Gå til innhold

Kan man ødelegge effekten av hånddesinfeksjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er et skikkelig dumt spørsmål, men vi hadde akkurat en diskusjon er i heimen og jeg trenger noen fornuftige svar til å overbevise samboeren min. Vi har hatt en lite spritflaske i bilen, men nå var den tom. Men vi har en større en inne med pumpe på, så jeg ville skru av pumpa og fylle derifra og opp i den lille. Men det ville ikke samboeren min ha noe av, for da ødela jeg effekten av spriten mente han, og det ville komme bakterier i begge flaskene. Jeg sa at det ikke er riktig, for da ville det samme skje når vi tar spriten ut i hånden. Er jeg helt på jordet?

Anonymkode: f4574...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er ikke på jordet, dette er ikke snakk om en trykkbeholder. 

Jeg ville helle pumpet fra den store flasken og over i den lille, enn å skru av korken og helle over.

Men nei, effekten går ikke bort av å fylle over fra en flaske til en annen.

Over tid vil jeg tro at spriten vil fordampe og at da går effekten ut. Men det tar en stund!

Anonymkode: 05bad...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei selvfølgelig ikke. Og det kommer ikke bakterier i, hele poenget med spriten er jo desinfisering. Det som derimot er et faktum er at sprit fordamper. Så hold korken på når den ikke er i bruk.

Anonymkode: 4dbdd...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen er jo å drepe bakterier, så det som eventuelt kommer oppi vil ikke leve lenge.

Men hvis det roer han litt så bruk pumpen på den store til å fylle den lille. Da forblir den inntakt og han kan slappe helt av og holde seg til den.

Anonymkode: 1d6c4...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om spriten er sterk nok er det ikke ett problem. Er spriten akkurat i grenseland til hvor sterk den skal være for å drepe bakterier ville jeg ha brukt pumpetuten for å fylle opp flaska. Det er vel uansett enklest om flaska du har i bilen er diger. 
 

De vi har på jobb er refil, og skal fylles på slik at de skal åpnes. Jeg kjenner denne er sterkere enn en annen vi har. Upraktisk å kutte seg på hendene i disse tider skal jeg si deg. Så idag og imorgen er det kun vask og smøres konstant for å gjøre hendene klar for ny uke med masse vask og spriting. 

Anonymkode: 75257...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om spriten er sterk nok er det ikke ett problem. Er spriten akkurat i grenseland til hvor sterk den skal være for å drepe bakterier ville jeg ha brukt pumpetuten for å fylle opp flaska. Det er vel uansett enklest om flaska du har i bilen er diger. 
 

De vi har på jobb er refil, og skal fylles på slik at de skal åpnes. Jeg kjenner denne er sterkere enn en annen vi har. Upraktisk å kutte seg på hendene i disse tider skal jeg si deg. Så idag og imorgen er det kun vask og smøres konstant for å gjøre hendene klar for ny uke med masse vask og spriting. 

Anonymkode: 75257...5f7

Noe sier meg at du er i samfunnets frontlinje i disse dager!

👏🏻👏🏻👏🏻

Ønsker deg og dine hender alt godt! 😄

Anonymkode: 05bad...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om spriten er sterk nok er det ikke ett problem. Er spriten akkurat i grenseland til hvor sterk den skal være for å drepe bakterier ville jeg ha brukt pumpetuten for å fylle opp flaska. Det er vel uansett enklest om flaska du har i bilen er diger. 
 

De vi har på jobb er refil, og skal fylles på slik at de skal åpnes. Jeg kjenner denne er sterkere enn en annen vi har. Upraktisk å kutte seg på hendene i disse tider skal jeg si deg. Så idag og imorgen er det kun vask og smøres konstant for å gjøre hendene klar for ny uke med masse vask og spriting. 

Anonymkode: 75257...5f7

Den er 85%, hvilken prosent er i grenseland? 🧡 Jeg skal bruke pumpetuten, det var egentlig korttenkt av meg å ikke gjøre det for den andre flaska er ikke stor.

Hi

Anonymkode: f4574...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...