Gå til innhold

«Vi har fått kontroll over epidemien» -hva er din første tanke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1) Må må vi fortsette som før, og følge myndighetenes videre anbefalinger 

2) Nå kan vi senke skuldrene, skader ikke om vi slipper opp litt nå.. 

Anonymkode: 8f085...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Fortsette å følge myndighetenes anbefalinger(lenge lenge enda)

Anonymkode: a830d...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3) Nå kommer folk til å ødelegge det med å være sosial med mange og gå ofte på kjøpesenter sammen med for mange venner.

Anonymkode: 4d713...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.fortsette som før

Men jeg mener mørketallene er alt for store til at de kan si at de har kontroll, alt for få som blir testet. 

Anonymkode: 19bd1...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, amandine skrev:

Min første tanke er at det virker en smule overilt å tro at vi har kontroll.

Dette.

Det har vært altfor lite testing siste tiden, og den testingen som har blitt gjort er av en snever gruppe. Vet også at folk har vært slække siste uka, så tipper det kommer en bølge om ca 14 dager. Håper jeg tar feil, og at det nå vil fortsette å være under kontroll.

Anonymkode: 71e1b...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk flest tenker som meg, forsiktighet gjelder også fremover. At «alle andre» slipper seg helt løs, men jeg er smart nok til å la vær tenker jeg i hvert fall ikke. 

Anonymkode: 18d28...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

Det har vært altfor lite testing siste tiden, og den testingen som har blitt gjort er av en snever gruppe. Vet også at folk har vært slække siste uka, så tipper det kommer en bølge om ca 14 dager. Håper jeg tar feil, og at det nå vil fortsette å være under kontroll.

Anonymkode: 71e1b...ee8

Enig med Amandine og deg!

Det er jo klare tegn på at altfor mange har begynt å ta mye lettere på ting nå, og da må vi anta at det tar 2-3 uker fra nå før vi ser resultatet av det. I tillegg kommer nå påsken, hvor jeg dessverre tror mange flere vil gi f.... Så 2-3 uker etter påske er vel det tidligste man kan se resultatet av det. Hvis tiltakene slippes opp før den tid har vi egentlig ingen anelse om vi har kontroll eller ikke.

Som du sier, altfor få testes til å vite om man har kontroll eller ikke. Men det nevner Høie og de andre ikke, for da må de jo også innrømme at vi har altfor dårlig testekapasitet.

Anonymkode: 975da...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3) Nå kommer folk til å ødelegge det med å være sosial med mange og gå ofte på kjøpesenter sammen med for mange venner.

Anonymkode: 4d713...994

Det er den jeg er spent på å fange opp.. 😊

Anonymkode: 8f085...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at det er supert og at reglene nå må bli mye tydligere med stor fare tor en saftig bot for dem som bryter dem.

Det er muøig vi kan lette litt på noen regler, men bare hvis de reglene som er blirfulgt slavisk av alle.

Anonymkode: 74aca...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er en grunn til at vi fikk en påmindelse fra helsedirektoratet i dag.
 

Og beskjed om å holde 2 meters avstand nå og ikke 1 meter...

Anonymkode: 9a78a...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at nå kommer de til å åpne alt igjen, og så har vi det gående med enda mye mer smitte om noen få uker. 

Anonymkode: 8f7b0...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkjer at det er supert at dei har fått den kontrollen dei har no. Det er ikkje full kontroll, men meir kontroll enn for nokre veker sidan. Det er eit steg i riktig retning. 

Men vi må ikkje sleppe opp ennå. Corona er fortsatt på frifot, og mørketala er for store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at nå kommer de til å åpne alt igjen, og så har vi det gående med enda mye mer smitte om noen få uker. 

Anonymkode: 8f7b0...471

det tror ikke jeg at skjer enda,for da begynner hylekoret igjen om hvor livsfarlig det er å ha de på skole og bhg å så blir de nok hørt igjen dessverre.

Anonymkode: 4d713...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det er en grunn til at vi fikk en påmindelse fra helsedirektoratet i dag.
 

Og beskjed om å holde 2 meters avstand nå og ikke 1 meter...

Anonymkode: 9a78a...7d7

Det har jo vært 2 meter avstand lenge nå

Anonymkode: 89fd3...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jo vært 2 meter avstand lenge nå

Anonymkode: 89fd3...a30

Ups! Følger visst ikke med selv😅 Uansett svært sjeldent jeg ser folk som er sammen holde 2 meters..

Og som nevnt tidligere...nærmest umulig i butikk..

Anonymkode: 9a78a...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ups! Følger visst ikke med selv😅 Uansett svært sjeldent jeg ser folk som er sammen holde 2 meters..

Og som nevnt tidligere...nærmest umulig i butikk..

Anonymkode: 9a78a...7d7

Man kan fint passere noen uten at det er 2 meter. Men ikke prate sammen. 

Anonymkode: 74629...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ups! Følger visst ikke med selv😅 Uansett svært sjeldent jeg ser folk som er sammen holde 2 meters..

Og som nevnt tidligere...nærmest umulig i butikk..

Anonymkode: 9a78a...7d7

I butikk er det visst 1 meter, men mange butikker har smale ganger mellom hyllene. Har og tenkt på det når vi står i kassene. De ansatte sitter bak skjerm, og det er 1 meter til den bak i køen og 1 meter til den foran, men så er det bare 20 cm til den som står i kassa ved siden av deg. Jeg skjønner ikke hvorfor de butikkansatte ikke tenker på det, og ikke åpner 2 kasser mot hverandre når det er andre kasser å åpne som er lenger fra hverandre

Anonymkode: 89fd3...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker er at jeg hater dere ukjente mennesker her inne, og at jeg spyr hvis jeg noen gang hører ordet dugnad igjen. 

Anonymkode: 14399...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Det er jo klare tegn på at altfor mange har begynt å ta mye lettere på ting nå, 

Anonymkode: 975da...a92

Hvilke klare tegn, og hvor?

Anonymkode: eca48...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det første jeg tenker er at jeg hater dere ukjente mennesker her inne, og at jeg spyr hvis jeg noen gang hører ordet dugnad igjen. 

Anonymkode: 14399...dc7

Da tror jeg du bør logge av..

HI

Anonymkode: 8f085...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker umiddelbart «hvem har godkjent en så idiotisk STOR overskrift nå?»! Hvilke signaler gir det til folk, og hvordan vil folk forholde seg framover da? Det er for tidlig, og naivt, å få den holdningen.

Anonymkode: 93021...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...