Gå til innhold

Mannen sov til kl 13 i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

For alt vi vet så kan jo TS ha holdt ham våken hele natta med snorking og løskanoner fra den andre enden. 

Anonymkode: 9f055...aa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rart det er mange skilsmisser når det er så mange mugne damer 🙄

Det skjer helt sikkert ikke hver dag, og kanskje han faktisk var sliten? Mest sannsynlig trengte kroppen hans det. Tviler på at han bestemte seg ved legging igår at han skulle sove bort halve dagen idag. 

12-åringen klarer og klarte helt fint å passe på søsknenet sitt, og de visste nok veldig godt at dersom det skulle være noe så kunne de vekke pappa. 

Anonymkode: 5de4a...37e

Skrevet

Hi her. Mange interessante teorier dere har. 

Det er dessverre ikke første gangen, men heller ikke veldig vanlig. Det ble altså ikke noen krangel utav dette. Jeg gav beskjed om hva jeg syntes, og mannen min var enig. Jeg synes fortsatt det var dårlig overfor ungene våre, som sikkert ville ha vært litt mer med faren sin i dag. Jeg tenker ikke at det var potensielt farlig, men at det var usedvanlig sløvt av mannen min. Heldigvis er han på de fleste andre områder en fin fyr.

Det er forresten alltid fascinerende hvor mange ekstremt rause koner som befinner seg på Dib, altså..Jeg vil faktisk påstå at man kanskje burde synes dette er litt dumt gjort, ikke greit å være fullstendig dørmatte for mannen sin. Det er altså en stund siden 50-tallet, og man har lov å forvente at voksne menn oppfører seg nettopp voksent.

Anonymkode: d77c6...ed5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er forresten alltid fascinerende hvor mange ekstremt rause koner som befinner seg på Dib, altså..Jeg vil faktisk påstå at man kanskje burde synes dette er litt dumt gjort, ikke greit å være fullstendig dørmatte for mannen sin. Det er altså en stund siden 50-tallet, og man har lov å forvente at voksne menn oppfører seg nettopp voksent.

Skal du virkelig begynne å belære oss også?

Er det lite voksent å behøve søvn?

Lite maskulint å behøve søvn?

Er man dørmatte hvis man er glad i mannen sin?

Fortell, HI! Du har jo tydeligvis peiling!

Anonymkode: ab8e4...303

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er dessverre ikke første gangen, men heller ikke veldig vanlig. Det ble altså ikke noen krangel utav dette. Jeg gav beskjed om hva jeg syntes, og mannen min var enig. Jeg synes fortsatt det var dårlig overfor ungene våre, som sikkert ville ha vært litt mer med faren sin i dag. Jeg tenker ikke at det var potensielt farlig, men at det var usedvanlig sløvt av mannen min. Heldigvis er han på de fleste andre områder en fin fyr.

Godt dere fikk snakket litt sammen og at han tross alt var enig i at dette ikke var som det skulle. Håper han viser i praksis også at han mener det.

Er en i et forhold så sliten eller trøtt at den trenger å sove ut, da er det selvfølgelig helt ok - men da må det avtales med partneren. Det skal ikke være slik at den ene drar på jobb i god tro om at den andre tar seg av barna, og barna tror de skal være sammen med den andre, og så må barna uten beskjed på forhånd bare greie seg selv. Det er respektløst overfor barna også, spesielt 12-åringen som bare måtte ta ansvaret for det yngre søskenet.

Ja, til å ta hensyn, også for søvnbehov - men da på en ordentlig måte, ikke at man bare tar seg tilrette og lar det gå utover barna.

Godt mannen ellers er en fin fyr :) God påske videre til dere :)

Anonymkode: 70fd5...c91

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skriver du et innlegg om det her da? Hvis han er helt enig og du har dine meninger om oss her på Dib? 

Synes du skal legge deg paddeflat og servere ham kaffe på sengen i morgen. Herregud, la nå mannen få sove! Det er tydeligvis en grunn til at han har trengt alle de timene med søvn. Du sliter ham jo ut.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skriver du et innlegg om det her da? Hvis han er helt enig og du har dine meninger om oss her på Dib? 

Synes du skal legge deg paddeflat og servere ham kaffe på sengen i morgen. Herregud, la nå mannen få sove! Det er tydeligvis en grunn til at han har trengt alle de timene med søvn. Du sliter ham jo ut.

Hehe, han er trøtt fordi han er sein i seng. Sitter og ser på tv eller spiller på PC. Det er ikke så veldig synd på han, altså. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt dere fikk snakket litt sammen og at han tross alt var enig i at dette ikke var som det skulle. Håper han viser i praksis også at han mener det.

Er en i et forhold så sliten eller trøtt at den trenger å sove ut, da er det selvfølgelig helt ok - men da må det avtales med partneren. Det skal ikke være slik at den ene drar på jobb i god tro om at den andre tar seg av barna, og barna tror de skal være sammen med den andre, og så må barna uten beskjed på forhånd bare greie seg selv. Det er respektløst overfor barna også, spesielt 12-åringen som bare måtte ta ansvaret for det yngre søskenet.

Ja, til å ta hensyn, også for søvnbehov - men da på en ordentlig måte, ikke at man bare tar seg tilrette og lar det gå utover barna.

Godt mannen ellers er en fin fyr :) God påske videre til dere :)

Anonymkode: 70fd5...c91

Takk det samme ☺️

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal du virkelig begynne å belære oss også?

Er det lite voksent å behøve søvn?

Lite maskulint å behøve søvn?

Er man dørmatte hvis man er glad i mannen sin?

Fortell, HI! Du har jo tydeligvis peiling!

Det er litt barnslig å sitte oppe og se på serier til langt på natt, for så å sove til kl 13, ja. Det synes jeg faktisk ikke er innenfor. Jeg er glad i mannen min, men klart jeg gir beskjed om han gjør dumme ting. Såpass selvrespekt har jeg.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hehe, han er trøtt fordi han er sein i seng. Sitter og ser på tv eller spiller på PC. Det er ikke så veldig synd på han, altså. 

Men du ser at når du først skriver om et problem som du har, og så svarer vi andre hva vi tenker, og så kaller du dette «interessante teorier» og begynner å kjefte på oss og kalle oss «dørmatter» og snakke om «50-tallet»...at dette er litt spesiell oppførsel?

Det kan faktisk være deg som bør gå i deg selv, ikke nødvendigvis alle rundt deg. 

(Mulig det holder å sove litt 😴)

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt barnslig å sitte oppe og se på serier til langt på natt, for så å sove til kl 13, ja. Det synes jeg faktisk ikke er innenfor. Jeg er glad i mannen min, men klart jeg gir beskjed om han gjør dumme ting. Såpass selvrespekt har jeg.

Jeg har også selvrespekt. Det er jo nettopp derfor jeg har funnet en mann som er på mitt nivå, en jeg er stort sett enig meg og kan snakke sammen med, ikke ha en mann hvor han oppfører seg som en unge og jeg må være en mamma.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Amen 😁👏🏼

Anonymkode: b799e...eb7

Skrevet

Herregud. En mamma som hadde dratt seg til klokka 13 mens barna klarte seg selv hadde blitt meldt til barnevernet. Med velsignelsen til alle «herregud så kravstor du er mot mannen din»-dørmattene her inne.

Anonymkode: 88cf6...51c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. En mamma som hadde dratt seg til klokka 13 mens barna klarte seg selv hadde blitt meldt til barnevernet. Med velsignelsen til alle «herregud så kravstor du er mot mannen din»-dørmattene her inne.

Ja, kom igjen, bring it on!

Dere er egentlig sinte og sure på mennene deres, og så tar dere det ut på oss. 

Vi er da vel for faen ikke dørmatter bare fordi vi var litt mer heldige/kresne da vi valgte oss en mann!

Dørmatter kan dere selv være, som må oppdra mennene deres, og holde de i ørene!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er da vel for faen ikke dørmatter bare fordi vi var litt mer heldige/kresne da vi valgte oss en mann!

Veldig så aggressiv da

Anonymkode: 46f31...cde

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Veldig så aggressiv da

Egentlig ikke. Men jeg forstår jo at det å kalle folk for dørmatter og aggressive er de eneste ‘argumentene’ man har. Så da er det vel bedre at dere klikker her inne enn at dere går amok på hjemmebane.

Få det ut! 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

If you love someone let them sleep er det er ordtak som sier. Ikke bli dritsur og forbanna. 
Alle har vel behov for å sove ut innimellom. Barn eller ikke. 
Jeg har etter jeg ble mamma for 14 år siden aldri klart å sove lengere enn til 09, men kjære all verden jeg unner da andre i huset å sove ut om de er slitne. 
Vi har 4 barn og jobber begge 100%. Klart vi begge trenger å hente oss inn i helger osv. Hadde aldri i verden blitt sur på mannen om han sov så lenge, av meg tror jeg han hadde fått ; wow, så DIGG - det unna jeg deg ! :) 

Anonymkode: bd0f4...465

Enig. Du virker som en god person.

Anonymkode: 74f43...0a9

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pøh! Mannen min hadde aldri sovet til 13 hvis han var hjemme med barna våre. Det er jo nettopp DERFOR vi reagerer! Hadde aldri valgt en sånn idiot til mann. Det er jo damer som synes dette er greit vi reagerer på, skjønte du ikke det?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pøh! Mannen min hadde aldri sovet til 13 hvis han var hjemme med barna våre. Det er jo nettopp DERFOR vi reagerer! Hadde aldri valgt en sånn idiot til mann. Det er jo damer som synes dette er greit vi reagerer på, skjønte du ikke det?

Man behøver ikke være noen Alan Turing for å knekke den koden, nei. 

Er jo heller ikke så vanskelig å forstå hvorfor dere er sinte på akkurat de damene.

De lever tross alt ikke livene sine slik DERE mener at de skal!!! :pisk:

Skrevet

Han trengte vel søvn da. 

Så lenge dette ikke er noe som skjer ofte, ser jeg ikke problemet

6årongen var ikke alene, og regner end at de hadde gått til pappa om det var noe de trengte hjelp til.

Men, slapp av nå. Det er da ingen krise.

Anonymkode: c0b5e...39e

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han trengte vel søvn da. 

Så lenge dette ikke er noe som skjer ofte, ser jeg ikke problemet

6årongen var ikke alene, og regner end at de hadde gått til pappa om det var noe de trengte hjelp til.

Men, slapp av nå. Det er da ingen krise.

Anonymkode: c0b5e...39e

Hi er da helt rolig? Hun har snakket med mannen om det, han er enig i at han ikke burde sove så lenge når han har ansvar for barna, de er vel forliket og alt er såre vel. Da er det vel ikke noe mere for deg å made om heller?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi er da helt rolig? Hun har snakket med mannen om det, han er enig i at han ikke burde sove så lenge når han har ansvar for barna, de er vel forliket og alt er såre vel. Da er det vel ikke noe mere for deg å made om heller?

Det er hun da vel ikke. Hun har laget et kjempedrama her inne, hvor hun langer ut i øst og vest. Det gjør man faktisk ikke, om ting er helt fint.

Alle bør man lære seg sinnemestring.

Ved å hevde seg selv i de små ting i hverdagslivet, slipper man å klikke og eksplodere, hver gang man føler seg overkjørt. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glad ikke jeg er en slik dramaqueen som deg. Du syntes det er fascinerende at mange av oss er så rause. Det jeg synes er fascinerende er at mange av dagens koner sutrer for hver mintse ting, og lager drama ut av en annen verden for ingenting. Enkelte blir aldri fornøyd med mannen sin. Godt jeg ser litt annerledes på det. Det er derfor vi fortsatt er glad i hverandre. 

Anonymkode: 9d307...329

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er hun da vel ikke. Hun har laget et kjempedrama her inne, hvor hun langer ut i øst og vest. Det gjør man faktisk ikke, om ting er helt fint.

Alle bør man lære seg sinnemestring.

Ved å hevde seg selv i de små ting i hverdagslivet, slipper man å klikke og eksplodere, hver gang man føler seg overkjørt. 

Du ser ikke din egen oppførsel skjønner jeg. Det var det her med glasshus og det da

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ser ikke din egen oppførsel skjønner jeg. Det var det her med glasshus og det da

Tror ikke helt du skjønte hva jeg mente.

Det er ikke jeg som lager tråd om den udugelige mannen min og går til angrep på de damene som ikke er enig. 

Det hadde f.eks. ikke skjedd at jeg hadde bodd sammen med en som satt oppe hele natten bare for gøy, og sov hele dagen mens ungene var hjemme.

I min verden er det helt andre årsaker til at voksne sover lenge. Landet er i en ekstraordinær situasjon og det er mye å gjøre på jobb. Det er f.eks. en god grunn. 

Ergo så lever man jo i to vidt ulike verdener. 

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glad ikke jeg er en slik dramaqueen som deg. Du syntes det er fascinerende at mange av oss er så rause. Det jeg synes er fascinerende er at mange av dagens koner sutrer for hver mintse ting, og lager drama ut av en annen verden for ingenting. Enkelte blir aldri fornøyd med mannen sin. Godt jeg ser litt annerledes på det. Det er derfor vi fortsatt er glad i hverandre. 

Anonymkode: 9d307...329

Samme her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...