Gå til innhold

Bruker din 6-7-åring (jente) badedrakt eller bikini?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker de?

Anonymkode: 77c9f...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker badedrakt på badeland/svømmehall

Men bruker av og til bikini på sommeren, stort sett bare buksa eller med tankini, Bh-topp liker hun ikke.

Anonymkode: 0e260...6e5

Skrevet

Badedrakt, ofte badebukse fordi det er raskere og lettere for henne å få på.

Anonymkode: f13a7...4d0

Skrevet

som regel badedrakt i svømmehallen, brukte mest bikini truse i sommer , sjelden overdel .

Anonymkode: 6c3de...511

Skrevet

Min brukte badedrakt i forbindelse med svømming på skolen og svømmekurs, men bikinitruse på stranden og i "Syden". 

Anonymkode: 5e88a...335

Skrevet

Badebukse stort sett. Badedrakt i blant. 

Anonymkode: c216f...cb3

Skrevet

Min var ca 9 før hun begynte å være interessert i bikini. Og hun var 11 før hun brukte den uten om i hagen eller ved skjermet bading. 

Anonymkode: 560bf...bd3

Skrevet

Dere som skriver badebukse, jeg har "sjenerte barn". Vurderer tankini, jo mer som dekkes jo bedre for de er så fryktelig lyse i huden og blir solbrente lett. Prøvde badebukse i sommer, men de ble brente selv om vi smurte ofte med solkrem fra apoteket (30).

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som skriver badebukse, jeg har "sjenerte barn". Vurderer tankini, jo mer som dekkes jo bedre for de er så fryktelig lyse i huden og blir solbrente lett. Prøvde badebukse i sommer, men de ble brente selv om vi smurte ofte med solkrem fra apoteket (30).

Min blir fort brun og sjeldent solbrent, så vi har aldri tenkt på det slik. Hun er 10,5 år nå og måtte begynne med overdel også sist sommer, men før det var det kun trusen.

Anonymkode: 5e88a...335

Skrevet

Badedrakt. Men helst naken (om vi er alene)! 😊 Seks år. 

Skrevet

Bikini, badedrakt eller UV drakt. Kommer Ann på når på dagen det er og om det er skygge. :) 

akkurat nå er favoritten en badedrakt med lange armer og glidelås foran. 

Anonymkode: 4b0e9...8f2

Skrevet

Fra baby til nå 10, badedrakt, får ikke bikini, og det kommer hun heller ikke til å få før hun er minst 13 år....

Skrevet

Begge deler men foretrekker badedrakt da hun er slank så underdel på bikini sklir ofte ned. Kjøpte bikini i en str mindre enn hun er til sydentur, da ble den favoritten. På svømmekurs er det alltid badedrakt. 

Anonymkode: 07087...e16

Skrevet

Badedrakt når hun bader og bikinitruse når hun leker på stranda. Får lett blærekatarr så på stranda skifter vi etter bading. 
Ville bruke BH men jeg synes det er tull når hun ikke har pupper som trenger støtte. Det er jo egentlig uproblematisk å bruke full bikini men dette har jeg litt sterke følelser rundt. Et barn skal ikke måtte dekke seg til, selvom det for henne er uskyldig så er det for meg litt mer «alvorlig». Barn skal kunne løpe nakne på stranda sånn egentlig. 

Anonymkode: 27d11...1b6

Skrevet

Badedrakt i svømmehall og bikinitruse på stranda (mindre vått badetøy på kroppen, lettere å smøre solkrem, mer behagelig) 

Anonymkode: 39a28...22c

Skrevet

Stort sett badedrakt til basseng/badeland om vinteren. 

Om sommeren har de stort sett fått en bikini med topp også har de brukt toppen når de vil. Som regel har de brukt bare trusa for det går fortest, men de har brukt overdelen når de har hatt lyst. 

Ser ingen grunn til å nekte dem det altså. De har hatt sånne som dette 

https://m2.hm.com/m/no_no/productpage.0833415001.html

Anonymkode: 305b5...d9f

Skrevet

Bikini 😊Men bruker badedrakt også. 

Anonymkode: 634e9...647

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Badedrakt når hun bader og bikinitruse når hun leker på stranda. Får lett blærekatarr så på stranda skifter vi etter bading. 
Ville bruke BH men jeg synes det er tull når hun ikke har pupper som trenger støtte. Det er jo egentlig uproblematisk å bruke full bikini men dette har jeg litt sterke følelser rundt. Et barn skal ikke måtte dekke seg til, selvom det for henne er uskyldig så er det for meg litt mer «alvorlig». Barn skal kunne løpe nakne på stranda sånn egentlig. 

Samme, bare omvendt😊 Minst mulig tøy når hun bader (liker ikke når badedrakten blir våt), litt mer tildekking mot solen på stranden. Noen ganger blir det bikinibukse og en lett, lys t-skjorte på stranden. 

Anonymkode: 278cd...6c0

Skrevet

Bikini, hun er ofte på do og synes det er vanskelig å ta våt badedrakt av og på. 

Anonymkode: 51ae8...a11

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det å dekke seg til som er grunnen til at småjenter ønsker å kle seg "som mamma" altså. Bikinioverdelen er fin og de pynter seg med den mer enn de dekker seg til med den.

Mine jenter har fått hele settet også bruker de overdelen når de vil, som regel har de brukt bare trusa for det er enklest, men om de ønsker toppen på ser jeg ingen grunn til å nekte de det for å presse frem at de ikke trenger dekke seg til når det ikke er derfor de tar den på.

Anonymkode: 305b5...d9f

Skrevet

Min 8 åringen brukte mest badedrakt når hun var 6-7 år. Frem til i fjor sommer er det bikini som har blitt brukt. Egentlig ingen grunn men badedraktene var for små og endte opp med å kjøpe bikini. 

Anonymkode: 38b92...2db

Skrevet
7 timer siden, Bondejenta&lillegutt skrev:

Fra baby til nå 10, badedrakt, får ikke bikini, og det kommer hun heller ikke til å få før hun er minst 13 år....

Hvorfor det?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er uhygienisk at folk er nakne på stranda. De kan ha barnemark osv. som blir lagt igjen på steiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...