Gå til innhold

Spørsmål til dere som har litt peiling på farger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I gangen min har jeg brunoransje terracottafliser på gulvet. Vi har ikke råd til å gjøre noe med gulvet nå, men jeg har lyst å male veggene. Tror dere fargen treasure vil passe til fargen på gulvet, eller blir det kræsj? 

Anonymkode: 85700...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I gangen min har jeg brunoransje terracottafliser på gulvet. Vi har ikke råd til å gjøre noe med gulvet nå, men jeg har lyst å male veggene. Tror dere fargen treasure vil passe til fargen på gulvet, eller blir det kræsj? 

Anonymkode: 85700...f43

Kræsj og kræsj...

Det blir nok ikke fullt kræsj. Men jeg vil si at begge er nokså kraftige, den ene varm og den andre kald, og ville nok gått for en dusere tone på veggen. 

Og hadde det vært meg, så hadde jeg nok valgt en varm farge på veggen også. 

Anonymkode: 33bb8...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli fint det, bare å prøve! Kommer an på lys og hva annet dere har i rommet :)

Anonymkode: 3f8e5...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan male den fargen til terracottafarger. Søk opp fargen, så ser du at det er nettopp sånne farger den matches med. Kjør på! 🙂

Anonymkode: 0efe2...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ville ikke valgt en slik farge til brun- orange fliser. Tror man kan få en «kompakt» følelse. Jeg synes også fargen du refererer til har for mye grått i seg, og grått «dreper» andre farger det kombineres med. 

Anonymkode: 6c0f4...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei jeg ville ikke valgt en slik farge til brun- orange fliser. Tror man kan få en «kompakt» følelse. Jeg synes også fargen du refererer til har for mye grått i seg, og grått «dreper» andre farger det kombineres med. 

Anonymkode: 6c0f4...f98

Ja, nettopp! Du sa det bedre enn jeg klarte!

Anonymkode: 33bb8...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...