Gå til innhold

Flere som sparer MASSE penger på dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo mange som får dårligere råd fordi de permitteres og mister jobben. :(

 

Men jeg må si at vi har vært veldig heldige i denne triste corona-situasjonen. Fordi vi må jobbe hjemmefra slipper vi bruke 7000kr på månedskort i måneden (Vi pendler begge to), og vi slipper utgifter på over 6000kr på barnehage i mnd! Vi har allerede fått refundert månedskortpengene fra Vy, og barnehagen skal også refundere.

så vi sparer 13000 på dette i mnd, og får fortsette å jobbe med full lønn.

Så selv om det er litt slitsomt å kombinere hjemmekontor med to små hjemme og vi får litt brakkesyke, så er vi rett og slett veldig heldige i forhold til mange andre. Føler en stor takknemlighet og ydmykhet da det jo slettes ikke er noen selvfølge!

Er det flere andre som også sparer penger på denne situasjonen?

Anonymkode: bc880...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sparer også endel. Har ikke vaskehjelp så lenge hjemmeskole varer, så mange tusen spart der. Vi har alltid brukt mye penger på restaurant, reise, hotel osv. Veldig mye. Så det er merkbart. Vi har nå brukt all mat vi hadde i skuffer, skap og frysere og har omtrent ikke vært på butikken. I tillegg sparer vi mye på drivstoff og bompenger. Begge driver eget firma som har hatt økning etter utbruddet. Vi har faktisk begge to rekord i omsetning i mars. Hadde det ikke vært så triste omstendigheter hadde vi jublet. Jeg har alltid tenkt at vi har muligheten til å spare ganske mye hvis vi gikk inn for det, nå har vi virkelig fått sett. Forhåpentlig kan vi lage oss noen nye vaner og bli mer bevisste, selv om det blir viktig å støtte og bruke penger når dette er over.

Anonymkode: d2a93...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent de samme utgiftene, men tjener litt ekstra. Passer naboens 3 barn og får det de ellers skulle betalt for bhg og SFO.

Anonymkode: 63182...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I april vil vi spare 6000,- på bhg og SFO . Og sikkert litt penger til diesel siden vi ikke bruker den ene bilen så mye nå. 

Anonymkode: 80ae6...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer utgiftene til sfo og barnehage, ca 9000 i mnd. Lever ellers sparsommelig mtp matinnkjøp, klær, frisør etc så der merker vi ingen forskjell. Vi har bestemt oss for lokal sommerferie uansett utfall og vil nok spare inn noe der også. Mindre kjøring i hverdagen også selvfølgelig. 

Anonymkode: 1961f...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjede-shopper... 🙊 Får ikke jobbet ekstra heller, fordi jeg er gravid. Sparer litt på å ikke pendle, det er det eneste... 

Anonymkode: 82001...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, samme inn og heller litt mer ut siden har kjøpt litt mer mat og andre ting enn jeg pleier

Anonymkode: 4fba0...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge har vi normal lønn, så vi kommer til å spare utgiftene for sfo og bhg. Har brukt litt mer penger på mat i mars, men kan nok leve ganske sparsommelig etter påske. Sparer også en del på drivstoff og bomutgifter. Men vi har ikke sikre jobber. Vi kan risikere å bli permitterte etterhvert. Jobber i butikk og som tømrer. 

Anonymkode: 62736...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer på at jeg ikke bruker penger på småting: ingen kaffe på kafé, ingen impulskjøp av klær osv. Men det er ganske begrenset hvor mye jeg bruker på det uansett. Nå er body lotion, hårkur og maskara så godt som tomt, så tror det blir en liten tur til senteret i løpet av påsken. 
 

Ellers sparer vi drivstoff fordi vi ikke farter rundt og renta har jo godt ned på lånet. Vanligvis ville vi stått slalom, spist på restaurant og sikkert bowling/kino/svømmehall i løpet av påsken, heldigvis gratis å bruke naturen🤩

Anonymkode: f955d...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.  Jeg har alltid vært kjip og spaserer/sykler til jobben. Har troen på gjenbruk og redesign. Stopper ullsokkene mine, lapper buksene og syr om ting.  Å kjøpe noe på kafé har hendt hvert jubelår. Dyrker urter inne og grønnsaker ute og fisker en hel del.  

Jeg er raringen, særingen og snålingen i nabolaget :) 

Anonymkode: 71ad7...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utgifter til bhg, kino, lekeland, bursdager, badeland og å spise ute. Det går mye mindre penger på en del. 

Anonymkode: 8b170...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vi sparer på er huslånet etter rentene ble satt ned. Vi er likevel heldig som begge har uforandret inntekt.

Anonymkode: 4e2d6...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer vel ca 9 lapper i måneden. Jeg er permittert 50% da. Men vi har god økonomi så det går fint. Kanskje vi skal klare å få litt bedre rutiner på å spare. 😊

Anonymkode: c5a1c...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparer SFO-regning, men har lav sats. Tjener noen kroner på å ha nabojentene på hjemmeskole sammen med min egen. 

Vi er to hus med nesten en kilometer til nærmeste nabo, så det er ikke aktuelt å hindre barna å leke sammen uansett.

Jeg har hjemmekontor, men gjør unna arbeidet etter at ungene er ferdig med skolearbeidet.

Anonymkode: ca44d...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...