Gå til innhold

Flytte NESTE sommer... god idé med LOPPIS???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i midt Norge,  og jeg har utrolig dårlig erfaring med å selge ting på finn. Altså det jeg får solgt går knirkefritt. Men det er så få ting jeg får solgt. 

Og når det gjelder face boock så har jeg prøvd, men jeg blievså stressa og det er budrunder og 5 minutt regel og jeg henger ikke med. Sikkert greit om man har noen få ting. 

Men vi skal gå fra stort hus til mindre leilighet i annen by. 

Vi har så mye, kjøkkenutstyr, skåler og fat, kopper og kar, pynteting, lamper, vhs filmer, dvs filmer, for barn og voksene, bøker for barn, og voksene, faktabøker, og romaner, puslespill, leker,  smykker (ikke ekte gull og sølv, men sånne andre flotte smykker), gardiner, duker, bilder, bilderammer, Lego friends, togbane, duplo, leker, bamser, masse bamser, for å nevne noe.....og verktøy og greier i garagen. 

Jeg begynte leke med tanken 8m å arrangere LOPPIS....her hjemme. Ute.  Sette annonse i lokalavis, og på fb.....

Men herregud så flaut når alle naboene vet at jeg blir det LOPPIS og så kommer ingen..... Så flaut. 

Føler ikke det er tradisjon for privat loppis/garasjesalg her. 

Er jeg på gjør det her, eller kan dette være en idé? 

 

Hadde DU gått på LOPPIS til noen i bygda? 

Anonymkode: 4897c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gått på ditt loppis, jeg gjør sånt hele tiden og her i Oslo er det jo helt vanlig, både loppemarked og garasjesalg og gjenbruksbutikker. Men jeg kjenner flere fra mindre steder som sier at det ikke er mulig å ha loppis der, eller drive bruktbutikk, fordi det er skam forbundet med å kjøpe brukt der og folk ikke vil ha noe som noen andre kan kjenne igjen... (God grunn til å flytte, spør du meg.) Er det sånt du frykter hos deg? Er det loppis for korpset eller speideren der ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan du jo gjøre det på et tidspunkt hvor det er turister og tilreisende der, om du bor på et sånt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo litt sånn, at jeg er redd ingen kommer, eller at alle tror jeg er blakk og tenker "herregud". Men det er vel mest inni hodet mitt....

Men jeg har mye bra ting, og når vi skal flytte til noe mindre pga helse og alder osv, da er det mye bra greier som må bort....

Anonymkode: 4897c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er jo litt sånn, at jeg er redd ingen kommer, eller at alle tror jeg er blakk og tenker "herregud". Men det er vel mest inni hodet mitt....

Men jeg har mye bra ting, og når vi skal flytte til noe mindre pga helse og alder osv, da er det mye bra greier som må bort....

Anonymkode: 4897c...24e

Jeg tror det vil avhenge mye av hvordan du/dere selv legger dette frem.

Akkurat her og nå er det jo ikke aktuelt mtp. koronaen, men dere har jo god tid. Og den tiden ville jeg brukt bevisst, for jeg tror du kan påvirke folks holdninger en god del. Jeg ville begynt å fortelle litt til venner, kolleger, på fb eller lignende allerede nå, at dere skal flytte neste sommer. Fortell litt om hvorfor dere flytter, at dere skal flytte til leilighet osv.

Kan hende du på det kommende året greier å snu det dit at folk vil komme :)

Litt avhengig av hvor mye dere ev. trenger pengene for alt dere selger, så kan det også være en mulighet å gå sammen med en lokal forening/frivillig forening/noe dere eller ungene har hatt glede av der i lokalmiljøet - og så annonsere med at en viss prosent av salget vil gå til denne foreningen. Da vil det både vise at dere ikke er blakke (siden det er et poeng for deg), men også at de gjør sitt eget lokalmiljø en tjeneste, ikke bare dere, ved å komme og kjøpe. En slik vinkling kan også få lokalavisen til å ta saken på forhånd og skape litt ekstra oppmerksomhet.

Anonymkode: ffb5f...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er garasjesalg litt kult, ikke noe problem å selge brukte ting for gjenbruk er bra.

Men jeg vet også at det ikke er sånn alle steder, så hvor du bor teller faktisk litt inn.

Jeg er litt enig med forrige taler, legg inn noen stikk i tiden som kommer, at det er for galt å kaste alle disse tingene, du lurer på om noen kan ha brukt for det osv, og kanskje nevn dette med garasjesalg også. Det trenger ikke være negativt i det hele tatt altså, kanskje er folk kjempepositive til ideen.

Anonymkode: 95433...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...