Gå til innhold

Hvorfor får jeg «menssmerter» av løping?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Løper litt intervaller. Andre ganger tvinger jeg meg gjennom x antall meter. Har begynt i oppoverbakke som jeg løper opp og ned. Men når jeg roer ned og skal til å ta styrkeøvelsene hjemme så kommer det noe som ligner menssmerter. Er det noen som kjenner seg igjen? Er det tegn på at jeg er for inaktiv? Er det tegn på fordøyelsessystemet mitt er for rolig? Og hvorfor mister man matlysten rett etter trening? Jeg spiser selvfølgelig, men sånn rett etter treningen har jeg ikke sultfølelse

Anonymkode: 1f513...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kn nevne at jeg får mensen som forventet hele tiden. Stort sett i slutten av en mnd eller i starten. Har menssmerter første dagen. Men ellers ingen plager. Denne smerter kommer uavhengig av mensen eller ikke. Men det er liksom i området der nede smertene kommer.

Anonymkode: 1f513...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være korsryggen? 

Anonymkode: 7d002...4eb

Magesmerter i ryggen? 😅😅 nei nei. Dette ligger nederst i magen! Liksom der livmor er. Dessuten begynner hun å bråke slik som før jeg skal ha mensen. Men jeg er ferdig med den for 1 uke siden. 

Anonymkode: 1f513...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Magesmerter i ryggen? 😅😅 nei nei. Dette ligger nederst i magen! Liksom der livmor er. Dessuten begynner hun å bråke slik som før jeg skal ha mensen. Men jeg er ferdig med den for 1 uke siden. 

Anonymkode: 1f513...222

Menssmerter trenger jo ikke bare å sitte i magen da, så det var jo ikke godt for ano å vite at du kun mente magen.

Anonymkode: 08101...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi menssmerter skyldes kramper og du får noen lignende krampefølelser i omtrent samme område, etter å ha trent. Om jeg skal tippe vilt. 

Anonymkode: b2e0b...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Magesmerter i ryggen? 😅😅 nei nei. Dette ligger nederst i magen! Liksom der livmor er. Dessuten begynner hun å bråke slik som før jeg skal ha mensen. Men jeg er ferdig med den for 1 uke siden. 

Anonymkode: 1f513...222

Når jeg har korsryggsmerter så ligger det som et bånd rundt hele området. Jeg trodde lenge at jeg hadde kroniske menssmerter, men det var ryggen.. 

Anonymkode: 7d002...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme et par ganger, ikke så voldsomt, men nok til å konstatere det kjentes som mensubehag. Har også erfart det med lite sult, ofte klarer jeg bare halve porsjonen min. Trenger energien så varmer det ofte opp etter en time 😊

Anonymkode: 814a0...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...