Gå til innhold

Dette er vel ikke riktig? Ang permittering.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

40% permittert, men jobbe full uke to uker og så jobbe 22,5 time pr uke de to andre ukene? Da er jo ikke 40% en reell prosent permittering? Arbeidsgiver skal da betale full lønn to uker og 60% de to andre ukene? Mente at det gikk an fordi man sender meldekort til nav hver 14.dag?

Anonymkode: 66516...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er permittert delvis skal du ikke jobbe fult. Arbeidsgiver dekker de første to dagene, deretter dekker nav 18 dager = tilsammen tre uker med full lønn. 
 

Om 22,5 time er riktig kommer an på hvor mange timer full arbeidsuke utgjør

Anonymkode: d3ea2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er permittert delvis skal du ikke jobbe fult. Arbeidsgiver dekker de første to dagene, deretter dekker nav 18 dager = tilsammen tre uker med full lønn. 
 

Om 22,5 time er riktig kommer an på hvor mange timer full arbeidsuke utgjør

Anonymkode: d3ea2...869

Jo, det skjønner jeg. Men når man er permittert 40% og skal jobbe 3 dager (22,5 time) så kan man vel ikke jobbe 37,5*2 i to uker og få full lønn av arbeidsgiver og så jobbe 22,5*2 i to uker og få dagpenger av nav for de resterende 40%?

Anonymkode: 66516...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du jobber fullt og 60% annenhver uke er du ikke 40% permittert nei.

Nav vil heller ikke godkjenne det. Du må jo fylle ut hvor mye du har jobbet annenhver uke og fyller du ut at du har jobbet 100% får du ingenting fra nav.

Anonymkode: 6ab34...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du jobber fullt og 60% annenhver uke er du ikke 40% permittert nei.

Nav vil heller ikke godkjenne det. Du må jo fylle ut hvor mye du har jobbet annenhver uke og fyller du ut at du har jobbet 100% får du ingenting fra nav.

Anonymkode: 6ab34...432

Nei, og det var arbeidsgivers tanke og. At de betaler fullt for to uker og lar nav betale det overskytende de to andre ukene. Jeg mener man da ikke fyller kriteriene for permittering i den prosenten...

Anonymkode: 66516...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det skjønner jeg. Men når man er permittert 40% og skal jobbe 3 dager (22,5 time) så kan man vel ikke jobbe 37,5*2 i to uker og få full lønn av arbeidsgiver og så jobbe 22,5*2 i to uker og få dagpenger av nav for de resterende 40%?

Anonymkode: 66516...e75

Det er jo det jeg sier; jobber du fullt i eget ansettelsesforhold, ansees du ikke for permittert. Permitteringen vil starte den dagen du faktisk går ned i stilling

Anonymkode: d3ea2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det jeg sier; jobber du fullt i eget ansettelsesforhold, ansees du ikke for permittert. Permitteringen vil starte den dagen du faktisk går ned i stilling

Anonymkode: d3ea2...869

Jo, men permitteringen er jo et faktum og trådte i kraft 1.april. Arbeidsgiver vil ha dette på fast basis, fullt to uker, 60% to uker. Og det mener jeg er feil 

Anonymkode: 66516...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men permitteringen er jo et faktum og trådte i kraft 1.april. Arbeidsgiver vil ha dette på fast basis, fullt to uker, 60% to uker. Og det mener jeg er feil 

Anonymkode: 66516...e75

Jeg synes det høres ut som om han prøver å snyte Nav

Anonymkode: a7f32...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det høres ut som om han prøver å snyte Nav

Anonymkode: a7f32...163

Det er det jeg og tenker...

Anonymkode: 66516...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men permitteringen er jo et faktum og trådte i kraft 1.april. Arbeidsgiver vil ha dette på fast basis, fullt to uker, 60% to uker. Og det mener jeg er feil 

Anonymkode: 66516...e75

Er permitteringen et faktum ( altså ikke bare varsel om permittering? Så forholder fu deg til deg som står der. Hvis arbeidsgiver krever at du skal jobbe mer enn deg permitteringen tilsier, tar du kontakt med din tillitsvalgte

Anonymkode: d3ea2...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det skjønner jeg. Men når man er permittert 40% og skal jobbe 3 dager (22,5 time) så kan man vel ikke jobbe 37,5*2 i to uker og få full lønn av arbeidsgiver og så jobbe 22,5*2 i to uker og få dagpenger av nav for de resterende 40%?

Anonymkode: 66516...e75

Nei, du må jobbe 40% i en meldekortperiode på 14 dager

Anonymkode: bc753...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, du må jobbe 40% i en meldekortperiode på 14 dager

Anonymkode: bc753...4a2

Noe annet vil ikke NAV godta

Anonymkode: bc753...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiveren din er en luring. Dette får du ikke dagpenger for. Arbeidsgiveren må ta kontakt med NAV og sette seg inn i de regler han/hun må forholde seg til. Arbeidsgiver må også forklare for NAV hvorfor du er permittert. 

Anonymkode: 0557c...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe annet vil ikke NAV godta

Anonymkode: bc753...4a2

Hvorfor 40%? Når man er permittert 40%? Prøver bare å forstå :) 

hi

Anonymkode: 66516...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobber 60% to uker og 100% 2 uker jobber du 80% i løpet av månden. 

 

Så jeg forstår ikke.

Anonymkode: 36acc...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du jobber 60% to uker og 100% 2 uker jobber du 80% i løpet av månden. 

 

Så jeg forstår ikke.

Anonymkode: 36acc...743

Nei, jeg forstår jo heller ikke. Det er derfor jeg lurer. Får høre med nav på mandag tror jeg. Bare håpløst å komme gjennom 

Anonymkode: 66516...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...