Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #26 Skrevet 5. april 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fornuftig artikkel. Folk er blitt helt tullete. Tror vi nordmenn gradvis har fjernet oss fra virkeligheten, med all vår velstand, og staten som vår store reddende mor. Livet kan være hardt og nådeløst, vi må tilpasse oss, ikke stikke hodet i sanden. Anonymkode: 8b4a6...996 Det er jo det vi gjør nå, vi tilpasser oss. Anonymkode: c98ff...a53
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #27 Skrevet 5. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Jeg har aldri hevdet at tiltakene vi har gjort til nå er nytteløse. Men. Vi MÅ snart begynne å GRADVIS åpne opp, ellers vil det ikke være noe igjen. Ingenting. Da tømmer vi kassa, og fremtidige generasjoner vil ikke ha noe. Det kan du ikke være uenig i? (Og med gradvis mener jeg f.eks bilverksteder, trykkerier, div. kontorer etc.) HI Anonymkode: 92e93...026 En gang må vi begynne å åpne gradvis igjen, selvfølgelig må vi det. Men det du og andre må forstå er at FØRST må landet ha de ressursene vi trenger for å kunne gjøre det på en kontrollert måte, og det har vi ikke foreløpig! Vi har ikke nok teste- og analyseutstyr. Vi har ikke nok medisinsk utstyr. Vi har ikke nok smittevernutstyr. Vi har ikke på plass gode ordninger for å faktisk isolere de som da (om man har kapasitet til å teste mange nok) viser seg å være smittet. Det er ikke en reell isolasjon i dag når smittede bor sammen med familiene sine, som så kan bevege seg ute i samfunnet. Får vi nok teste- og analyseutstyr, smittevernutstyr (også i kommuner, ikke bare på sykehusene) og vi har en mulighet til å faktisk isolere de som tester positiv, DA kan vi åpne mer opp. Før den tid risikerer vi å miste kontrollen over smitten, og da må trolig langt strengere tiltak til. Anonymkode: 1d67c...51a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #28 Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Jeg har aldri hevdet at tiltakene vi har gjort til nå er nytteløse. Men. Vi MÅ snart begynne å GRADVIS åpne opp, ellers vil det ikke være noe igjen. Ingenting. Da tømmer vi kassa, og fremtidige generasjoner vil ikke ha noe. Det kan du ikke være uenig i? (Og med gradvis mener jeg f.eks bilverksteder, trykkerier, div. kontorer etc.) HI Anonymkode: 92e93...026 Det er jo mange av de bedriftene som er åpne nå og, mange åpne bilverksteder og kontorer Anonymkode: c98ff...a53
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #29 Skrevet 5. april 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: helt enig. men gradevis er lurt Anonymkode: bc2f5...3f5 Heldigvis vil aldri noen høre på folk som skriver "gradevis" og ikke bruker tegnsetting og stor bokstav. Anonymkode: 874bc...f76
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #30 Skrevet 5. april 2020 https://www.nrk.no/video/2d8cb3d4-f095-4e29-a564-e3e94f3bd8f7 Anonymkode: 3690c...0c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå