Gå til innhold

Kan noen ta seg tid til å svare🙏 Flybiletter.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt gjennom My trip. Det er tre avganger, to av de er Norwegians. Vi har valgt ikke refunderbare. På grunn av at vi ikke tar råd til refusjon og at vi omtrent aldri er syke.

My trip er ikke så god på kundeservice. De har bare sendt e-post om at man IKKE må kontakte de så sant vi ikke drar innen 10 dager.

Ferien vår er i juli i Kroatia. 

Til spørsmålet mitt: Vil mitt valg av av ikke refunderbare billetter  ødelegge muligheten til å få noe igjen?

 

Anonymkode: 22f85...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bestilt gjennom My trip. Det er tre avganger, to av de er Norwegians. Vi har valgt ikke refunderbare. På grunn av at vi ikke tar råd til refusjon og at vi omtrent aldri er syke.

My trip er ikke så god på kundeservice. De har bare sendt e-post om at man IKKE må kontakte de så sant vi ikke drar innen 10 dager.

Ferien vår er i juli i Kroatia. 

Til spørsmålet mitt: Vil mitt valg av av ikke refunderbare billetter  ødelegge muligheten til å få noe igjen?

 

Anonymkode: 22f85...206

Det betyr jo generelt at de ikke er refunderbare så lenge flyet går. Ellers må dere bruke reiseforsikring. 

Anonymkode: 6452e...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til å få penger tilbake fra Norwegian...

Har ventet nesten ett år nå på en billett ( flyet ble kansellert). 

Anonymkode: 77597...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva årsak til at det ikke blir noe tur er. Det kan være at Norge nekter utreise, elelr kroatis nekter innreise. Det kan være at flyene blir kansellert fordi man ikke har råd til å kjøre enkeltruter som dette osv. Om Flyselskapene kansellerer uten at det grunnes i stengte grenser i noen av landene dere skal innom (reise fra, mellomlanding og destinasjon) så tror jeg de er erstatnignspliktige,- minus en egenandel pr billett. Men om grensene er stengt og de ikke KAN fly dere,- vil det nok då under "force majeure" og dere vil risikere ikke få tilbake noe.   

 

Vi har også bestilt tur til sommeren, og frykter vi ikke får tilbake noen verdens ting. Rett og slett fordi det innen den tid vil ha blitt så mange refusjoner fra og med karantenene ble innført rundt omkring i verden frem til da at man ikke har råd til å betale ut mer(hverken reisebyrå, flyselskap eller forsikringsselskap) og de vil begynne og tolke situasjonen annerledes,- ingen kan gis skylden for at man ikke kommer seg hit og dit så hvorfor skal noen tape på det,- bortsett fra oss som har kjøpt billettere selvsagt........ Og det er gjerne slik at uansett hvor bra forsikret man er så er bl.a naturkatastrofer, eller andre ukontrollerbare/uforutsette ting gjenre et punkt for at forsikring IKKE gjelder.... Og pandemien vil nok komme under dette punktet vil jeg tro.

Anonymkode: 4814f...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. 
Jeg er også redd vi ikke får penger igjen. Jeg har ikke gis økonomi nå, så får vi ikke dette igjen blir det ingenting å feriere for er hjemme😢

Jeg tror de som kom først til forsikringsselskapene får igjen. Spesielt de som reiser med seriøse aktører. Jeg tror ikke My trip er det dessverre. De nekter folk å kontakte de. 
Vi er en stor familie. Jeg aleine har betalt alt. Spart i 1,5 år. Blæh!😞

Anonymkode: 22f85...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må egentlig bare vente og se om det blir oppdaterte reiseråd eller ikke: Dersom det kommer reiseråd _mot_ å reise til landet du har billetter til, og de rådene fremdeles er gyldige i juli, så kan du avbestille og få dekt via reiseforsikring. 

Norwegian og SAS har opplegg nå der man kan få reisesjekker eller cash points eller booke om, også lavprisbilletter. Dette gjelder foreløpig for avreiser ut april, men blir sikkert oppdatert etter påske. Her må du gå inn og følge med, og sjekke om de har noe tilbud som passer "din" avreisedato.  De kommer ikke til å skrive noe om reiser i juli før tidligst juni, vil jeg tippe. 

Dersom Norwegian faktisk går konkurs, _og_ du har betalt med kredittkort så kan du få pengene igjen for billetten via kredittkortselskapet, mest sannsynlig. Men nå håper vi jo at de ikke gjør det, da. 

Anonymkode: e6858...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...