Polly-Esther Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Hei! Jeg prøver meg på eltefrie rundstykker bakt på brødrester i dag.. har akkurat satt deigen, ser nå at den skal heve i minst 10 timer i romtemperatur. Ser for meg at det blir litt stress å bake ut deigen ved midnatt 😅 Hva bør jeg gjøre? Heller heve raskere på et lunt sted eller kaldheve over lengre tid i kjøleskapet? Deigen inneholder en kvart teskje tørrgjær, 250 g mel og 250 gram brødrester.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Sett de tildekket i kjøleskapet til imorgen tidlig. Anonymkode: 7acc9...fa8
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 https://brodogkorn.no/oppskrift/eltefrie-rundstykker-av-brodrester/ Er det denne? Så spennende oppskrift. Si i fra hvordan de blir? Personlig ville jeg bakt dem ut ved midnatt. Bare for å vite hvordan de blir under optimale forhold. Å eksperimentere med heving ved ny oppskrift er sjeldent lurt. Hvis det ikke blir bra vet du ikke hva feilen skyldes Anonymkode: 645fc...490
Polly-Esther Skrevet 5. april 2020 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://brodogkorn.no/oppskrift/eltefrie-rundstykker-av-brodrester/ Er det denne? Så spennende oppskrift. Si i fra hvordan de blir? Personlig ville jeg bakt dem ut ved midnatt. Bare for å vite hvordan de blir under optimale forhold. Å eksperimentere med heving ved ny oppskrift er sjeldent lurt. Hvis det ikke blir bra vet du ikke hva feilen skyldes Anonymkode: 645fc...490 Den er ganske lik i hvert fall ☺️Og i denne versjonen står det jo at man kan bake den ut etter 20 timer 🤔 Jeg skal tidlig opp i morgen og må på jobb, så er litt usikker på hva som er best. Seint i seng eller enda tidligere opp.. Ikke veldig godt planlagt, hehe..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Ville latt deigen stå til i morgen... da får i allefall familien ferske rundstykker til frokost. Eventuelt satt den på baderomsgulvet og laget rundstykker til en sen kvelds i dag? Anonymkode: 1b703...478
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Du kan fint la den stå tildekket på kjøkkenbenken til i morgen tidlig. Anonymkode: e9a1f...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå