Gå til innhold

Korona og skilsmissebarn, far som ikke er forsiktig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort? 
 

Barnefaren reiser over fra Vestlandet til Østlandet for å besøke kjæresten sin og hennes barn. 
Her er jeg forsiktig, avlyst alt påskebesøk fra andre landsdeler, er ikke med noen, barna mine er ikke med noen og vi er forsiktige på butikken.. samboeren min er i risikogruppa, helsa er så skjør at han ville fått koronaen hardt.. 

innafor å reise til øslandet? 
innafor å nekte han å få barna nå midt i påsken og vente en uke eller to om han holder seg hjemme og kjenner etter symptomer?... 

Anonymkode: 4d119...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem kan jeg kontakte? 
advokat? 
familievernkontoret? 
barnevernet? 

Anonymkode: 4d119...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem kan jeg kontakte? 
advokat? 
familievernkontoret? 
barnevernet? 

Anonymkode: 4d119...e3c

Du vil kontakte disse fordi barnefar besøker kjæresten sin?🙄🤦‍♀️

Anonymkode: e4cb5...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem kan jeg kontakte? 
advokat? 
familievernkontoret? 
barnevernet? 

Anonymkode: 4d119...e3c

Hvorfor skal du det? Han gjør ikke noe som er ulovlig, litt dumt ja, ulovlig nei. Du kan ikke bestemme hva skal gjøre og ikke gjøre.

Anonymkode: 007cd...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal slutte å finne på grunner til at far ikke kan ha barnet! Far har like mye rett på å være med barnet som du har! Å hva far gjør når han har barnefri har du ingenting med så lenge han ikke gjør noe ulovlig,å det gjør han ikke heller!

Anonymkode: f191b...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke latt far dra med seg ungene tvers over landet når fritidsreiser nå er frarådet, men hva han gjør når han ikke har ungene kan du ikke legge deg i altså.

Selvfølgelig skal han få ha samvær.

Anonymkode: 69b03...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke nekte noe, men selvsagt snakke med fast om dine bekymringer. 

Det du kan gjøre for å skjerme din samboer er eventuelt å la barnet bo hos far en periode, eller at samboer isolerer seg. 

Anonymkode: 8d581...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke nekte noe, men selvsagt snakke med fast om dine bekymringer. 

Det du kan gjøre for å skjerme din samboer er eventuelt å la barnet bo hos far en periode, eller at samboer isolerer seg. 

Anonymkode: 8d581...63a

hehe du kan jo tro at mor går med på at far har barnet mer nå.det kommer nok ikke til å skje! Mor leter jo bare etter unnskyldinger for at ikke far skal få ha barnet.

Anonymkode: f191b...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hehe du kan jo tro at mor går med på at far har barnet mer nå.det kommer nok ikke til å skje! Mor leter jo bare etter unnskyldinger for at ikke far skal få ha barnet.

Anonymkode: f191b...00f

Her tillegger du mor motiver du overhodet ikke har grunnlag for. Hvor ser du at mor leter etter unnskyldninger for at far ikke skal få ha barna? Hva er det egentlig med dere som automatisk anklager mor for dette hver gang det er noe spørsmål rundt samvær?

Hvis jeg var deg hi ville jeg snakket med far og ev bedt han ha barna 14 dager ekstra etter de er kommet hjem, for å sikre at de ikke har dratt med seg noe

Anonymkode: 7f39b...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hehe du kan jo tro at mor går med på at far har barnet mer nå.det kommer nok ikke til å skje! Mor leter jo bare etter unnskyldinger for at ikke far skal få ha barnet.

Anonymkode: f191b...00f

Kan love deg at hvis far måtte ha barnet i 14 dager ekstra etter et østlandsbesøk så ville han ikke dratt. Men uansett, er det greit å utsette et barn for denne smitten? 

Jeg lurer virkelig på hva slags prioriteringer far har, tydeligvis ikke barnet sine interesser. Dette er faktisk noe jeg ikke hadde godtatt og det hadde heller ikke min mann. Man kan selv få bestemme hva man vil utsette seg for og man skal respektere andre som ikke ønsker å utsette seg for smitte.

Anonymkode: 80599...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan love deg at hvis far måtte ha barnet i 14 dager ekstra etter et østlandsbesøk så ville han ikke dratt. Men uansett, er det greit å utsette et barn for denne smitten? 

Jeg lurer virkelig på hva slags prioriteringer far har, tydeligvis ikke barnet sine interesser. Dette er faktisk noe jeg ikke hadde godtatt og det hadde heller ikke min mann. Man kan selv få bestemme hva man vil utsette seg for og man skal respektere andre som ikke ønsker å utsette seg for smitte.

Anonymkode: 80599...125

Og det vet du fordi?

Anonymkode: 007cd...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bare flirer for meg selv når jeg leser slike «anklagelser»! Så ingen problem, jeg hadde og masse fordommer før både for mødre før jeg ble mamma selv og skilsmisseforeldre før jeg ble det selv!! 
 

Jeg tenker det er to alternativer. Enten at de er lenger hos meg nå, for å følge med symptomer på han før barna kommer til han. Eller at påsken går sin gang, at de kommer til han midt i påsken og heller blir hos han lenger. 
Fordelen med det første er at det er mindre sannsynlig at barna blir smitta. Fordelen med det siste alternativet er at det blir mindre konflikter av det (hvis han går med på å ha de lenger da, er jo ikke sikkert det) 

Anonymkode: 4d119...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er driiiitegoistisk... og forteller egentlig alt om han dessverre 😌

Anonymkode: 4d119...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...