-grupper om temaet engang. 

Anonymkode: 5c088...22f

Tok deg tydeligvis nær av det likevel. Landet er i krise og halvparten av artiklene i avisen er om de stakkars hyttefolkene. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, så dum du er.

Det må du gjerne få mene - men jeg må si jeg elsker at hyttefolket er så barnslig at det eneste de tenker på er en tapt påske på hytten. Dere fremstår meget enkle. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tok deg tydeligvis nær av det likevel. Landet er i krise og halvparten av artiklene i avisen er om de stakkars hyttefolkene. 

Det er jo ikke det i det hele tatt, du skal ikke overdrive litt mer da

Skrevet

Det må du gjerne få mene - men jeg må si jeg elsker at hyttefolket er så barnslig at det eneste de tenker på er en tapt påske på hytten. Dere fremstår meget enkle. 

Dere? Jeg har aldri eid en hytte og kommer aldri til å eie en hytte. Men jeg synes alikevel du er dum og pinlig

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er altså ikke ordentlige aviser du leser i så tilfelle. Hva med å heller ta et minutt eller gjerne et år på å lære deg å lese mer avansert prosa?

Anonymkode: 66868...c6d

Skrevet

Dere? Jeg har aldri eid en hytte og kommer aldri til å eie en hytte. Men jeg synes alikevel du er dum og pinlig

På seg selv kjenner man andre. 

Skrevet

Men det er altså ikke ordentlige aviser du leser i så tilfelle. Hva med å heller ta et minutt eller gjerne et år på å lære deg å lese mer avansert prosa?

Anonymkode: 66868...c6d

Prosa? Uffa...kanskje du skal sjekke hva ordene betyr før du bruker litt store ord for en liten sjel som deg. 

Skrevet

På seg selv kjenner man andre. 

Ouch, den svei skikkelig altså 🤣

Skrevet

Det er bare et fåtall "hyttefolk" som klager,- men til gjengjeld klager disse så høyt at det virker som at ALLE som har hytt klager. De aller, aller fleste godtar det forbudet som er pr.d.d. Mange jeg kjenner har hytte, ingen har problem med å holde seg hjemme. De skulle ØNSKE de kom seg dit nå fremover,- men de prøver hverken snakke seg rundt forbudet,- få det opphevet, eller bryter det bevisst.

Nå synes jeg vi skal la hyttefolk være en stund, faktisk. De få idiotene det gjelder må bare få "rope seg hese";- og fremstå som de idioter de er,- men det store flertall av hytteeiere og eiere av andre typer fritidseiendommer trenger da vitterlig ikke føle skyld for at de har hytte/sekundærbolig/campingvogn?

Noen hytteforeninger har insistert på å betale kommunale regninger som før (der det var snakk om å gi reduksjon), andre har oppfordret hytteeiere og dra og handle på den lokale butikken de ville ha brukt når de er på hytta,- fordi denne har ikke rukket avbestille påskevarene og det er snakk om svinn i millionklassen hvis de brenner inne med disse. Sikkert mange andre "gladhistorier også". De aller fleste vil jo bevare hytteparadiset sitt og ved å hjelpe til med å kjøre det på "ræva" ved å boikotte lokalt næringsliv fremover (noen har ytret frempå at de ALDRI vil handle bensin, eller kolonialvarer lokalt på hytte når forbudet  er over)  eller nekte betale fullt ut de offentlige avgifter,- da blir det kanskje ikke mye paradis igjen å besøke etter hvert? Og det skjønne de aller, aller fleste.  

Jeg føler med alle som får helgeturene generelt og påskeferien spesielt ødelagt av omstendighetene, det går nok bra, men det er lov å være trist for det...

Anonymkode: d0ae1...717

Skrevet

Og jeg skal gå ut på verandaen og klappe for koronapolitiet som tar på seg den viktige samfunnsoppgaven å være mer katolsk enn paven og får betalt i sensasjonspreget selvforherligelse. En ekstra varm klapp for boomersene som tar opp alle parkbenkene, der de gosser seg i solen og velter seg i gleden over å kunne skrive nedrakkende innlegg om uansvarlig ungdom (som bare vil spille ball med hverandre på ansvarlig avstand) på Facebook mens de skuler mistenksomt på foreldrene til treåringene som prøver å slite seg løs mot den stengte lekeplassen, og i hemmelighet håper treåringen får viljen sin så de kan skrive ennå et innlegg over hvor håpløse andre er. 

Anonymkode: 5e26c...715

Skrevet

Skulle gjerne vært på hytta, vi er hjemme og koser oss.

jeg tar derimot fjerne et minutts stillhet for alle hyttekommunene som vil bli rene spøkelsesbyer etter dette.

fattige kommuner som er avhengige av påsketurister og sommerturister.

hoteller som melder konkurs, restauranter, butikker og kulturliv som sliter kraftig nå fordi hytteeierne holder seg hjemme.

jeg personlig klarer meg helt fint en påske og sommer uten og være i Kragerø, Litt kjedelig er det jo for meg. Ekstremt tragisk for fattige kommuner som Kragerø at de ikke får turister.

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, får du ikke lov til å reise på hytta di. Så dum du er som ikke skjønner hvorfor🤣

Anonymkode: 2d7fb...98f

Skrevet

Her pisker du en død hest, hi. 

Anonymkode: 13888...1a5

Skrevet

De fleste hyttefolk forholder seg helt greit til hytteforbudet. Vi skulle vært på hytta nå i påsken. Det skal vi ikke i år og det er helt ok gitt omstendighetene. Likevel kan man jo få lov til å synes at det er litt trist. Påsken er den ferien i året da vi treffer storfamilien og mange venner vi ellers ser sjelden. Det mister vi i år. Det er mer venner og familie vi savner enn selve hytta.

Anonymkode: 11b55...226

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, får du ikke lov til å reise på hytta di. Så dum du er som ikke skjønner hvorfor🤣

Anonymkode: 2d7fb...98f

Vi reiser aldri på hytte i påsken så for oss er det null problem. 

Skrevet

Voldsomt til gaping og skriking da. Slik jeg oppfatter det er det langt mer klaging på hyttefolk fra andre, enn den reelle klagingen fra hyttefolket selv.

Skrevet

Har ikke klaget til noen. Avisene har skrevet om noen få som har klaget, vil tro 95% tar forbudet seriøst og er enig uten å klage. Vi kan dra på hytta neste år, det går veldig fint. 

Anonymkode: d96fd...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...