Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 ....hvis det blir sånn som venninna mi tror.... at det blir hjemmeskole for 5-7 frem til sommeren!! Ikke for å snakke ned min egen 7 klassing, men det blir bare mye rør. Han er så ustrukturert og ukonsentrert...at skal han styre skoledagen selv i 2 måneder mens vi er på jobb.. hjeeelp!!! videregående og høyskoler, ja..men jeg håper virkelig at alle på barnetrinnet får et tilbud om full uke i løpet av få uker. Måtte bare blåse ut litt.. Anonymkode: 485ac...c9f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Det er at skolene ikke åpner! Anonymkode: a1ea5...839
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Jeg tror de følger Danmark, og at 5.-7. trinn vil starte opp medio mai Anonymkode: bfd9e...9bd
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror de følger Danmark, og at 5.-7. trinn vil starte opp medio mai Anonymkode: bfd9e...9bd I DK åpner de for til og med 5. trinn, men det blir som vår fjerde fordi de også har nulte klasse. Anonymkode: 9dbfc...939
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: I DK åpner de for til og med 5. trinn, men det blir som vår fjerde fordi de også har nulte klasse. Anonymkode: 9dbfc...939 Ja, derfor starter 5.-7. opp i mai i Norge, og ikke 6. Og 7. - fordi danske 5. er norske 4. 😊 Anonymkode: bfd9e...9bd
TinaK 1990 Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 Jeg tror hele barnetrinnet er på plass i løpet av 2 uker
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 20 minutter siden, TinaK 1990 skrev: Jeg tror hele barnetrinnet er på plass i løpet av 2 uker Det tror jeg også. Og så er jeg redd vi etterpå finner ut at det var for tidlig. Anonymkode: 7ce0b...80b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 Jeg er også redd for at de åpner for de minste, men av motsatt grunn. Har en 2. klassing og vil helst holde ham hjemme. Anonymkode: f363b...072
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: I DK åpner de for til og med 5. trinn, men det blir som vår fjerde fordi de også har nulte klasse. Anonymkode: 9dbfc...939 Nå har du regnet feil. Dk åpner 0-6. Det tilsvarer 1-7 her. Dvs hele barnrskolen. Anonymkode: 7f6b1...cc6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, derfor starter 5.-7. opp i mai i Norge, og ikke 6. Og 7. - fordi danske 5. er norske 4. 😊 Anonymkode: bfd9e...9bd Det er omvent. Dansk 5. tilsvarer norsk 6. Så når danskene åpner opp 0.-6. tilsvarer det 1.-7. her. Hele barneskolen. Anonymkode: 7f6b1...cc6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Hvorfor drar dere inn Danmark? Hva de gjør er revnende likegyldig for Norge. Vi gjør hva vi gjør og jeg sender ingen unger på lenge. Jeg er kronisk syk og vil ikke ha den dritten der bare fordi ANDRE foreldre ikke har mulighet til å ha ungen hjemme. Jeg har mulighet. Så da må de la de som KAN få LOV. Anonymkode: 669ae...826
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: ....hvis det blir sånn som venninna mi tror.... at det blir hjemmeskole for 5-7 frem til sommeren!! Ikke for å snakke ned min egen 7 klassing, men det blir bare mye rør. Han er så ustrukturert og ukonsentrert...at skal han styre skoledagen selv i 2 måneder mens vi er på jobb.. hjeeelp!!! videregående og høyskoler, ja..men jeg håper virkelig at alle på barnetrinnet får et tilbud om full uke i løpet av få uker. Måtte bare blåse ut litt.. Anonymkode: 485ac...c9f Her håper vi foreldre på åpning av skolene. For vår del må det ikke være full åpning men åpning på en slik måte at de får gjennomgått nytt stoff sammen med lærer så kan de alltids jobbe hjemme. Ett bedre opplegg hadde hjulpet mye😊
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor drar dere inn Danmark? Hva de gjør er revnende likegyldig for Norge. Vi gjør hva vi gjør og jeg sender ingen unger på lenge. Jeg er kronisk syk og vil ikke ha den dritten der bare fordi ANDRE foreldre ikke har mulighet til å ha ungen hjemme. Jeg har mulighet. Så da må de la de som KAN få LOV. Anonymkode: 669ae...826 De tvinger selvfølgelig ingen. Men vi kan ikke la hele landet ruinere økonomien fordi noen ikke kan sende barna sine. Anonymkode: 522e0...0d2
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Jeg er redd for at når de starter skolen igjen så vil det stå tomme skolepulter rundt omkring. Noen pga dødsfall grunnet vold i hjemmet,- eller at de står tomme en stund til sårene er "Leget" og mishandlere kan sende de til skolen uten synlige skader lenger...... Anonymkode: 3c0a5...0cb
Østerdølen Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er redd for at når de starter skolen igjen så vil det stå tomme skolepulter rundt omkring. Noen pga dødsfall grunnet vold i hjemmet,- eller at de står tomme en stund til sårene er "Leget" og mishandlere kan sende de til skolen uten synlige skader lenger...... Anonymkode: 3c0a5...0cb Ja,det gjør det nok dessverre.Men dette skjer likegjerne om sommerferien også,så kanskje vi skal droppe sommerferien for skolebarn,siden dette var et argument for å åpne?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 27 minutter siden, Østerdølen skrev: Ja,det gjør det nok dessverre.Men dette skjer likegjerne om sommerferien også,så kanskje vi skal droppe sommerferien for skolebarn,siden dette var et argument for å åpne? Du skjønner vel selv at sommerferien ikke er sammenlignbart ?? Barn som opplever misbruk i hjemmet er tryggere når de ikke må være stuet inne med misbrukerne i flere uker. I sommerferiene kan disse barna «rømme» til venner /besteforeldre ect å få en pause og ikke være i konstant beredskap 24/7. I tillegg så vil voldelige foreldre være stuet inne(med alle tilleggsproblemer som ikke jobb, usikkerhet) med egne barn de pleier å la frustrasjonen gå utover... Misbruk kan florere i krisetider.. 2 tanker i hodet samtidig er fint. Sommerferien er unnskyld meg latterlig å sammenligne med... Anonymkode: bf3a2...92f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #17 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du skjønner vel selv at sommerferien ikke er sammenlignbart ?? Barn som opplever misbruk i hjemmet er tryggere når de ikke må være stuet inne med misbrukerne i flere uker. I sommerferiene kan disse barna «rømme» til venner /besteforeldre ect å få en pause og ikke være i konstant beredskap 24/7. I tillegg så vil voldelige foreldre være stuet inne(med alle tilleggsproblemer som ikke jobb, usikkerhet) med egne barn de pleier å la frustrasjonen gå utover... Misbruk kan florere i krisetider.. 2 tanker i hodet samtidig er fint. Sommerferien er unnskyld meg latterlig å sammenligne med... Anonymkode: bf3a2...92f Dette. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan få seg til å sammenligne det med sommerferie engang Anonymkode: c8b6a...197
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #18 Skrevet 7. april 2020 Jeg er mer bekymret for tenåringen min som savner skolen intenst og inderlig. Eneste han ønsker er å treffe klassen sin igjen. De to barneskolebarna våre klarer seg fint hjemme, men han på ungdomsskolen er rimelig fortvilet blitt. Vi følger retningslinjene, men jeg ønsker heller åpning av ungdomstrinnet enn barneskoletrinnet. Anonymkode: 09195...be5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #19 Skrevet 7. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå har du regnet feil. Dk åpner 0-6. Det tilsvarer 1-7 her. Dvs hele barnrskolen. Anonymkode: 7f6b1...cc6 Elever fra 0.-5. Klasse. Elever fra 6.-10. Blir hjemme til midten av mai https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/opbwwm/danmark-varsler-forsiktig-gjenaapning Anonymkode: bfd9e...9bd
Østerdølen Skrevet 7. april 2020 #20 Skrevet 7. april 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skjønner vel selv at sommerferien ikke er sammenlignbart ?? Barn som opplever misbruk i hjemmet er tryggere når de ikke må være stuet inne med misbrukerne i flere uker. I sommerferiene kan disse barna «rømme» til venner /besteforeldre ect å få en pause og ikke være i konstant beredskap 24/7. I tillegg så vil voldelige foreldre være stuet inne(med alle tilleggsproblemer som ikke jobb, usikkerhet) med egne barn de pleier å la frustrasjonen gå utover... Misbruk kan florere i krisetider.. 2 tanker i hodet samtidig er fint. Sommerferien er unnskyld meg latterlig å sammenligne med... Anonymkode: bf3a2...92f Nå er folk og naboer hjemme,noe de ikke er om sommeren. Det er mye enklere å oppdage eller høre ting nå når alle er hjemme,enn på sommeren når folk er på ferie. Så jo det kan sammenlignes.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #21 Skrevet 7. april 2020 Jeg vil aldri ofre mitt barn fordi det finnes andre barn som har det vanskelig. Det er dessuten bare for dumt å tro at dette er styrt av noe annet enn økonomi. Anonymkode: bc7bc...75a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #22 Skrevet 7. april 2020 5 minutter siden, Østerdølen skrev: Nå er folk og naboer hjemme,noe de ikke er om sommeren. Det er mye enklere å oppdage eller høre ting nå når alle er hjemme,enn på sommeren når folk er på ferie. Så jo det kan sammenlignes. Nei det kan det ikke. Foreldre har kanskje ikke avlastning som de er vant til med besteforeldre og lignende, alle fritidstilbud er stengt for barn og man kan knapt møte andre utenfor hjemmet. I tillegg har kanskje foreldrene blitt permittert noe som fører til en ekstra belastning. Det er på ingen måte sammenlignbart med en sommerferie. Anonymkode: 29cc5...713
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #23 Skrevet 7. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil aldri ofre mitt barn fordi det finnes andre barn som har det vanskelig. Det er dessuten bare for dumt å tro at dette er styrt av noe annet enn økonomi. Anonymkode: bc7bc...75a Enig! Dette er KUN styrt av NHO og økonomiske hensyn. Anonymkode: 4242b...057
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #24 Skrevet 7. april 2020 Så latterlig at dere tror disse barna har det så fint på sommeren . Alle andre er på ferie og det får gjerne ikke de ! Like mye juling og ingen naboer hjemme. Anonymkode: fd3a4...ea5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2020 #25 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så latterlig at dere tror disse barna har det så fint på sommeren . Alle andre er på ferie og det får gjerne ikke de ! Like mye juling og ingen naboer hjemme. Anonymkode: fd3a4...ea5 Det er da ingen som har sagt at de barna har det så fint på sommeren. Anonymkode: c8b6a...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå