Gå til innhold

Hvem skal erstatte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi leier ut til en barnefamilie. Og den ene ungen hadde klart å ta ett flatt skruhjern midt i bunnen på vinduet så det kom en sprekk i glasset. Det må byttes. Hvem skal erstatte det? De sier at huseieren skal få dekket det igjennom forsikring. Og at de ikke skal erstatte dette. Jeg er ny til dette med utleie og forsikring. Hva om ikke min forsikring dekker dette? 

Anonymkode: ad1a0...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må dekke det. Det er uansett deres forsikring som skal dekke deres bolig. Ikke din.

Anonymkode: a64f8...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige for utleieboliger er at utleier har en forsikring som dekker bygningsmassen (i tilfelle brann, vannlekkasjer osv) også har leietager en forsikring som dekker innboet som jo er deres.

Jeg vil tro et vindu går som bygningsmasse, men sjekk det opp med forsikringsselskapet. Uansett vil det være en egenandel der, og den mener jeg leietager skal betale siden de ødela vinduet.

Anonymkode: 0093c...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi leier, og da hun ødela vinduet gikk det på hennes forsikring. jeg hjalp henne med det så er helt sikker. jeg ville presset leietakerene på dette. uansett er de ansvarlig for skader barnet gjør på opptil 5000 kr

Anonymkode: e82b9...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...