Gå til innhold

Bachelor i Kinesisk og Kina-studier, eller Japan og japansk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søknadsfristen går ut 15.4, og jeg må ha tatt avgjørelsen innen da.

Hva ville du valgt og hvorfor? Ønsker å høre fra andre folk enn familie og venner, så tar en sjans her inne😉

Anonymkode: 7a012...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Japan. Fordi det er færre som gjør det, jeg er interessert i kulturiutrykk derfra, og det er et land jeg ikke ville skamme meg over å legge igjen penger i. Og lengre opphold er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina. Med Kina sin store (og stadig voksende) posisjon globalt vil det gi deg et enormt fortrinn i veldig mange yrker å kunne snakke mandarin og kjenne til den kinesiske kulturen/historien.

Anonymkode: c0f71...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Japan. Fordi det er færre som gjør det, jeg er interessert i kulturiutrykk derfra, og det er et land jeg ikke ville skamme meg over å legge igjen penger i. Og lengre opphold er nødvendig.

Et semester vil bli i landet, ja. Har mye de samme tankene som deg. Så får jeg høre fra venner og bekjente at det er i Kina fremtiden ligger, i forhold til økonomi og jobbmuligheter mm. Får også høre at kulturen i Japan er sær og undertrykkende, feks prostitusjon.

Anonymkode: 7a012...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du finner mest interessant. Begge har nytteverdi. 

Jeg hadde valgt Japan, men det er mest fordi kinesisk kultur ikke tiltaler meg all verdens. 

Anonymkode: 87fab...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg valgt Japan. Har selv hatt om business kulturen deres i studiene mine og det er veldig interessant. Men mest nyttig er nok kinesisk vil jeg tro.

Anonymkode: 16cd9...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selv hadde jeg valgt Japan. Har selv hatt om business kulturen deres i studiene mine og det er veldig interessant. Men mest nyttig er nok kinesisk vil jeg tro.

Anonymkode: 16cd9...5c8

Skulle ikke være anonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Søknadsfristen går ut 15.4, og jeg må ha tatt avgjørelsen innen da.

Hva ville du valgt og hvorfor? Ønsker å høre fra andre folk enn familie og venner, så tar en sjans her inne😉

Anonymkode: 7a012...647

Synes det er litt rart at du tilsynelatende velger på måfå? Såpas snever og «sær» studie fordrer ofte en iboende interesse? Virker som du bare velger håndball eller fotball liksom, for å velge noe. 
 

Framtiden er nok Kina.

Anonymkode: 7ecb5...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor japanesisk? Hva har Japan bidratt med til verden? Kina har gitt bort store mengder med medisinsk materiell til både Italia, Hellas, og mange flere land. Kina er verdens mest fremgangsrike og høyteknologiske land. Sats på kinesisk du! 

Anonymkode: 14966...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er litt rart at du tilsynelatende velger på måfå? Såpas snever og «sær» studie fordrer ofte en iboende interesse? Virker som du bare velger håndball eller fotball liksom, for å velge noe. 
 

Framtiden er nok Kina.

Anonymkode: 7ecb5...a9b

Har selvfølgelig tenkt MYE på dette, over lang tid. Begge studiene er en del av bachelor i Asia-studier, og er identisk bygget opp. Jeg ønsket å høre hva dere som ikke kjenner meg vil anbefale.

Jeg heller mest mot Japan, da det er mer videreutdanning der som interesserer meg. Da KAN jeg en dag livnære meg av hobbyen min. Men, som flere også påpeker, er kinesisk smartere. 
 

Så i bunn og grunn blir vel spørsmålet mer hjertet eller hjernen😉

hi

Anonymkode: 7a012...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...