Gå til innhold

Det som skjer ETTER Korona


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Les Bergens Tidende. Kom over artikkelen på Facebook selvfølgelig. Den var på en måte en tankevekker, men jeg klarer ikke helt å fange opp om den er optimistisk eller negativ? 
 

Men jeg har tenkt over en ting. Jeg er redd for at det blir feiring.....

Alle skal plutselig ta igjen det tapte, så får du skikkelige menneskemengder. Kanskje mer enn det har vært før.

Vi må ta igjen festninga, reisingen... 

Kanskje det blomstrer opp igjen enda en gang da 😝 

Anonymkode: e8184...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis noe skal feires, må det vel være 1 år etter første tilfelle i Norge... Eller 1 år etter at Norge er "friskmeldt"

Anonymkode: d35f3...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noe skal feires, må det vel være 1 år etter første tilfelle i Norge... Eller 1 år etter at Norge er "friskmeldt"

Anonymkode: d35f3...a0e

Hehe du er naiv du! Ikke faen om at folk venter så lenge med noe feiring!

Anonymkode: 9c1a6...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper folk vil være restriktive selv etter at tiltakene er opphevet. Jeg er rimelig sikker på at tiltakene vil lettes litt etter litt da, så folk bør jo overholde dem og da vil det ikke bli full fart med reising, festing og å samles med en gang. Med tid og stunder blir nok ting så godt som normalt igjen, men jeg tror nok dette har satt et støkk i de fleste og at mange nok vil tenke seg om fremover, det vil i hvert fall jeg. 

Anonymkode: 8e6d3...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bare noen måneder så er korona fullstendig glemt. Ikke et ord mer i avisene, da er vi tilbake til den globale nevrosen rundt klima.

Anonymkode: 32944...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det går bare noen måneder så er korona fullstendig glemt. Ikke et ord mer i avisene, da er vi tilbake til den globale nevrosen rundt klima.

Anonymkode: 32944...1d2

Tror du det?

Anonymkode: ddea6...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Ja, man må regne med minst to «smittetopper», den ene rett etter introduksjon av sykdommen og den neste rett etter at reglene blir oppmyket eller opphevet. Men hvis man da antar at den første kurvetoppen har sunket og den første bølgen av smittede er blitt friske, så har sykehusene igjen mulighet til å hjelpe neste bølge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, man må regne med minst to «smittetopper», den ene rett etter introduksjon av sykdommen og den neste rett etter at reglene blir oppmyket eller opphevet. Men hvis man da antar at den første kurvetoppen har sunket og den første bølgen av smittede er blitt friske, så har sykehusene igjen mulighet til å hjelpe neste bølge

Så lenge ikke for mange da blir smittet...

Det er det som er faren, at for mange tror at å slippe litt opp er det samme som at de ikke lenger trenger følge tiltak og at det ikke lenger er fare for overbelastning.

Ellers enig, vi må regne med minst to smittetopper. Ser vi på spanskesyken så var den andre bølgen langt dødeligere enn den første. Synd mange synes å ha glemt det som i hvert fall før var pensum på skolen.

Anonymkode: 5e7ca...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge ikke for mange da blir smittet...

Det er det som er faren, at for mange tror at å slippe litt opp er det samme som at de ikke lenger trenger følge tiltak og at det ikke lenger er fare for overbelastning.

Ellers enig, vi må regne med minst to smittetopper. Ser vi på spanskesyken så var den andre bølgen langt dødeligere enn den første. Synd mange synes å ha glemt det som i hvert fall før var pensum på skolen.

Anonymkode: 5e7ca...351

Men så er ikke heller sammenligningen med spanskesyken så enkel som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Men så er ikke heller sammenligningen med spanskesyken så enkel som mange skal ha det til.

Det er mye som er forskjellig, det er sant, men smittsomhet og dødelighet kan sammenlignes. Og vi ser jo nå i Asia at flere land ser ut til å begynne på neste bølge allerede nå og må stenge ned igjen.

Anonymkode: 5e7ca...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man åpner opp alt igjen helt plutselig er jeg også "redd" det blir mye feiring. Tror derfor det er best å gjøre det litt trinn for trinn sånn at vi gradvis glir tilbake til normalen.

Anonymkode: 4c357...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...