Gå til innhold

Innafor å la ungene spille mange timer...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Aktiv helg, både lørdag og søndag. I går gikk/løp barna (10 og 13 år) 8 km tur med oss. Mannen har nå reist på jobb og jeg sitter med to unger hvorav 13 åringen våknet potte sur.

Jeg har bare lyst å la de sitte foran PlayStation og sette med i solveggen alene med en kopp te og en bok.

Får bare så innmari dårlig samvittighet når det er nyyyydelig vær og føler at alle er ute på tur..

Anonymkode: 379b3...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt Ok. Man trenger ikke være superforeldre hele tiden. Noen ganger er det helt greit å roe ned. 

Nyt dagen☀️

Anonymkode: 0b05d...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden så får hun spille så mye hun vil. Men det er fordi hun spiller sammen med andre, og det er det nærmeste hun kommer å henge med venner.

Så lenge dere passer på å være i bevegelse og finner på ting sammen så burde det gå helt greit.. 

Det er unntakstilstand på alle plan for tiden. Og du må også kunne få slappe av og hente styrke til hjemmeskole/hjemmebarnehage etter påske.. 

Anonymkode: 82319...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene fylles med turer og jogging 6-7ganger i uka. Kjenner at i dag trenger jeg en dag hvor jeg lar de styre på og hvor jeg sitter i solveggen.

Mye søskenkrangling for tiden selv om vi er mye ute. 13 åring med hormoner i full vekst. 
HI

Anonymkode: 379b3...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aktiv helg, både lørdag og søndag. I går gikk/løp barna (10 og 13 år) 8 km tur med oss. Mannen har nå reist på jobb og jeg sitter med to unger hvorav 13 åringen våknet potte sur.

Jeg har bare lyst å la de sitte foran PlayStation og sette med i solveggen alene med en kopp te og en bok.

Får bare så innmari dårlig samvittighet når det er nyyyydelig vær og føler at alle er ute på tur..

Anonymkode: 379b3...af5

Det er helt innafor enkelte dager. 

Anonymkode: 4c141...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis barna er såpass aktive at de er ute og fysisk aktive hver dag slik du beskriver så er en sånn dag helt innafor!! Tenker de etterhvert blir rastløse og det løser seg🤩. Ferie for dem også.

Tenk på de «ordentlige» gaming-ungene hvor foreldrene lar de sitte inne i dagesvis.

Senk skuldrene du, kos deg i sola...ta deg en kopp te og lag deg no godt! Jeg skal det i dag. Barna har vært ute og aktive hver eneste dag denne perioden, både «friminutt», turer og trening med faren.

I dag er det mamma-tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de være. Det påvirker dem også å leve i isolasjon oppå andre hele tiden. Og en sur 13-åring hadde jeg ikke orket å prøve å være sosial med engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de spille. Det er det nærmeste de kommer å henge med venner.

Anonymkode: 08e85...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast vekk den dårlige samvittigheten. Nyt en lat dag. 
 

Selv sitter jeg alene i stua med film og strikketøy, ungene tror jeg sover enda. Ikke sett noe til de enda ihvertfall. Jeg er på min andre vaskemaskin, men utover det er det en daff dag og det tror jeg det fortsetter med. Igår fikk jeg lyst til å finne frem badmington, men det blåste litt for mye. Kanskje jeg får med ungene på det idag eller en nabo. Utover det så har jeg ikke planer om å gjøre noe fornuftig eller bevege meg mer enn jeg vil. Hva jeg ender opp med å gjøre idag er en helt annen sak, men dagen skal ikke ha noen store planer. 

Anonymkode: 55c4d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier til mine unger at de må ut en tur hver dag, puste litt frisk luft. Om de går en tur, jogger, sykler, hopper på trampolinen eller bare sitter på verandaen spiller ingen rolle.

De må dra fra gardinene og her på sørlandet gjerne lukke opp vinduet en god stund også så de får byttet ut lufta på rommet litt ;)

Utover det blander jeg meg ikke, om de tegner, ser film eller spiller er liksom ikke så farlig i disse tider synes jeg.

Anonymkode: aba91...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en sånn dag på onsdag forrige uke. Våknet skikkelig giddalaus. Sa til ungen (7 år): "i dag kjenner jeg at jeg ikke gidder å gå tur eller holde på ute i hagen. Så i dag kan du få velge helt selv hva du vil gjøre". Vi spilte Mario på wii store deler av dagen. 

Én dag innimellom må være lov altså. 

Anonymkode: b337b...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vil holde på skjermtiden også i denne situasjonen vi er i nå.. hva gjør barna sammen med venner?

Jeg er vanligvis ganske strikt på skjermgrenser, men nå har jeg nesten begynt å oppfordre datteren min til å spille og chatte mer, rett og slett for å opprettholde kontakte med vennene..

Anonymkode: 82319...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unntakstilstand, kjør på. Jeg får sjelden jentungen ut med mindre hun skal treffe venner, og det får hun ikke lov til nå 😉

Anonymkode: d497d...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Høres ut som om de er flinke og aktive ellers, og det å spille er vel en av de få arenaene de kan være sosiale med venner i denne tiden. Tror ikke det er så mange som holder strengt på spill - og skjermtid nå for tiden...? Her har vi i alle fall slakket opp på det. Ungene spiller mye brettspill sammen og er aktive fysisk, men tiden de ellers ville vært med venner går ofte med til spilling nå. Dessuten bør du i alle fall ikke ha dårlig samvittighet for at dere ikke er ute på tur hvis «alle andre» er det...😉

Anonymkode: 80c92...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her...  det løste seg! Begge er ute og farter med hver sin venn. Eldste ute og sykler med en kompis til en skolegård.. yngste spiller fotball med en venn på en gresslette nedi gata

Anonymkode: 379b3...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Anonym bruker said:

Aktiv helg, både lørdag og søndag. I går gikk/løp barna (10 og 13 år) 8 km tur med oss. Mannen har nå reist på jobb og jeg sitter med to unger hvorav 13 åringen våknet potte sur.

Jeg har bare lyst å la de sitte foran PlayStation og sette med i solveggen alene med en kopp te og en bok.

Får bare så innmari dårlig samvittighet når det er nyyyydelig vær og føler at alle er ute på tur..

Anonymkode: 379b3...af5

så lenge det er slike tider som nå, er det ingen grenser her

Anonymkode: 7fa92...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ønsker jeg å begrense spillingen litt men ikke så lett når kompisene hans tydligvis ikke har noen grenser for hvor lenge de får spille. Men hvertfall kjekt å høre han snakke med kameratene mens han spiller,ettersom han ikke får møte noen i disse tider.

Anonymkode: a459e...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...