Gå til innhold

Dere som tror på Gud og Jesus...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om det som skjer nå? Korona.... Hvorfor gjør ikke gud noe?

Anonymkode: 051cb...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør du det samme om alle verdens kriger, mishandling av barn, at verden overser sultkatastrofer osv. osv. osv.?

Anonymkode: f5d83...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om det som skjer nå? Korona.... Hvorfor gjør ikke gud noe?

Anonymkode: 051cb...6e1

Kanskje det er Gud sitt verk, Gud sin måte er rydde litt i rekkene på, og noe som ikke bare treffer de fattige landene

Anonymkode: c1c1c...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan G-d drepe noen? Jeg mener ikke som i, gjøre slutt på deres tid her, men drepe, som i finnes ikke mere? Selvfølgelig ikke. Hvis G-d tar noens liv her så går de over utenfor det som er her, hjem til G-d.

Sykdommen er naturlig. G-d har opprettet visse naturlover vi lever under. Du kan godt kaste deg ut for et stup og spørre deg selv, "hvorfor fjerner G-d ikke bare gravitasjonen så ingen blir skadet når de faller, ikke jeg heller?". Men naturlovene G-d har skapt er faste. Hvorfor de er som de er er fullt mulig er fordi det gir oss størst mulighet til å bli kjent med og velge å stole på Han. G-d kunne ha skapt en verden der ingen hadde noen frie valg, alle var slaver til å elske G-d og alle gjorde bare godt mot hverandre, eller G-d kunne ha skapt en verden der alle snudde ryggen til G-d og var onde mot hverandre. Denne verden er kanskje den beste mulige som er å få når mennesket har fri vilje.

G-d har skapt visse naturlige lover som vi lever under, som er både onde, og gode. Uten gravitasjon ville vi ikke hatt noen trygg grunn under bena. Uten ild ville vi ikke hatt mulighet for den utvikling som vi har hatt, teknologisk. Uten lynet (strøm) ville vi ikke heller hatt den enorme sivilisasjon vi i dag har.

Naturen er der på ondt og godt.

Men G-d har også gitt oss vitenskap og gjennom den leger til å kunne bekjempe disse ondene som naturen kan utsette oss for.

Personlig tenker jeg at alle de døde av denne sykdommen til trass, det har bragt oss sammen igjen, som mennesker. Vi ser verdien i de både rundt oss, og de som jobber for å være våre tjenere, for å se til at vi har alt vi trenger, hver eneste dag. Plutselig er de som ikke tjener all verdens, de som lenger er blitt sett ned på, helter. Så jeg ser en del godt i det som skjer likevel.

Jeg er ganske sikker på at den snuoperasjon vi får, som mennesker, etter dette, gjør at langt færre vil lide, og dø, enn om dette ikke ville skjedd. For trass alt, dette er en ganske svak epidemi. Med tanke på hvor ille dette kunne ha rammet oss, hvor alvorlig dette kunne ha vært.

Anonymkode: cc49a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør du det samme om alle verdens kriger, mishandling av barn, at verden overser sultkatastrofer osv. osv. osv.?

Anonymkode: f5d83...769

Jeg er ikke HI, men jeg spør om det samme!!

Men han trenger kanskje å renske ut litt...

Anonymkode: 75292...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke Gud, men takke meg til å ha en gud og fri vilje fremfor å innse at alt du noen sinne har gjort og tenkt var forutbestemt i Big Bsng.

Anonymkode: 1dc81...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, akkurat sykdom er jo faktisk varslet i bibelen (the four horsemen). Første er "pest". 

Men det kan også hende at viruset f.eks. har "lekket" fra et laboratorium, det er mange onde rikinger her i verden som roper høyt om overbefolkning. 

Hvem vet? Jeg fortsetter å be for de som er syke. 

Anonymkode: 6eceb...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dersom du faktisk leser bibelen ser du at det ikke er første gang.
 

Anonymkode: 51ff0...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forelder, ønsker vi å beskytte våre barn.

Vi vil ikke de skal bli syke, og gjør vårt beste for å unngå det. Men vi greier ikke unngå alle sykdommer, så vi gjør vårt beste med å trøste og passe på når de oppstår. 

Vi prøver å passe på så det vesle barnet ikke faller, men vi greier ikke unngå knall og fall. Så når det skjer, er vi der med kjærlighet, omsorg og evnt. plaster.

Når barnet er trist, er vi trist sammen med det, og ber det fortelle oss hva som er galt. Hvis det lytter til oss, kan vi gi hjelp.

Når ungdommen river seg løs, og tøyer grenser og forteller oss at vi er idioter, da sitter vi og venter til stormen har lagt seg, og venter i kjærlighet.

Gud er Far. Han kan ikke hindre alt det vanskelige, men som en kjærlig forelder hjelper han oss gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det er Gud sitt verk, Gud sin måte er rydde litt i rekkene på, og noe som ikke bare treffer de fattige landene

Anonymkode: c1c1c...4bb

Men det treff no uansett hardast for dei som ikkje har helsevesen og såpe. Og dei bur gjerne i dei fattigaste landa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan G-d drepe noen? Jeg mener ikke som i, gjøre slutt på deres tid her, men drepe, som i finnes ikke mere? Selvfølgelig ikke. Hvis G-d tar noens liv her så går de over utenfor det som er her, hjem til G-d.

Sykdommen er naturlig. G-d har opprettet visse naturlover vi lever under. Du kan godt kaste deg ut for et stup og spørre deg selv, "hvorfor fjerner G-d ikke bare gravitasjonen så ingen blir skadet når de faller, ikke jeg heller?". Men naturlovene G-d har skapt er faste. Hvorfor de er som de er er fullt mulig er fordi det gir oss størst mulighet til å bli kjent med og velge å stole på Han. G-d kunne ha skapt en verden der ingen hadde noen frie valg, alle var slaver til å elske G-d og alle gjorde bare godt mot hverandre, eller G-d kunne ha skapt en verden der alle snudde ryggen til G-d og var onde mot hverandre. Denne verden er kanskje den beste mulige som er å få når mennesket har fri vilje.

G-d har skapt visse naturlige lover som vi lever under, som er både onde, og gode. Uten gravitasjon ville vi ikke hatt noen trygg grunn under bena. Uten ild ville vi ikke hatt mulighet for den utvikling som vi har hatt, teknologisk. Uten lynet (strøm) ville vi ikke heller hatt den enorme sivilisasjon vi i dag har.

Naturen er der på ondt og godt.

Men G-d har også gitt oss vitenskap og gjennom den leger til å kunne bekjempe disse ondene som naturen kan utsette oss for.

Personlig tenker jeg at alle de døde av denne sykdommen til trass, det har bragt oss sammen igjen, som mennesker. Vi ser verdien i de både rundt oss, og de som jobber for å være våre tjenere, for å se til at vi har alt vi trenger, hver eneste dag. Plutselig er de som ikke tjener all verdens, de som lenger er blitt sett ned på, helter. Så jeg ser en del godt i det som skjer likevel.

Jeg er ganske sikker på at den snuoperasjon vi får, som mennesker, etter dette, gjør at langt færre vil lide, og dø, enn om dette ikke ville skjedd. For trass alt, dette er en ganske svak epidemi. Med tanke på hvor ille dette kunne ha rammet oss, hvor alvorlig dette kunne ha vært.

Anonymkode: cc49a...e03

Er du jødisk, eller finnes det også kristne retninger som skriver Gud på denne måten?

Anonymkode: bb0b0...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du jødisk, eller finnes det også kristne retninger som skriver Gud på denne måten?

Anonymkode: bb0b0...4eb

Noen skriver G-d med liten bokstav for å ikke bruke G-ds navn, jeg bruker G-d i stedet, for å tydeliggjøre hvem jeg mener. Det er forskjellige måter å helligholde G-ds navn på bare.

Anonymkode: cc49a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, dersom du faktisk leser bibelen ser du at det ikke er første gang.
 

Anonymkode: 51ff0...226

Nei nettopp. Å hvilken gud er det som bare ser på at tusenvis av folk dør  hver dag? Som ikke stopper seksuelle overgrep mot barn? Som ikke stopper en stefar før han er så voldelig mot barnet at han dør?

Anonymkode: 9d3ba...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om det som skjer nå? Korona.... Hvorfor gjør ikke gud noe?

Anonymkode: 051cb...6e1

Gud har et mye større bilde å orientere seg etter enn det vi som enkeltmennesker noensinne vil være i nærheten av å forstå med vår lille hjerne. Å fokusere på enkelthendelser og snakke om fornuft og urettferdighet er meningsløst. Hver og en oppfører seg slik de selv føler er riktig, så skjer det som skjer. Den overordnede planen vil mennesker aldri forstå. Mennesket bør lære seg ydmykhet til å akseptere at vår vitenskapsmenn/kvinner og forskere, som mange tror er hverdagsguder som vet bedre enn de fleste, er helt håpløs. Mennesket er bitte lite, vet omtrent ingen ting om det store bildet i naturen og universet. Vi må holde oss til det vi vet og forstår, og handle deretter på en fornuftig måte. Det er enkelt nok, og tilpasset vår hjerne. Å tro at vi er så intelligente at vi overgår Gud er virkelig å tro på et mirakel.

Anonymkode: 3dd51...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gud har et mye større bilde å orientere seg etter enn det vi som enkeltmennesker noensinne vil være i nærheten av å forstå med vår lille hjerne. Å fokusere på enkelthendelser og snakke om fornuft og urettferdighet er meningsløst. Hver og en oppfører seg slik de selv føler er riktig, så skjer det som skjer. Den overordnede planen vil mennesker aldri forstå. Mennesket bør lære seg ydmykhet til å akseptere at vår vitenskapsmenn/kvinner og forskere, som mange tror er hverdagsguder som vet bedre enn de fleste, er helt håpløs. Mennesket er bitte lite, vet omtrent ingen ting om det store bildet i naturen og universet. Vi må holde oss til det vi vet og forstår, og handle deretter på en fornuftig måte. Det er enkelt nok, og tilpasset vår hjerne. Å tro at vi er så intelligente at vi overgår Gud er virkelig å tro på et mirakel.

Anonymkode: 3dd51...164

Så da er det liksom helt greit å tro på en gud som lar barn oppleve daglige seksuelle overgrep i mange år uten å stoppe det når han kan? En sånn gud klarer hvertfall ikke jeg å tro på!

Anonymkode: 9d3ba...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så da er det liksom helt greit å tro på en gud som lar barn oppleve daglige seksuelle overgrep i mange år uten å stoppe det når han kan? En sånn gud klarer hvertfall ikke jeg å tro på!

Anonymkode: 9d3ba...239

Du klarer ikke se det store bildet. Du betrakter Gud som ansvarlig for menneskers enkelthandlinger. Det er han selvsagt ikke, han er heller ikke en advokat eller dommer. Gud er en skaper.
Seksualforbrytere er ikke lykkelige mennesker, folk flest er ikke seksualforbrytere, det er Guds gjerning og fortjeneste. 

Anonymkode: 3dd51...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du klarer ikke se det store bildet. Du betrakter Gud som ansvarlig for menneskers enkelthandlinger. Det er han selvsagt ikke, han er heller ikke en advokat eller dommer. Gud er en skaper.
Seksualforbrytere er ikke lykkelige mennesker, folk flest er ikke seksualforbrytere, det er Guds gjerning og fortjeneste. 

Anonymkode: 3dd51...164

Det er jo selve meningen med religion da.. gjør hva faen du vil og be om tilgivelse etterpå. Så slipper man å plage seg selv med dårlig samvittighet. For det er uansett Guds gjerning og han tilgir alt og alle, alltid. Halleluja.. 

Anonymkode: 0ae19...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo selve meningen med religion da.. gjør hva faen du vil og be om tilgivelse etterpå. Så slipper man å plage seg selv med dårlig samvittighet. For det er uansett Guds gjerning og han tilgir alt og alle, alltid. Halleluja.. 

Anonymkode: 0ae19...b2b

Så han tilgir overgrep mot barn? å han tilgir at en person bruker så mye vold mot ett barn at barnet dør? da er det ikke en gud jeg ønsker å tro på.Alt burde ikke kunne tilgis

Anonymkode: 9d3ba...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det er Gud sitt verk, Gud sin måte er rydde litt i rekkene på, og noe som ikke bare treffer de fattige landene

Anonymkode: c1c1c...4bb

Kunne han ikke heller bare ha kortet inn levealderen til folk da? Men han er kanskje sadistisk??

Anonymkode: 3d3ea...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen skriver G-d med liten bokstav for å ikke bruke G-ds navn, jeg bruker G-d i stedet, for å tydeliggjøre hvem jeg mener. Det er forskjellige måter å helligholde G-ds navn på bare.

Anonymkode: cc49a...e03

Synes nå dette blir motsatt av å helligholde, mer vanæring ved å med fri vilje skrive feil. 

Anonymkode: 3d3ea...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så da er det liksom helt greit å tro på en gud som lar barn oppleve daglige seksuelle overgrep i mange år uten å stoppe det når han kan? En sånn gud klarer hvertfall ikke jeg å tro på!

Anonymkode: 9d3ba...239

Enhver Gud er jo sadist og ganske så ond, ren egoist. Finnes vel ingen virkelige gode guder..

Anonymkode: 3d3ea...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan G-d drepe noen? Jeg mener ikke som i, gjøre slutt på deres tid her, men drepe, som i finnes ikke mere? Selvfølgelig ikke. Hvis G-d tar noens liv her så går de over utenfor det som er her, hjem til G-d.

Sykdommen er naturlig. G-d har opprettet visse naturlover vi lever under. Du kan godt kaste deg ut for et stup og spørre deg selv, "hvorfor fjerner G-d ikke bare gravitasjonen så ingen blir skadet når de faller, ikke jeg heller?". Men naturlovene G-d har skapt er faste. Hvorfor de er som de er er fullt mulig er fordi det gir oss størst mulighet til å bli kjent med og velge å stole på Han. G-d kunne ha skapt en verden der ingen hadde noen frie valg, alle var slaver til å elske G-d og alle gjorde bare godt mot hverandre, eller G-d kunne ha skapt en verden der alle snudde ryggen til G-d og var onde mot hverandre. Denne verden er kanskje den beste mulige som er å få når mennesket har fri vilje.

G-d har skapt visse naturlige lover som vi lever under, som er både onde, og gode. Uten gravitasjon ville vi ikke hatt noen trygg grunn under bena. Uten ild ville vi ikke hatt mulighet for den utvikling som vi har hatt, teknologisk. Uten lynet (strøm) ville vi ikke heller hatt den enorme sivilisasjon vi i dag har.

Naturen er der på ondt og godt.

Men G-d har også gitt oss vitenskap og gjennom den leger til å kunne bekjempe disse ondene som naturen kan utsette oss for.

Personlig tenker jeg at alle de døde av denne sykdommen til trass, det har bragt oss sammen igjen, som mennesker. Vi ser verdien i de både rundt oss, og de som jobber for å være våre tjenere, for å se til at vi har alt vi trenger, hver eneste dag. Plutselig er de som ikke tjener all verdens, de som lenger er blitt sett ned på, helter. Så jeg ser en del godt i det som skjer likevel.

Jeg er ganske sikker på at den snuoperasjon vi får, som mennesker, etter dette, gjør at langt færre vil lide, og dø, enn om dette ikke ville skjedd. For trass alt, dette er en ganske svak epidemi. Med tanke på hvor ille dette kunne ha rammet oss, hvor alvorlig dette kunne ha vært.

Anonymkode: cc49a...e03

Er du en ortodoks jøde siden du skriver Gud uten vokal?

Anonymkode: e9c0c...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enhver Gud er jo sadist og ganske så ond, ren egoist. Finnes vel ingen virkelige gode guder..

Anonymkode: 3d3ea...656

Når jeg var liten så trodde jeg på gud for foreldrene mine er kristne å fortalte meg ofte hvor god gud er. Men etter jeg er blitt voksen så klarer jeg ikke å lenger tro på en gud som ser alle de forferdelige tingene som skjer uten å gripe inn. Hvem hadde vel stått å sett på at voksne forgriper seg på barn uten stoppe det om en har mulighet til det?? Å om gud virkelig finnes så KAN han jo stoppe sånne ting om han vil,men han velger å ikke gjøre det.

Anonymkode: 9d3ba...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...