Gå til innhold

Drar dere til besøk til folk denne påsken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ønsker ærlige svar her. Drar dere på besøk til familie eller gode venner i denne påsken? Eller får dere besøk av noen? Har dere noen "regler" for hvordan det praktiske løses?

Er det bare greit om man møtes utendørs eller kan man reise hjem til andre innendørs hvis man holder 2 meter avstand? Hva med middag hos familie man ikke bor med?

Eller skal man bare holde seg hjemme i eget hjem uten noen form for besøk, men bare gå turer i nærområdet alene og la barna leke ute med max 2-3 venner og holde god avstand?

Anonymkode: 1d9e4...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt ikke besøk. Ikke til ungene heller - hver gang dine unger leiker med 2-3 andre må jeg sitte lenger i karantene og det er jeg da virkelig ikke interessert i. Det er bare sprøyt å tro at ungene trenger det, det er de tiltaksløse voksne som trenger at ungene deres underholdes av andre. Og vi betaler med lenger nedstenging.

Anonymkode: 25e3a...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør ikke det. Vi holder kontakt på telefon/facetime. 

Men vi har vurdert om vi skal gå en felles tur jeg og en venninne og døtrene våre. Har ikke gjort det enda.

Vi har holdt oss hjemme siden 12. mars. Hverken voksne eller barn har vært sammen med andre. Det går helt greit. Det er snakk om 3 uker foreløpig. Syns det er rart at folk går på veggen. Allerede 14. mars var det foreldre som friket ut i media og sa at de ikke kunne isolere barna sine - at barna MÅTTE få spille fotball med en haug andre.. asså...

 

Anonymkode: 11817...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar ikke på besøk eller har besøk. Barna leker med to stk. Da utendørs og to meter avstand. Har møtt moren min to ganger, dvs, stått utenfor hos henne med 4 meter unna henne ( over 60 år) . Vi er i butikken når vi må og slår av en prat med naboer hvis vi møter noen, da med 2 meter avstanden. 

Anonymkode: 14d16...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi drar ikke på besøk til noen.

Mamma var her en tur i går, med påskeegg til ungene. Var nydelig vær så hun gikk fra bilen og til verandaen, satt ned en stund 2-3 meter fra meg og skravlet en stund. Var ikke inne, ingen klemming og ingen nærkontakt. Hun er 65 år og frisk, ingen risikogruppe utover at hun er over 60.

Det er nok eneste besøket denne påsken, foreldrene til mannens foreldre er begge i risikogruppen, høyt blodtrykk og kols. Kunne aldri levd med meg selv om vi tok smitte til dem altså. Bare telefonkontakt med dem.

Ungene har hverandre og to nabobarn de har lekt med hele tiden. Det er de fire som bor i gata her og de leker med hverandre ute.

Anonymkode: 59f10...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Denne påsken er det bare meg, mannen og 9-åringen. Den sjansen tar jeg ikke.

Anonymkode: 5bfc5...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt ikke besøk. Ikke til ungene heller - hver gang dine unger leiker med 2-3 andre må jeg sitte lenger i karantene og det er jeg da virkelig ikke interessert i. Det er bare sprøyt å tro at ungene trenger det, det er de tiltaksløse voksne som trenger at ungene deres underholdes av andre. Og vi betaler med lenger nedstenging.

Anonymkode: 25e3a...1a3

Akkurat det er vel en sannhet med modifikasjoner da...

Samfunnet kan ikke åpne helt opp før vi har en viss andel av smittede og dermed en del immunitet i befolkningen. Vi klarer ikke stoppe dette viruset så vi må bare sørge for at det sprer seg sakte så vi ikke får en smittetopp som får helsevesenet til å knele.

Så om alle isolerte seg 100% sånn som du beskriver vil jo tiden med nedstengning vare enda lenger fordi man vil få en oppblomstring når man åpner opp litt igjen.

Anonymkode: 59f10...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Til og med utenfor kommunen. Med overnatting. Har reist 4 timer i dag

Anonymkode: fdedf...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det er vel en sannhet med modifikasjoner da...

Samfunnet kan ikke åpne helt opp før vi har en viss andel av smittede og dermed en del immunitet i befolkningen. Vi klarer ikke stoppe dette viruset så vi må bare sørge for at det sprer seg sakte så vi ikke får en smittetopp som får helsevesenet til å knele.

Så om alle isolerte seg 100% sånn som du beskriver vil jo tiden med nedstengning vare enda lenger fordi man vil få en oppblomstring når man åpner opp litt igjen.

Anonymkode: 59f10...7c2

Følg reglene som settes du.. ikke filosofer så mye..

Det å kunne være sammen med 1-2 faste venner er ikke for at man skal smittes under kontrollerte former, men for at man skal begrense smittemuligheter.

Mange må fortsette å jobbe i yrker hvor de møter mange mennesker, og vi andre som ikke behøver det, vi skal forholde oss så rolig som vi bare kan. Det er første gang i historien at vi blir bedt om å kjempe ved å sitte på ræva - og ikke det klarer folk en gang. 

Vi kommer til å komme inn i en ny fase, hvor vi skal slippe opp restriksjonene gravis. Dette er når det er mindre fare for at smitten kommer under kontroll, og vi har nødvendig testutstyr og smittevernsutstyr på plass. 

Dette er for komplekst til at hvermansen kan sitte og synse om det. Bare gjør som du får beskjed om, så går det greiere enn dersom alle gjør som de selv tenker er best..

Anonymkode: 11817...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kun kjernefamilien i påska. Har vært kun oss siden 12 mars, og vi klarer en stund til. Ungene holder kontakt med venner med facetime og onlinespill. Vi holde kontakt med familie og venner på chat og video. Har hatt lønningspils på teams, og vinkveld med venninner på teams. 

Vi er ute på tur så å si hver dag. Jeg tar meg en joggetur eller gåtur med lydbok/podkast for å få litt fred og ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt. Har en venn av meg som kommer på besøk en gang i uken så han kommer imorgen. Selvsagt er vi inne også. Så skal vi en dag i påsken på middag til foreldrene mine så det blir veldig koselig :) Vi holder litt avstand å klemmer ikke.

Anonymkode: 07d9b...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: ffe80...d18

Vi har ikke portforbud å myndighetene har ikke sagt at vi ikke kan ha besøk! Men ikke store grupper og hold litt avstand,så er det helt innafor å ha besøk! Vi gleder oss til middagsbesøk i påsken!

Anonymkode: 07d9b...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Denne påsken er det bare meg, mannen og 9-åringen. Den sjansen tar jeg ikke.

Anonymkode: 5bfc5...c7b

Sjansen for å bli smittet på butikken er mye større! Stakkars ungen din som har så overhysterisk mamma! 

Anonymkode: 07d9b...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke portforbud å myndighetene har ikke sagt at vi ikke kan ha besøk! Men ikke store grupper og hold litt avstand,så er det helt innafor å ha besøk! Vi gleder oss til middagsbesøk i påsken!

Anonymkode: 07d9b...f40

?

Spurte jeg deg?

Nei, det gjorde jeg ikke, så hold deg til dine egne. 

Anonymkode: ffe80...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal kanskje en tur innom svigers med et påskeegg til dem. Vi har kun vært kjernefamilien siden dette startet. De gamle er ensomme, og dagene deres er lange. De ønsker selv besøk, og mannen er rimelig sikker på at han ikke er smittet (hjemmekontor og over en uke siden sist vi handlet).

Anonymkode: bd7ca...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tur med ei venninne og barna har fått leke med naboungen. Ellers har det vært lite sosialt siden 12. Mars. Nå i påsken skal vi stort sett fortsette med det, men kommer til å møte vårt nærmeste vennepar med deres barn til grilling i skogen en dag. Og kanskje besøke besteforeldre en dag. Vi er utendørs, holder avstand og har medbrakt mat og drikke.  

 

Anonymkode: 4a266...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Følg reglene som settes du.. ikke filosofer så mye..

Det å kunne være sammen med 1-2 faste venner er ikke for at man skal smittes under kontrollerte former, men for at man skal begrense smittemuligheter.

Mange må fortsette å jobbe i yrker hvor de møter mange mennesker, og vi andre som ikke behøver det, vi skal forholde oss så rolig som vi bare kan. Det er første gang i historien at vi blir bedt om å kjempe ved å sitte på ræva - og ikke det klarer folk en gang. 

Vi kommer til å komme inn i en ny fase, hvor vi skal slippe opp restriksjonene gravis. Dette er når det er mindre fare for at smitten kommer under kontroll, og vi har nødvendig testutstyr og smittevernsutstyr på plass. 

Dette er for komplekst til at hvermansen kan sitte og synse om det. Bare gjør som du får beskjed om, så går det greiere enn dersom alle gjør som de selv tenker er best..

Anonymkode: 11817...16c

Hva i alle dager får deg til å tro at jeg ikke følger oppsatte regler, eller at jeg "filosoferer" så mye?

Jeg svarte på innlegget til ei som ikke møter noen og ikke lar barna møte noen, fordi om barna leker med 1-2 faste så må man sitter lenger i karantene. Det i tilfelle hun som filosoferer og ikke følger reglene som er satt opp.

Vi følger alle anbefalinger, og mine to barn leker med to faste barn som bor i nabohusene, ute. Ingen inn til hverandre og ingen besøk utover det. Så vi følger reglene vi, og hissigpropper og koronapoliti som deg trenger vi ikke.

Anonymkode: 59f10...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi skal hverken besøke noen eller ha besøk. Det går helt fint med ei påske uten å være sosiale annet enn på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal vi ikke.

Jeg må møte andre utendørs på jobb. Da kan jeg i hvertfall ikke treffe familie også.

Anonymkode: 47e2f...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva i alle dager får deg til å tro at jeg ikke følger oppsatte regler, eller at jeg "filosoferer" så mye?

Jeg svarte på innlegget til ei som ikke møter noen og ikke lar barna møte noen, fordi om barna leker med 1-2 faste så må man sitter lenger i karantene. Det i tilfelle hun som filosoferer og ikke følger reglene som er satt opp.

Vi følger alle anbefalinger, og mine to barn leker med to faste barn som bor i nabohusene, ute. Ingen inn til hverandre og ingen besøk utover det. Så vi følger reglene vi, og hissigpropper og koronapoliti som deg trenger vi ikke.

Anonymkode: 59f10...7c2

Koronapoliti - så forutsigbart.. i disse koronatider..

Anonymkode: 11817...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker ærlige svar her. Drar dere på besøk til familie eller gode venner i denne påsken? Eller får dere besøk av noen? Har dere noen "regler" for hvordan det praktiske løses?

Er det bare greit om man møtes utendørs eller kan man reise hjem til andre innendørs hvis man holder 2 meter avstand? Hva med middag hos familie man ikke bor med?

Eller skal man bare holde seg hjemme i eget hjem uten noen form for besøk, men bare gå turer i nærområdet alene og la barna leke ute med max 2-3 venner og holde god avstand?

Anonymkode: 1d9e4...007

Ingen. Når de åpner opp igjen og tillater litt mer ferdsel kan man besøke noen utendørs, fortsatt med avstand, men ikke enda. 

Anonymkode: 3c416...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Ønsker ærlige svar her. Drar dere på besøk til familie eller gode venner i denne påsken? Eller får dere besøk av noen? Har dere noen "regler" for hvordan det praktiske løses?

Er det bare greit om man møtes utendørs eller kan man reise hjem til andre innendørs hvis man holder 2 meter avstand? Hva med middag hos familie man ikke bor med?

Eller skal man bare holde seg hjemme i eget hjem uten noen form for besøk, men bare gå turer i nærområdet alene og la barna leke ute med max 2-3 venner og holde god avstand?

Anonymkode: 1d9e4...007

kun foreldrene, og de har vi vert sammens med hele tiden. vi er 4

Anonymkode: 41a6d...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å sitte på terassen eller være i hagen hos noen med god plass og drikke kaffe/evt noe lett servering sålenge man holder avstand og ikke er altfor mange. Vi var på besøk hos pappa i dag på denne måten.

Anonymkode: 03094...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...