Gå til innhold

Hva svarer man på dette? Invitasjon til fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen fikk invitasjon til fest på fredag. Der var det 5 par (som vi vet om, mulig det var flere), ett av de foreldrene til en venninne av vår datter. Han sa nei, og at det vel ikke var helt innafor i disse tider. Fikk til svar at man ikke kan bli helt hysterisk.. Veldig overrasket, da mammaen er sykepleier og er i full jobb på sykehuset her.

Våre barn får ikke være med andre barn, med unntak av eldste som har en fast venninne hun får gå tur med ute. Dette syns vår datter er veldig urettferdig da datteren til paret som er nevnt ovenfor får gjøre som hun vil. Her om dagen sa hun at de var 6 jenter sammen, og at hun fikk gå på butikken/senteret når hun ville, sammen med mange andre jenter. Det betyr at alle de 6 jentene hun var sammen med også har foreldre som ikkje bryr seg så mye om tiltakene som er vedtatt..

Er det virkelig tilfelle at mange lever omtrent som før? Det er bare 2 uker siden kommunen sendte ut felles sms til alle om forbud mot gjennomføring av private fester, og at brudd på forbudet var straffbart..

Anonymkode: 340b9...3ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei takk. Vi får ha det til gode. - det hadde vært mitt svar. Jeg trenger ikke å forsvare mine svar. 

Skrevet

Jeg hadde takket nei til festen og så varslet kommunelegen om den planlagte festen, enkelt og greit. Ville samtidig fortalt kommunelegen om at samme foreldre lar mange unger leke sammen inne, og at ene forelderen jobber i helsevesenet og dermed også påfører kolleger og pasienter for større risiko.

Slike saker blir tatt tak i nå!

Anonymkode: ca1df...725

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde takket nei til festen og så varslet kommunelegen om den planlagte festen, enkelt og greit. Ville samtidig fortalt kommunelegen om at samme foreldre lar mange unger leke sammen inne, og at ene forelderen jobber i helsevesenet og dermed også påfører kolleger og pasienter for større risiko.

Dette. Ikke så glad i å være den kjipe, men akkurat nå bryr jeg meg ikke. Forferdelig kjipt om dette blir gjort hos la oss si 30% av befolkningen. Da sprer smitten seg plutselig fort, og så blir det innført portforbud. Vil helst bli ferdig med dette så fort som mulig kjenner jeg, og da tar jeg min del av dugnaden og avstår fra slike ting.

Anonymkode: 82b9e...982

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glemte å skrive at jeg ville varslet kommunelegen om dette nå i etterkant også, Hi, hvis du ikke allerede har gjort det.

Slike som denne sykepleieren (og de andre) må stoppes, for de sprer smitte!

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Særlig når det er blitt sendt ut sms. Høres jo ut som dette er en kommune full av folk uten forstand. 

Anonymkode: bfaf8...c01

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Glemte å skrive at jeg ville varslet kommunelegen om dette nå i etterkant også, Hi, hvis du ikke allerede har gjort det.

Slike som denne sykepleieren (og de andre) må stoppes, for de sprer smitte!

Ja, utrolig pinlig at det er en sykepleier som inviterer. 

Skrevet

De får håpe at en nabo ikke melder de da.

Anonymkode: e62c3...ee3

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, utrolig pinlig at det er en sykepleier som inviterer. 

Urovekkende er vel det mer riktige ordet.

Flaut for dem om samtlige i gjengen skulle bli smittet nå...Men aller mest alvorlig mtp kostnadene det vil medføre for samfunnet på den ene og andre måten.

Anonymkode: 417a7...0d6

Skrevet

Om jeg hadde fått invitasjon til fest nå ville jeg kanskje nesten mistenkt det var en test😳

Anonymkode: 417a7...0d6

Skrevet

Hadde selvsagt sagt nei, og gitt beskjed om at det er totalt uansvarlig av dem å ha fest sånn som situasjonen er nå, og ikke minst siden hun er sykepleier. 

Anonymkode: 0dfca...4df

Skrevet

Jeg jobber i en kommune hvor én person har hatt påvist korona. Vi fikk en e-post om at de oppfordret alle ansatte til å holde seg unna sosiale sammenkomster, særlig hvis det var alkohol i bildet. 

Ville takket nei og spurt om det virkelig er greit for arbeidsplassen hennes at hun arrangerer fest. Det ville det ikke vært for min kommune 

Anonymkode: 6ee7f...5cb

Skrevet

Dette er ikke greit. Har flere venninner som jobber innen helse, og de har alle fått streng beskjed fra arbeidsplassen at de får ikke være sosiale, være minst mulig på butikken osv. Mine venninner holder seg hjemme, handler mat en gang i uken, går non turer når det er lite folk ute.

Anonymkode: 719cd...b47

Skrevet

Jeg hadde svart noe sånt som:

Vi sier nei til invitasjonen. Dette er ikke en tid for fester og store sammenkomster med masse mennesker. Syns du ikke selv det er uansvarlig, med tanke på hvor du jobber og de sårbare menneskene du er i kontakt med gjennom jobben din? Alle menneskene som kan dø av at du sprer smitte? 

så får de bli sure og mene at du er hysterisk, men til syvende og sist viser det bare hvor lite oppegående de er. 

Anonymkode: b047a...ec1

Skrevet

Opplever det samme her. Vi har sitter inne eller gått tur aleine siden skolen stengte. Ingen venner! 
Men når vi går tur eller jeg handler, så er det som å gå ut av krisebobla vår og ut i det vanlige liv. Ser ikke noe unormalt i gatene. Mange, spesielt barn og ungdommer lever som før. Endringen er nesten at jeg ser flere ute enn før.  

Litt rart og skuffende med tanke på oss som forsaker alt sosialt.

Anonymkode: 80444...ca2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Opplever det samme her. Vi har sitter inne eller gått tur aleine siden skolen stengte. Ingen venner! 
Men når vi går tur eller jeg handler, så er det som å gå ut av krisebobla vår og ut i det vanlige liv. Ser ikke noe unormalt i gatene. Mange, spesielt barn og ungdommer lever som før. Endringen er nesten at jeg ser flere ute enn før.  

Litt rart og skuffende med tanke på oss som forsaker alt sosialt.

Anonymkode: 80444...ca2

Det er ingen som har bedt dere forske alt sosialt. 

Ungene har lært på supernytt at de kan være sammen med 1-2 faste venner utendørs 

Her var også mommo på besøk i går, satt 2-3 meter unna på verandaen og var ikke inne i det hele tatt, men vi fikk da sett henne. 

Men langt fra det til å ha fest da, politiet reiser faktisk rundt og løser opp fester. 

Anonymkode: 07b9c...60f

Skrevet

Jeg hadde takket nei og latt det være med det. 

Anonymkode: 92cc4...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...