Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Bor i kirkenes og har en venn som flyr fra Tromsø og hit i morgen for å besøke familie. Hun har hatt hjemmekontor i 3 uker og ikke vært ute mer enn flyturen hit. Er det ok da at hun kommer på besøk til meg, eller er flyturen en risiko? Jeg har astma, så er i risikogruppen. Litt usikker hvor striks man skal være på slikt, det står jo i anbefalingen at man kan være på besøk og ha besøk så lenge man homder avstand, og dette er bare en person? Anonymkode: 88201...d31
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Hun burde ikke flydd, hun burde ikke besøke noen, heller ikke familie, og du bør i hvert fall ikke ha besøk. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: d7c0a...e13
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun burde ikke flydd, hun burde ikke besøke noen, heller ikke familie, og du bør i hvert fall ikke ha besøk. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: d7c0a...e13 Som jeg skulle sagt det selv Anonymkode: c746a...3b1
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Jeg spør fordi jeg ikke vet, da sier jeg at det er best vi snakkes på telefon. Jeg har forsøkt å finne sider med retningslinjer, de jeg fant står det at man kn være sammen i grupper under 5. Tar gjerne i mot sider med mer inngpende info om dere har. Takk for svar HI Anonymkode: 88201...d31
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Dumskap å fly nå. Dumskap å besøke familie. Dumskap å skulle besøke venner. Mennesker som din venninne, er grunnen til at vi må ha tiltak i lengre tid Anonymkode: 858f6...c9a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun burde ikke flydd, hun burde ikke besøke noen, heller ikke familie, og du bør i hvert fall ikke ha besøk. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: d7c0a...e13 Det er ingen regler mot det Anonymkode: ac4a5...533
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dumskap å fly nå. Dumskap å besøke familie. Dumskap å skulle besøke venner. Mennesker som din venninne, er grunnen til at vi må ha tiltak i lengre tid Anonymkode: 858f6...c9a Hadde man ikke kunne flydd, så hadde alle fly vært innstilt. Anonymkode: ac4a5...533
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Klart dere kan møtes. Utendørs. Og med 2 meters avstand. Anonymkode: 4ae06...470
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde man ikke kunne flydd, så hadde alle fly vært innstilt. Anonymkode: ac4a5...533 På Regjeringen sine sider, frarådes alle utenlands og innenlands reiser som ikke er strengt nødvendige. Anonymkode: 858f6...c9a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 da bør dere møtes ute med 2 meters avstand Anonymkode: 415d1...498
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 Møt henne ute. Gå turer med god avstand. God påske 🐣😊 Anonymkode: 2e58f...97a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: På Regjeringen sine sider, frarådes alle utenlands og innenlands reiser som ikke er strengt nødvendige. Anonymkode: 858f6...c9a Og så har de glemt å definere «strengt nødvendig», så da er det opp til hver enkelt å definere det. Anonymkode: 26e46...ca6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og så har de glemt å definere «strengt nødvendig», så da er det opp til hver enkelt å definere det. Anonymkode: 26e46...ca6 Ja. Dårlig gjort av regjeringen å anta at oppegående mennesker har sunn fornuft og et halvt fungerende evnenivå Anonymkode: 858f6...c9a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja. Dårlig gjort av regjeringen å anta at oppegående mennesker har sunn fornuft og et halvt fungerende evnenivå Anonymkode: 858f6...c9a For noen er det strengt nødvendig å reise i sin bestemors begravelse. For noen er det strengt nødvendig å handle klær mens det er salg. For noen er det strengt nødvendig å hjelpe sin game og syke mor som venter på plass på hjem. Og for noen uføre menn i midten av 50-årene er det strengt nødvendig å reise til kjæresten i Thailand så hun ikke stikker av med noen andre. Samfunnet består ikke ene og alene av oppegående mennesker. Anonymkode: 26e46...ca6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Samfunnet består ikke ene og alene av oppegående mennesker. Anonymkode: 26e46...ca6 Korrekt. Noen klarer jo ikke en gang forholde seg til det HI spør om, men snskker om vennen til HI, og om flyreiser, og andre ting, i stedet. Hadde folk vært oppegående så hadde de jo svart på spørsmålet hennes, og ikke hengt seg opp i andre ting! Anonymkode: 4ae06...470
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Korrekt. Noen klarer jo ikke en gang forholde seg til det HI spør om, men snskker om vennen til HI, og om flyreiser, og andre ting, i stedet. Hadde folk vært oppegående så hadde de jo svart på spørsmålet hennes, og ikke hengt seg opp i andre ting! Anonymkode: 4ae06...470 Ehm.... velkommen til dette mamma forumet der det aldri er fokus på det du spør om. Det vi her holder fokus på er: - hva du burde har spurt om - hvilken ytterligere informasjon du må komme med før spørsmålet kan beavares - hvor dum du er som stiller spørsmålet - hvor mange tråder det har vært om dette tema tidligere (covid-19 er unntak her. Det kan man lage aå mange tråder man vil om) - det du ønsker å få svar på er ikke det du bør få svar på - hvis det blander seg en liten autokorrekt inn i spørsmålet, blir det tema for resten av tråden og du blir glemt Anonymkode: 26e46...ca6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ehm.... velkommen til dette mamma forumet der det aldri er fokus på det du spør om. Det vi her holder fokus på er: - hva du burde har spurt om - hvilken ytterligere informasjon du må komme med før spørsmålet kan beavares - hvor dum du er som stiller spørsmålet - hvor mange tråder det har vært om dette tema tidligere (covid-19 er unntak her. Det kan man lage aå mange tråder man vil om) - det du ønsker å få svar på er ikke det du bør få svar på - hvis det blander seg en liten autokorrekt inn i spørsmålet, blir det tema for resten av tråden og du blir glemt Anonymkode: 26e46...ca6 Det var bare festlig å se noen påstå at ikke alle er oppegående, samtidig som de beviser at de selv ikke er det. Sikkert ikke alle som tok den, da Anonymkode: 4ae06...470
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Bor i kirkenes og har en venn som flyr fra Tromsø og hit i morgen for å besøke familie. Hun har hatt hjemmekontor i 3 uker og ikke vært ute mer enn flyturen hit. Er det ok da at hun kommer på besøk til meg, eller er flyturen en risiko? Jeg har astma, så er i risikogruppen. Litt usikker hvor striks man skal være på slikt, det står jo i anbefalingen at man kan være på besøk og ha besøk så lenge man homder avstand, og dette er bare en person? Anonymkode: 88201...d31 Ja det går nok helt fint 🙂, dere holder jo avstand 🙂. Anonymkode: bd164...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå