Gå til innhold

God påske alle sammen! Her er en liten tekst til dere :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Påskedagene kort oppsummert

  • Påsken feires til minne om Jesus lidelse, død og oppstandelse.
  • Palmesøndag er påskens første dag og symboliserer Jesu inntog i Jerusalem søndagen før korsfestelsen.
  • Skjærtorsdag er den kristne feiringen av Jesu siste måltid med disiplene før korsfestelsen. Ordet skjær kommer av norrønt skíra, som betyr «rense» eller ren. Det er også starten på kirkepraksisen «nattverd».
  • Langfredag markerer dagen da Jesus Kristus døde på korset.
  • Påskeaften er sørgedag og dagen hvor kirken står samlet i sorg ved Kristi grav. Tradisjonelt han den blitt markert på en stille måte, gjerne med faste og meditasjon.
  • Første påskedag er dagen Jesus stod opp fra de døde, og andre påskedag er feiringen av nettopp det, og at budskapet til jesus begynte å spre seg blant folket.

 

I de dagene vi går gjennom nå kan mange finne trøst i kristendommen, i sannhet, og viten om at den som tror og som følger Gud aldri vil gå fortapt, verken i livet eller i døden😊 Ønsker dere alt godt, og vi ber for at viruset dør ut snart... Og at alle får en FIN påske! 😁

Anonymkode: 2b585...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God påske til deg og. Jeg er nok ikke særlig kristen av meg, men en ting lurer jeg på. Hvorfor ble egentlig Jesus hengt på et kors? Hvorfor ble han pint til døde, med nagler i hendene, hengende på et kors og sannsynligvis stekt levende under sola? 

 

Anonymkode: 1f101...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...